Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416738
pike schreef: Ja, dat scheelt natuurlijk wel. Dan wordt er ook nog wat opgenomen. Ik herinner mij dat Pike indertijd ook heel snel aankwam toen hij overging naar vers. Die stond op brokken, waar hij maar net genoeg van at om zichzelf niet uit te hongeren. Wat een gemiep was dat altijd met eten. En graatmager. Maakte niet uit welke brok hij kreeg. Maar hij groeide zienderogen toen hij op barf kwam te staan. En daar lustte hij wel 2 bakken van ;D ;D maar die kreeg hij natuurlijk niet. Hij heeft ook nooit meer gemiept (nou ja, een zalmkop had hij liever in kleine stukjes :biggrin2: ), maar verder ging alles zo snel mogelijk naar binnen.
Pike wilde waarschijnlijk gewoon netjes mes en vork Afbeelding. Hij hield niet van vette fikkies.

Wolffe doet nu dubbel en driedubbel check of zijn bak wel écht leeg is. Zijn brokken liet hij staan. De orijen ging er overigens wel beter in dan de smølke.
Wolffe krijgt ook wel veel nu hoor. Ik probeer een kilo per dag. Even zien hoe hij het daarop doet. Wat spek op zijn lijfje krijgen.

Hij drinkt nu overigens minder maar piest veel meer. Afgelopen nacht in huis geplast en vandaag ging hij ineens op het karpet staan piesen 🥸
Het zal het gebrek aan kh wel zijn denk ik Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3416742
spreeuwtje schreef: di 29 dec 2020, 20:33 Pike wilde waarschijnlijk gewoon netjes mes en vork Afbeelding. Hij hield niet van vette fikkies.

Wolffe doet nu dubbel en driedubbel check of zijn bak wel écht leeg is. Zijn brokken liet hij staan. De orijen ging er overigens wel beter in dan de smølke.
Wolffe krijgt ook wel veel nu hoor. Ik probeer een kilo per dag. Even zien hoe hij het daarop doet. Wat spek op zijn lijfje krijgen.

Hij drinkt nu overigens minder maar piest veel meer. Afgelopen nacht in huis geplast en vandaag ging hij ineens op het karpet staan piesen 🥸
Het zal het gebrek aan kh wel zijn denk ik Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat hij minder drinkt lijkt me logisch, omdat hij nu vers vlees eet. Daar zit al veel vocht in. Waarom hij dan in huis gaat plassen :-\ Vooropgesteld dat zijn nieren oke zijn en hij goed zindelijk is gemaakt heb ik daar geen verklaring voor.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416746
pike schreef: Dat hij minder drinkt lijkt me logisch, omdat hij nu vers vlees eet. Daar zit al veel vocht in. Waarom hij dan in huis gaat plassen :-\ Vooropgesteld dat zijn nieren oke zijn en hij goed zindelijk is gemaakt heb ik daar geen verklaring voor.
Ik vergelijk t maar met mijn kh arme dieet. Kh’s maken dat je vocht vast houdt. Als je die niet meer eet moet je al dat vocht uitpiesen. Alleen val je dan wel af, hij niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416747
pearlsofpassion schreef:Misschien wat vaker naar buiten laten? :P
Blaas zal wss wel nog wat groter worden, die past zich ook aan.
Waarom wordt de blaas groter?
We gaan nu een keer of 5 met hem naar buiten. Hij geeft het heel goed aan maar vannacht lag ik te pitten Afbeelding en vanmiddag heb ik dat aangeven totaal gemist. Ik hoorde ineens gekletter op mijn kleed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3416754
spreeuwtje schreef: di 29 dec 2020, 22:22 Waarom wordt de blaas groter?
We gaan nu een keer of 5 met hem naar buiten. Hij geeft het heel goed aan maar vannacht lag ik te pitten Afbeelding en vanmiddag heb ik dat aangeven totaal gemist. Ik hoorde ineens gekletter op mijn kleed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
;D ;D
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een blaas groter wordt. Ik weet wel dat bij mensen de maag uit kan zetten :biggrin2: Hij krijgt nu toch ook niet meer vocht binnen dan voorheen. Alleen een ander soort vocht. En dat wil er misschien op andere momenten uit.. zijn lichaam moet er ook nog aan wennen.
's Nachts kan je het inderdaad missen als hij geen stennis maakt. Misschien heeft hij ook wel een eigen aparte manier van aangeven. Ik had ooit een teckel, die ging niet bij de deur staan zeuren, maar ging aan de andere kant van de kamer staan staan staren naar de deur aan de overkant. Dat moet je ook maar snappen ::)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416756
pike schreef: ;D ;D
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een blaas groter wordt. Ik weet wel dat bij mensen de maag uit kan zetten :biggrin2: Hij krijgt nu toch ook niet meer vocht binnen dan voorheen. Alleen een ander soort vocht. En dat wil er misschien op andere momenten uit.. zijn lichaam moet er ook nog aan wennen.
's Nachts kan je het inderdaad missen als hij geen stennis maakt. Misschien heeft hij ook wel een eigen aparte manier van aangeven. Ik had ooit een teckel, die ging niet bij de deur staan zeuren, maar ging aan de andere kant van de kamer staan staan staren naar de deur aan de overkant. Dat moet je ook maar snappen ::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding whahahaha! Teckels zijn raar! Afbeelding

Ergens staat mij bij dat ik iets gehoord heb van een bonk tegen de deur. Ik denk dat ik toen gevoeld heb of meneer spreeuw er nog lag en daarna ben ik weer in slaap gedonderd.

Een blaas kan wel uitzetten en krimpen. Maar dat is alleen wanneer er meer of minder urine geproduceerd wordt. Meneer spreeuw had een tijdlang geen nierfunctie en dus ook maar een hele kleine blaas. Toen hij zijn nieuwe nier kreeg moest hij wel vaak rennen naar de wc. Hij was net een zwangere vrouw 🥸

Wolffe drinkt veel minder maar piest meer. Ik gok dat het vast weer over is voor hij een teefje wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door src_esther
#3416757
pike schreef: di 29 dec 2020, 23:32 ;D ;D
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een blaas groter wordt. Ik weet wel dat bij mensen de maag uit kan zetten :biggrin2: Hij krijgt nu toch ook niet meer vocht binnen dan voorheen. Alleen een ander soort vocht. En dat wil er misschien op andere momenten uit.. zijn lichaam moet er ook nog aan wennen.
's Nachts kan je het inderdaad missen als hij geen stennis maakt. Misschien heeft hij ook wel een eigen aparte manier van aangeven. Ik had ooit een teckel, die ging niet bij de deur staan zeuren, maar ging aan de andere kant van de kamer staan staan staren naar de deur aan de overkant. Dat moet je ook maar snappen ::)
Handig ja. Meneer Ko gaat meestal mijn hand aflebberen. :???: Voor dat ik die door had, heeft wel even geduurd, de arme jongen. Een plas in huis heeft hij nog nooit gedaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3416779
spreeuwtje schreef: di 29 dec 2020, 22:20 Ik vergelijk t maar met mijn kh arme dieet. Kh’s maken dat je vocht vast houdt. Als je die niet meer eet moet je al dat vocht uitpiesen. Alleen val je dan wel af, hij niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar in kvv zit ook gewoon echt meer vocht.. Dus dat hij meer zal pissen zal echt wel blijven.
En blazen kunnen idd uitzetten. Behoort toch de dingen waarom kinderen moeite kunnen hebben om 's nachts droog te worden, als de blaas erg klein is. Je kan dat naar het schijnt trainen.
En de mijne was na een zwangerschap ook altijd kleiner. Duurde een tijdje eer dat bijtrok.
Gebruikersavatar
Door pike
#3416784
pearlsofpassion schreef: wo 30 dec 2020, 13:56 Maar in kvv zit ook gewoon echt meer vocht.. Dus dat hij meer zal pissen zal echt wel blijven.
En blazen kunnen idd uitzetten. Behoort toch de dingen waarom kinderen moeite kunnen hebben om 's nachts droog te worden, als de blaas erg klein is. Je kan dat naar het schijnt trainen.
En de mijne was na een zwangerschap ook altijd kleiner. Duurde een tijdje eer dat bijtrok.
Tuurlijk zit er in kvv meer vocht dan in brok, maar dat wordt toch gecompenseerd door minder water te drinken uit bak en plas.

Spreeuw zal hem in de nacht niet gehoord hebben, en heeft overdag de aanwijzing waarschijnlijk gemist. Je zou ook eens kunnen noteren wanneer hij echt moet plassen. Vaak zit daar toch een patroon in en dan weet je wat de beste momenten zijn om hem uit te laten.
Het kan ook onzekerheid van de hond zijn door de verandering in zijn nieuwe woon/leefomgeving. Of een ander gedrag-iets. Ben ik niet in thuis. Maar de hond heeft ook tijd nodig om te wennen/zich aan te passen aan zijn nieuwe plek.

En behalve een gedragsprobleem kan er ook een medisch probleem aan ten grondslag liggen. Aangezien de wolvenspriet al ruim een maand (dacht ik toch) in huis is denk ik dat dit laatste zich dan al wel eerder zou hebben geopenbaard.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3416790
Ik geloof niet dat een hond op brok dat volledig compenseert met drinken. Katten alleszinds zeker niet.
En ook niet dat een hond die gewend is veel te drinken daar meteen mee stopt als hij vochtrijk voedsel krijgt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416794
Wolffe is al vanaf eind juni in Nederland en er zijn geen andere problemen behalve het niet aankomen etc. Maar dat samen met het vele poepen is onder controle nu denk ik.
Vandaag heeft ie niet in huis geplast. Ik hoop dat het vanaf nu weer normaliseert.

Ik vind wel dat hij bizar snel opknapt op de kvv. Hij is nu al zachter van vacht en glimt ineens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3416812
pearlsofpassion schreef: wo 30 dec 2020, 15:26 Ik geloof niet dat een hond op brok dat volledig compenseert met drinken. Katten alleszinds zeker niet.
En ook niet dat een hond die gewend is veel te drinken daar meteen mee stopt als hij vochtrijk voedsel krijgt.
Ik heb dat wel zo ervaren met Pike (op barf). Het verschil was zelfs zo groot dat ik voor hem een kleiner drinkbakje ging kopen en zelfs dat ging niet leeg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3416814
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt.. ;)
Uiteraard gaan ze minder drinken op rauw. Veel minder zelfs, hier wordt nauwelijks nog bij gedronken. En dat hoort ook zo, natuurlijk gezien. Honden en katten zijn er niet op gebouwd om veel te drinken maar vrijwel alles uit de voeding te halen.

Maar een hond of kat op brok, drinkt volgens mij zelden zoveel water als er vocht in zijn rauwe maaltijd zit. Dus op brok wordt er minder urine geproduceert, zelfs al wordt er veel gedronken, dan op vers, zelfs als er dan nog nauwelijks gedronken wordt..
1 van de redenen waarom enkel brok zo slecht is voor de nieren... Dieren zijn bijna chronisch uitgedroogd te noemen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3417674
Even update Wolffe.
Het gaat ontzettend goed met hem.
De kivo slaat goed aan. Zijn drollen zijn mooi stevig. Hij stinkt niet meer en is mooi aangekomen. Hij glimt en is ontzettend vrolijk. Alleen bij stress buiten dan wordt het weer waterig dun.
Buiten gaat wel steeds beter. Hij vindt wandelen heel erg leuk. Auto’s zijn niet meer eng. Autorijden ook niet. Hij heeft nu door dat hij lekker naar buiten kan kijken. Hij springt er blij in. Wandelaars en fietsers en alles daar tussenin, is nog best spannend. Hij reageert dan met óf er naar toe willen, of juist er vanaf. Hem laten zitten brengt hem rust. Dan gaat het beter. Er wordt (gedoseerd) met hem gefietst. Hij moet écht die energie kwijt.
De katten gaan ook langzaam beter althans de opvang kittens. Die zijn zo onnozel, die vergeten steeds weer wat Wolffe gedaan heeft en stappen doodleuk door de deur als je niet oplet. Wolffe maakt nu spelbuigingen en kwispelt. Dat is al heel anders dan ze al grauwend willen grijpen. Mijn eigen katten vertrouwen hem nog voor geen cent. Dus als hij een beweging maakt schieten ze met zijn drieën tegelijk door het kattenluikje. En nee, dat past niet AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door