Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chanity
#3416574
Hallo, wij hebben sinds een maand onze kruising Duitse dog/Sint Bernard pup, Stella.

Ze kreeg bij de fokker puppy brokken(graanvrij) van Topstar.

Graag zou ik overstappen op KVV. Maaar, waar doe ik goed aan? Welke merken zijn geschikt voor een pup van deze grootte, met aanleg voor eventuele maagkantelingen, groeipijnen. Waar moet ik op letten qua calcium en eiwitten.

Ik heb al heel veel gelezen, maar elke informatiebron zegt weer wat anders en door de bomen zie ik het bos niet meer.
Door Lizzy
#3416576
Chanity schreef: ma 28 dec 2020, 13:35 Hallo, wij hebben sinds een maand onze kruising Duitse dog/Sint Bernard pup, Stella.

Ze kreeg bij de fokker puppy brokken(graanvrij) van Topstar.

Graag zou ik overstappen op KVV. Maaar, waar doe ik goed aan? Welke merken zijn geschikt voor een pup van deze grootte, met aanleg voor eventuele maagkantelingen, groeipijnen. Waar moet ik op letten qua calcium en eiwitten.

Ik heb al heel veel gelezen, maar elke informatiebron zegt weer wat anders en door de bomen zie ik het bos niet meer.
Met een hond van die groeisnelheid kan ik me voorstellen dat je een goed merk KVV wilt. Ik zou kiezen voor een merk dat zich al langer bewezen heeft. En je "moet" echt kiezen voor een merk zonder een calcium supplement en wel met gemalen bot.

En verder zou ik merken afwisselen. Gewoon niet op 1 paard wedden.

Dus ik zou gaan voor merken als Alaska, Alroda, Bandit (da's wel heel duur), Barf Menu, Carnibest, Carnivoer, Degomeat, Kivo, Tamro. Dat zijn allemaal merken waar geen calciumsupplement in zit (echt van wegblijven!) en waarvan de analyse bekend is en goed is. Maar ook voor deze merken geldt: wissel ze af. Want de een is vrij rijk aan bot en het andere merk is weer vrij arm aan bot.

Je doet er goed aan om ook een KVV te geven, bijvoorbeeld 1 a 2 keer per week, waar vette vis in zit. Dat hoeft niet maar dan moet je er zelf 2 vette visjes aan toe voegen. Rauwe sardientjes en panharing (dat is anders als gezouten haring) en horsmakreel zijn heel geschikt. Wat ook heel geschikt is : eens per week een stukje wilde zalm filet (uit de vriezer). Dus bijv. 1 keer per week wilde zalm, 1 keer per week een sardien of panharing.

En verder mag je twee rauwe eitjes met schil per week geven.

En raad ik je aan groenten aan de KVV toe te voegen. Groentenmix maken is misschien lastig (rauwe groenten pureren) maar gekookte groenten dat je bijv. van je eigen maaltijd over hebt is ook prima. Geef geen prei en geen ui en wees matig met koolsoorten.

Barfplaats wordt gesponsord door