Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416168
Wolffe is nu 9 mnd oud.
Hij is veel te mager voor zijn bouw. Je ziet zijn schedel botjes en je kunt zijn taille bijna omvatten met je handen.
Hij is ongeveer 60 cm hoog en weegt 20 kg.
Ik wil starten met KVV. Dat is voor mijzelf overzichtelijker nu even. Ik moet dat zo meteen gaan halen hier bij de dierenwinkel, dus even zien wat ze hebben liggen. Hij staat nu vanuit het gastgezin op volwassen brok van smølke maar hij riekt en zijn ontlasting is slap. Hij poept nu een keer of 3/4 per dag een pittige berg poep.
Dat zijn we van onze kiki en kayne natuurlijk niet gewend.

Als ik zo’n 6% ga geven van KVV is dat genoeg om hem wat voller te krijgen? Of heeft hij meer nodig. Hij heeft nu nog niet veel beweging omdat hij buiten nog niet zonder angst kan wandelen. Dat zijn we nog aan het opbouwen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door eelke
#3416171
Hoe slap is zijn poep? Is de ontlasting al eens onderzocht?

In principe geef je het aantal procent van het gezonde gewicht. Omdat hij te dun is ga je dus niet uit van 20 kilo, maar van het gewicht waarop je hem wilt hebben. Ik kan zo natuurlijk niet inschatten hoeveel dat zou zijn voor deze hond, maar jijzelf vast wel.

Je zou kunnen starten met 6% en zien hoe hij het daar op doet, blijft hij mager dan voer je meer, komt hij goed aan dan laat je het zo. Hoe vaak per dag krijgt hij nu eten?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416173
Hij krijgt nu 2x daags zijn brokken. Die eet hij niet volledig op. Hij vindt er niks aan.
Ik denk dat hij zo’n 25 kg zal moeten gaan wegen op deze leeftijd. Zijn zus en broer zitten nu al wel op gezond gewicht.

Als ik 6% doe zit ik op 1,3 kg per dag.
Ik denk dat ik dat ga verdelen over 4x.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3416204
Heb je hem al overgeschakeld op KVV is staat hij nog steeds op brok? Ik denk dat anderhalve kilo best gelijk veel is, zeker voor een hond met spijsverteringsproblemen. Mocht hij veel en dun poepen, dan zou je kunnen proberen of je wat kunt minderen totdat hij zich beter aangepast heeft aan dit voer.

Misschien een kuurtje probiotica?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3416219
Mijn ervaring is wel dat een hond die van brok naar rauw gaat in het begin echt beduidend meer nodig heeft om niet af te vallen.
Maar zijn spijsverteringsproblemen moet je inderdaad ook in het achterhoofd houden: als hij aan de diarree gaat van de hoeveelheid, zet je vooral een stap terug.
Probiotica en een dag 4x300gr geven, kijken wat hij daarop doet. Een dag is natuurlijk te kort om echt wat te kunnen zeggen, maar ik zou niet direct 1,5kg op dag 1 geven. Wel rap per maaltijd verhogen, wanneer dag 1 goed gaat
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416221
Lizzy schreef:Heb je hem al overgeschakeld op KVV is staat hij nog steeds op brok? Ik denk dat anderhalve kilo best gelijk veel is, zeker voor een hond met spijsverteringsproblemen. Mocht hij veel en dun poepen, dan zou je kunnen proberen of je wat kunt minderen totdat hij zich beter aangepast heeft aan dit voer.

Misschien een kuurtje probiotica?
Hey lizzy!
Nee hij heeft nog de smølke brokken. Ik heb net in de dierenwinkel hier rond gelopen en kan het eigenlijk in de kvv daar niet vinden. Ik had ook bijna geen brokken meer die ik mee kreeg van het gastgezin. Ik heb wel orijen 5 soorten vis kunnen vinden. Dus voor nu ga ik dat langzaam over wennen. De kvv is dan even toekomst. Nu zo met de kerst en Corona is daar niet zo snel aan te komen.

De probiotica hadden ze daar niet dus ga ik dat wel bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416222
Inge en Bono schreef:Mijn ervaring is wel dat een hond die van brok naar rauw gaat in het begin echt beduidend meer nodig heeft om niet af te vallen.
Maar zijn spijsverteringsproblemen moet je inderdaad ook in het achterhoofd houden: als hij aan de diarree gaat van de hoeveelheid, zet je vooral een stap terug.
Probiotica en een dag 4x300gr geven, kijken wat hij daarop doet. Een dag is natuurlijk te kort om echt wat te kunnen zeggen, maar ik zou niet direct 1,5kg op dag 1 geven. Wel rap per maaltijd verhogen, wanneer dag 1 goed gaat
Ik was van plan om het in 5 of 6 keer te doen. We hebben er in principe de tijd voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416662
Even een update van onze Wolffe.
Hij krijgt nu sinds eergisteren middag kivo.
Een week geleden viel hij af op de brokken. Hij woog eerst 20,5
Een paar dagen later woog hij 19,8
Daar was ik dus niet bloid mee zoals we dat hier zeggen
Gisteren had hij voor het eerst een klein beetje ontlasting over de hele dag.
Vanmorgen een drol die begon met een prima keutel!
Zo heb ik ze nog niet gezien hier.
Hij drupte wel na met bruine vla, maar we zijn op de goede weg.
Hij laat geen idioot gore scheten meer. Dat is ook zeer prettig. En.... vanmorgen woog hij 21,5!!

Op weg en doorrrrrrrr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3416729
pike schreef:Wow, dat is pas een mooi bericht :D En wat komt hij dan snel aan zeg. Onvoorstelbaar eigenlijk :cool:
Ja is wel heel raar hé.
Hoewel... als je eerst 5 keer per dag alles er uit poept en nu een hele dag nagenoeg niks en de volgende dag een nette drol...
Dat weegt ook lijkt mij Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3416734
spreeuwtje schreef: di 29 dec 2020, 19:55 Ja is wel heel raar hé.
Hoewel... als je eerst 5 keer per dag alles er uit poept en nu een hele dag nagenoeg niks en de volgende dag een nette drol...
Dat weegt ook lijkt mij Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat scheelt natuurlijk wel. Dan wordt er ook nog wat opgenomen. Ik herinner mij dat Pike indertijd ook heel snel aankwam toen hij overging naar vers. Die stond op brokken, waar hij maar net genoeg van at om zichzelf niet uit te hongeren. Wat een gemiep was dat altijd met eten. En graatmager. Maakte niet uit welke brok hij kreeg. Maar hij groeide zienderogen toen hij op barf kwam te staan. En daar lustte hij wel 2 bakken van ;D ;D maar die kreeg hij natuurlijk niet. Hij heeft ook nooit meer gemiept (nou ja, een zalmkop had hij liever in kleine stukjes :biggrin2: ), maar verder ging alles zo snel mogelijk naar binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door