Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3415242
Als je twijfelt kun je ook nog even aan de buren o.i.d. vragen, als je het binnen hebt, of ze even komen kijken. Dan heb je ook nog iemand anders die gezien heeft in welke staat het binnen gekomen is (niet dat dat zoveel uit zou mogen maken).

Ook raar dat je geen sms'jes krijgt van PostNL. Die kreeg ik wel altijd. Bij mij is de ervaring dus redelijk goed met levering van het PostNL food team (altijd volgende dag/avond na bestelling). Maar ik weet niet of zij dat ook echt via het food team versturen. Wel heel zuur dat dit nu precies jouw eerste ervaring is.

#3415464
Hey, even een update.

Vandaag het vlees ontvangen, en echt HELEMAAL ontdooid. Gelijk Oervoer gebeld en deze vroeg ofdat het vlees nog wel koud aanvoelde. Dat was zo, en hij zei dat het vlees dan nog terug in te vriezen kan omdat het dan niet boven de 5 graden was gekomen.
Ik zei dat ik dat niet vertrouwde, maar hij zei dat als het vlees niet meer goed zou zijn , dat de hond het dan ook niet meer op zou eten, omdat er dan een bepaalde geur aanzat. (Mijn hondje is echt een allesvreter waar hij wel degelijk in het verleden ziek van is geworden). Ik zei tegen hem dat ik daar ook niet op durfde te vertrouwen omdat ik wel degelijk reviews heb gelezen van honden die ziek zijn geworden van kvv die niet meer goed was. Hij zei dat er dan misschien een onderliggende ziekte was (? Weet niet goed meer hoe hij dit verwoorden.)

Ik heb gezegd dat ik dit heel vervelend vind omdat ik diepvries vlees heb besteld en dit vlees is ontdooid, maar hij zei dat als het niet boven de 5 graden is geweest het nog steeds geldt als diepvries vlees.

Ik mocht weer contact opnemen als mn hondje het niet op wilde eten, of als ik twijfels had. Najah, die heb ik dus nog zeker wel.

Meneer klinkt best aardig hoor, alleen dit vind ik echt niet kunnen. Wat vinden jullie hiervan? Zal ik het vlees alsnog geven aan m'n hondje? Ik durf het eigenlijk niet zo goed aan.
Laatst gewijzigd door Bodhi sioux op ma 14 dec 2020, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3415466
Nee, dit vind ik ook niet kunnen. Honden worden inderdaad echt niet zo snel ziek, zelfs niet van bedorven vlees. Maar er is sowieso wel kwaliteitsverlies bij ontdooien en steeds weer opnieuw invriezen, en dat vind ik niet acceptabel voor een product waar je de volle mep voor betaald. Daarbij speelt je eigen hygiëne ook nog een rol.

Wat vervelend zeg! Lastig om hier echt een advies over te geven ook.
#3415467
Nee, dat vind ik ook niet kunnen.
En koud aanvoelen dat nog geldt als diepvries, dat is gewoon geen service. Daar heb jij niet voor betaald, dat hoort gewoon niet.
Je hebt van in het begin je twijfels aangegeven, het is hun verantwoordelijkheid dat het goed aankomt. Punt.

Zeker kvv! Dat kan je gewoon niet zo goed beoordelen. En honden worden zelden ziek van vlees, zelfs overrijp, maar eten het vrijwel altijd nog wel op.
Katten niet, de meesten laten slecht vlees wel liggen, maar honden wel hoor. Misschien niet allemaal, maar de meeste wel en de jouwe dus duidelijk wel.
En kvv die slecht is, is nog erger dan gewoon spier of een karkas. Daar zit orgaan bij, en gemalen! Dat bederft gewoon veel sneller.

Ik zou terugbellen en zeggen dat je je geld terug wil, of diepgevroren levering. Dat ze kunnen kiezen. En diepgevroren is voor mij minstens - 15, maar bon.
En als daar geen positief antwoord op komt zou ik maar even zeggen dat je dan stappen zal moeten ondernemen (klacht indienen oid). Normaal maakt dat wel voldoende indruk. Want ik vermoed dat meneer wel aanvoelt dat je wat onzeker bent en denkt dat hij met je kan sollen.
#3415471
Dank je wel jullie reacties!

Ik vind het ook niet kunnen, echt erg teleurgesteld! Zeker omdat het echt een duur product is, wat ik niet erg vind omdat het grotendeels bio is, maar dan moet het wel nog van goede kwaliteit zijn. Plus dat ik nu dit vlees zo snel mogelijk op zou moeten maken voordat er nog meer kwaliteitsverlies is. Ik neem aan dat ik dit echt niet een half jaar in de vriezer moet laten liggen.

Er staat ook op het briefje wat erbij zit:" ook eventueel licht ontdooide producten kun je meteen invriezen" LICHT ontdooide producten! >:(

Ik denk dat meneer indd aanvoelt dat ik onzeker ben, daar maak je ook een goed punt! Oooh ik vind dit zo moeilijk :'(
#3415472
Zo'n briefje maakt het niet goed he. Je bestelt diepgevroren producten!

Als hij zegt dat hij daar nu nooit klachten over krijgen, dan vraag je maar of het dan de gewoonte is dat goederen die dinsdag bij hen uit de vriezer gaan pas maandag erna aankomen. Waarschijnlijk niet en dus zeggen andere ervaringen niets.

Probeer toch maar wat zelfzeker en brutaal uit de hoek te komen, anders lopen ze over je heen.
Ook diervoeding moet aan normen voldoen en anders vraag je je maar eens luidop af wat de inspectie hiervan zou vinden. Wat is dat bij jullie in Nl, de VWA ?
Hoef je niet echt te doen, maar een beetje bluffen kan geen kwaad en zal ook enkel werken als meneer weet dat hij in fout is. Maar dan begrijpt hij hopelijk dat het menes is.
#3415485
Ik heb hem nogmaals opgebeld en gezegd dat ik dit geen goede service vind en dat ik m'n geld terug wil. Hij zei dat er meer klanten zijn die het vlees nu een week later krijgen en die het nog gewoon invriezen en dat het dan nog gewoon goed gaat!!!! >:(

Toen ik zei dat ik dit geen stijl vond en dat ik verdere stappen ga ondernemen als hier geen goede oplossing voor komt, zei hij dat hij wel in zijn recht stond omdat ik niet kan bewijzen dat het vlees niet BEDORVEN is!!! Holy CRAP!! Dus daarom vind hij het nog een 'goed' product? Omdat het nóg niet bedorven is??... OMG!!

En how the F... kan ik dat bewijzen dan?

Ze gaan 'overleggen' en ik hoor het nog.. pff
Dit is ZO niets voor mij dit gedoe..
Laatst gewijzigd door Bodhi sioux op ma 14 dec 2020, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3415486
Ik vind dit echt niet kunnen. Eenmaal ontdooit is het 2 dagen houdbaar in koelkast.
Ik heb zelf een webshop in kvv maar zou nimmer vlees weer invriezen wat dus 6 dagen onderweg is geweest en ontdooit is.
Daarom doe ik ook niet aan verzending, alleen maar bezorgen of evt afhalen.
Gewoon zeggen mijn hond eet het niet.
Ze moeten gewoon geld teruggeven.
#3415487
Het gaat ook niet eens om het bedorven zijn, want dat is het nog lang niet. Het gaat erom dat de temperatuur niet gegarandeerd is en er bacteriën groei kan ontstaan (ook als je het dan terug de diepvries in douwt). En daar worden honden wel ziek van (terwijl ze bedorven voer redelijk goed kunnen verdragen).

Ik zou het dan ook niet meer durven geven.
Zoiets heb ik ook nooit meegemaakt dat ze zo moeilijk doen.
Lijkt me ook geen goeie reclame op dit forum voor ze :)

Was dit overigens met PostNL food team gekomen of met een reguliere PostNL? Ik dacht dat food team alleen 's-avonds bezorgde maar misschien is dat wel de keuze van de leverancier.
Laatst gewijzigd door Rik01 op ma 14 dec 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#3415491
De OerVoer pakketten versvlees zijn diepgevroren en worden ingevroren verzonden. Het diepgevroren vlees / vis wordt in een recyclebare doos met isolatie gedaan. Om het vlees bevroren te houden wordt droogijs toegevoegd. Dit droogijs zorgt ervoor dat het vlees zeker 36 uur onder de -20ºC blijft. Als het vlees onverhoopt dan toch ontdooit aankomt door vertragingen in het verzenden, neem dan direct contact op met onze klanten service: [email protected].
Ze weten zelf ook dondersgoed dat 6 dagen onderweg te lang is. Ben benieuwd met welke reactie ze komen.

Anders...
https://www.oervoer.com/garantie-en-klachten
#3415492
Misschien moet je ze er anders subtiel aan helpen herinneren dat dit geen beste vorm van reclame is >:( . Jeetje zeg, ik vind dit echt slecht! En ik zou het er niet bij laten zitten. We weten allemaal dat we al sinds jaar en dag worden gewaarschuwd voor rauw vlees door wetenschappers als de Plantinga's en de Corbee's, enzovoort en oh oh bacteriën en de volksgezondheid! En dan durven zij jou doodleuk op te zadelen met ontdooide handel met de boodschap "gooi maar terug in de vriezer"? Dit kan echt niet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door