Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3415126
Sorry Rik! Ik geloof dat ik de nul aanzag als de letter o ;D

Ik zal even af moeten wachten, wel heel vervelend dat ik niet ben gewaarschuwd van te voren over de vertraging en dat dit nu zo loopt, alhoewel dat DPD het dus wel voor elkaar krijgt om de volgende dag te leveren. Als ik in het vervolg nog ga bestellen ga ik hier wel beter op letten ja..

Ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel bij als het langer dan 2 dagen onderweg is geweest, maar ja.. even bekijken hoe het vlees eruit ziet en als het naar mijn idee te zacht is ga ik wel kijken of ik m'n geld terug kan krijgen.

Heel fijn dat jullie meedenken!!
#3415131
Helaas kan DPD geen diepvries bezorgen (was even voor een andere bestelling). Maar die is nu inderdaad bij het bezorgpunt afgeleverd. Dus die hebben het schijnbaar niet zo druk.

Het is inderdaad altijd even opletten/navragen hoe ze bezorgen. Ik haal hier nu tijdelijk KVV in een dierenzaak omdat ik de verzendkosten een beetje hoog vindt worden (€11,95 tot 20kg). En de prijs bij de dierenzaak is niet eens veel hoger.

Maar mijn ervaring is dat voor katten de dierenzaken niet veel op voorraad hebben. Dat is voor honden KVV overigens wel heel anders.

Ik hoop dat je bestelling nog een beetje bevroren aankomt.
#3415192
Hey, toch nog even een vraag ( sorry, ik ben echt een enorme twijfelkont!).

Ik heb een mail ontvangen dat het dinsdag bij de webshop op is gehaald door post.nl en ik zit te twijfelen ofdat ik het dan maar niet gewoon het beste bij levering retour mee moet geven. Misschien als ze vandaag leveren dat dit dan nog net gaat? Maar als de levering zaterdag is, is dat dan niet een beetje te lang?

Ik weet dat jullie ook geen helderziende zijn en al veel mee hebben gedacht, maar ik heb er ook niet de volste vertrouwen in dat als ik het aanneem en het vlees is te zacht, dat ik het geld dan nog wel terug krijg, gezien de verkoper zegt dat het 5 dagen goed blijft (en ik sterk twijfel of dat geen invloed heeft op de kwaliteit) en ontdooid ook nog terug in te vriezen is. M'n vertrouwen in deze webshop is nu ver te zoeken. En als ik het gelijk mee terug geef, dan zijn ze wettelijk toch verplicht mij het geld terug te geven?

Ik weet niet wat redelijk is van mijn kant zogezegd, dus ik vroeg me af wat jullie zouden doen..
#3415194
Ik weet niet hoe het vlees is als het aan wordt geboden. Ik denk dat niemand van ons die vraag kan beantwoorden. Helaas.

Dit zijn je rechten: https://www.webwinkelkeur.nl/weigering- ... endkosten/

Maar ik denk dat je zo snel mogelijk contact moet opnemen met de webshop en moet zeggen dat je de bestelling niet aan gaat nemen, je geld terug wilt en dit echt onacceptabel vindt. Je koopt diepvriesvoer en dat wil je als zodanig geleverd krijgen. Maar ja, als je het niet aanneemt, weet je dus ook niet of het nog diepgevroren is :-\ . Dus dat is wel een dilemma. Pakket open maken, bekijken en voelen en mee terug geven als het niet deugt? Ik weet het anders ook niet :-\
#3415197
Wat ik overigens niet helemaal begrijp: ik als dood gewone burger weet al weken dat het een zooitje is bij Post NL. Ze hebben het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te druk. Dat is al meerdere keren in het nieuws geweest. Dan is het toch niet handig om diepvriesvoer via de post te bestellen? Of zeg ik nou iets raars? Toch ook raar dat zo'n webshop niet zegt "joh, Post NL heeft het te druk, wij doen even geen KVV post bestellingen"? Of heeft de webshop gezegd "we willen wel sturen maar dat is je eigen risico". Wat staat er in hun voorwaarden?
#3415205
https://www.oervoer.com/customer-service
Wat betekend de zin: "OerVoer is nimmer gehouden tot terugname van door U bestelde diepgevroren producten."?

Er staat alleen een disclaimer op hun website dat ze de laatste 2 weken van 2020 geen diepvries kvv meer verzenden ivm drukte van post.nl

Volgens mij kan ik niet weigeren aan de deur zo te lezen of begrijp ik dit verkeerd?
#3415207
Geeft helemaal niks, daar is het forum voor! Ik ben alleen heel slecht in dit soort dingen :-\ (ik hoop dat er mensen reageren die beter onderlegt zijn op dit gebied!).

Wat ik zou doen is bellen met Oervoer. Ik ken het echt als een super keurig net fijn bedrijf die hier waarschijnlijk net zo hard van balen als jij. Ik zou met hen overleggen en uitleggen dat je het niet fijn vindt om dit voer nog te accepteren en jij er ook niks aan kunt doen dat het bij de Post lijkt te stranden. Samen komen jullie er vast uit!
#3415216
Bodhi sioux schreef: vr 11 dec 2020, 13:40 https://www.oervoer.com/customer-service
Wat betekend de zin: "OerVoer is nimmer gehouden tot terugname van door U bestelde diepgevroren producten."?
Dat maakt niet zoveel uit dat dat er staat.
Zij zijn gebonden aan het leveren van diepvries producten. Dat betekend dus dat ze ook bevroren bij jou aan moeten komen. Daar zijn ZIJ verantwoordelijk voor. Dus als het ontdooit is, dan hebben ze niet geleverd wat ze beloven.
Bodhi sioux schreef: vr 11 dec 2020, 13:40 Er staat alleen een disclaimer op hun website dat ze de laatste 2 weken van 2020 geen diepvries kvv meer verzenden ivm drukte van post.nl
Daar zijn ze een beetje laat mee. De drukte was al eind november begonnen.
Bodhi sioux schreef: vr 11 dec 2020, 13:40 Volgens mij kan ik niet weigeren aan de deur zo te lezen of begrijp ik dit verkeerd?
Zelfs als je het aan zou nemen... het behoort bevroren te zijn.

Er staat ook
8.1.1 Wij verpakken diepgevroren producten met droogijs van min 80 graden in een isolatiezak die bij normale afhandeling het diepgevroren product tussen de 24 en 48 uur bevroren houd. PostNL levert 99% van de pakketten binnen 24 uur bij u af. OerVoer is nooit verantwoordelijk voor vertraging die bij PostNL is ontstaan.
Dus ze hebben het over 24 tot 48 uur. Niet over 5 tot 6 dagen.
Ze zeggen verder wel niet verantwoordelijk te zijn voor vertraging bij PostNL maar dat durf ik te betwijfelen. Dat is dan iets wat zijn onderling uit moeten zoeken. Dat is niet iets wat jij als consument uit moet vechten.

Verder moet je het pakket inderdaad niet weigeren. Want dan kunnen ze wel onkosten in rekening brengen.
6.3 Indien U een levering met diepgevroren producten weigert bent U gehouden alle onkosten voortvloeiend uit die weigering aan OerVoer te vergoeden.
Maar op moment dat je het krijgt en het is ontdooit dan moet je ze dat gewoon melden en dan zullen ze daar correct op moeten reageren.
#3415223
Ik zou het bij ontvangst meteen openen, en als het effectief ontdooit is (wat misschien niet zo is he), zou ik meteen foto's nemen waarop te zien is dat het ontdooit is. Dus met je vinger in duwen vb, of dat je vocht ziet.
En dan onmiddellijk, als in zo snel mogelijk, een mail sturen. Zij krijgen nl bericht op welk precies tijdstip het pakket aankomt bij jou. Dus als jij dan binnen het kwartier een mail stuurt met foto's kan je op die manier bewijzen dat het zo aangekomen is. Moest daar discussie over zijn....
Je kan dan alsnog bellen en de mail vermelden. Maar foto's gaan nu eenmaal niet over telefoon en op die mail staat een duidelijke tijdsaanduiding.

Als een mail sturen moeilijk voor je is, kan je die misschien best vooraf opstellen en in concepten bewaren. Zodat je enkel nog de foto's moet toevoegen en kan verzenden.
Hoeft niet veel in te staan, gewoon dat je de zending in deze staat ontvangen hebt en dat je het daar niet mee eens bent.

En daarna natuurlijk wel het vlees alsnog in de vriezer stoppen he. Met het te laten rotten en lekken win je niets.
#3415224
Echt ONWIJS bedankt voor de 'vertaling' Rik!! En de moeite! Het begon me wat te duizelen om de voorwaarden te lezen want ik vind het zo tegenstrijdig.. maar ik begrijp nu wat beter waar ik aan toe ben en recht op heb.

Ik zal afwachten op het pakketje en zien of het nog genoeg bevroren is, zo niet dan zal ik contact opnemen met hun en als het echt zo'n keurig net bedrijf is als dat Lizzy haar ervaring is, dan zullen ze het hopenlijk ook wel correct afhandelen. Best nog wel spannend!

Bedankt voor je advies Pearlsofpassion, ga ik doen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door