#3415089
AfbeeldingHey, even snel een vraagje.
Ik heb online kvv besteld en er is in deze tijd veel vertraging. Ik heb de online winkel gebeld en het was dinsdag of woensdag verzonden, en het zou op z'n laatst maandag geleverd worden. Het werd in speciaal ijs verzonden dus de verkoper zei dat het 5 dagen goed zou blijven.

Hij zei dat zolang het nog op koelkast temperatuur blijft dat het dan opnieuw ingevroren kon worden en dat de kwaliteit dan niet minder werd. Ik heb hier zo mn twijfels over, maar wat weten jullie hiervan?

Groetjes
Laatst gewijzigd door Bodhi sioux op za 19 dec 2020, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
#3415093
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 11:21 Hij zei dat zolang het nog op koelkast temperatuur blijft dat het dan opnieuw ingevroren kon worden en dat de kwaliteit dan niet minder werd. Ik heb hier zo mn twijfels over, maar wat weten jullie hiervan?
Dat hangt een beetje af wat koelkast temperatuur is. Bij 4°C groeien bacteriën niet of nauwelijks meer. Dat is de reden waarom je wel iets gedeeltelijk kunt ontdooien in de ijskast en na portioneren weer in kunt vriezen. Maar bovenin een koelkast kan het echt wel warmer dan 4°C worden.

En om dit nu ook te beweren bij een levering van een webshop, zonder dat je weet hoe de condities van bewaren werkelijk zijn (onder de 4°C of toch erboven?)... nee, ik zou dat ook niet aandurven. Dat is ook heel wat anders dan een dagje extra in de ijskast.

Raar dat de webshop geen gegarandeerde levering heeft. Bij mij zijn de sprotjes een keer ontdooit aangekomen (en dat was met volgende dag levering). Die heb ik vergoed gekregen. En als de rest ontdooit zou zijn, had ik dat ook niet geaccepteerd.
#3415094
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 11:37 Hey lizzy, bedankt voor je reactie. Dat was mij ook niet duidelijk omdat post.nl geen verzendbewijs meer verstuurd om de vertraging te compenseren. (Edit: Werd me verteld) De verzending is dinsdag of woensdag verzonden.
En de post is bij jullie vandaag al geweest? Ik zou afwachten hoe het arriveert. Welke dag en welke staat. Als het ontdooit is: accepteerde ik dat gewoon niet. Klaar. Het is diepvries, het hoort diepgevroren te arriveren. En als het na het weekend arriveert: pakte ik het niet eens aan en zei ik tegen Post NL "return to sender".
#3415095
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 11:21 Ik heb de online winkel gebeld en het was dinsdag of woensdag verzonden, en het zou op z'n laatst maandag geleverd worden.
'Grappig' dat ze zelf niet weten welke dag het verzonden is.

Dinsdag verzonden is woensdag-avond leveren. Nu zou donderdag leveren ook nog nét kunnen maar het probleem is dat PostNL Food Team volgens mij alleen 's-avonds leveren. En dan vind ik donderdag-avond levering ook maar kielle kielle (dus liever niet).

De maandag daarop... :o Nee, dat is gewoon absurd.
PostNL Food Team bewaren de zendingen overnacht ook wel in een ijskast maar je bent gewoon helemaal de controle kwijt over of het bevroren is. De zendingen worden niet voor niets van tevoren extra diep gevroren om ervoor te zorgen dat het toch nog bevroren aankomt na verzending.
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 11:21 Hij zei dat zolang het nog op koelkast temperatuur blijft dat het dan opnieuw ingevroren kon worden en dat de kwaliteit dan niet minder werd.
Hopelijk doen ze dat bij die webshop ook niet zelf. (Dan krijg je van die ingedeukte worsten waarvan je weet dat ze ontdooit zijn geweest ::) )
#3415096
Dank jullie wel! Ik ga het indd gelijk terug sturen als het pas op maandag aankomt, dat vertrouw ik helemaal niet meer.
Maar stel dat de kvv aan de binnenkant nog bevroren is en aan de buitenkant kan ik het een beetje indrukken, is het dan nog oke? (Zoals dat het vlees eruit ziet als het even uit de vriezer is gehaald om in porties te snijden bedoel ik.)
#3415097
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 11:59 Dank jullie wel! Ik ga het indd gelijk terug sturen als het pas op maandag aankomt, dat vertrouw ik helemaal niet meer.
Maar stel dat de kvv aan de binnenkant nog bevroren is en aan de buitenkant kan ik het een beetje indrukken, is het dan nog oke? (Zoals dat het vlees eruit ziet als het even uit de vriezer is gehaald om in porties te snijden bedoel ik.)
Dat zou ik beoordelen op moment dat je het zelf kunt 'voelen'.
Redelijk ver inknijpen vind ik al te ver ontdooit.
Alleen wat zacht aan de buitenkant zou geen probleem mogen zijn, MAAR... dan moet het dus wel die hele periode onder de 4°C zijn geweest. Niet dat ze het dus een dagje van tevoren nog even in de diepvries gelegd hebben omdat het te ver ontdooit was. Dat is dus gelijk het probleem over de 'controle kwijt' die ik noemde.

Raar dat ze de zending niet gewoon nog een keer sturen zodat het morgenavond bij jou binnen is.
Maar dat zal wel de drukte zijn van de pakketdiensten (hoewel ik hier einde van de middag een zending verwacht van DPD die ik gistermiddag besteld heb).
#3415099
Dank je Rico,

Ik heb nog even een mail gestuurd om te vragen wanneer precies het is verzonden, als er meer dan 2 dagen tussen zitten weet ik niet ofdat ik het dan nog wel vertrouw.

Hij zei wel dat het in speciaal ijs werd verzonden waarbij het eerst door word gevroren tot -90 en dan zou het in principe 5 dagen goed moeten blijven, maar ja, zo te horen is dat een beetje te lang.

Dit is de eerste keer dat ik bestel online (en misschien ook wel gelijk de laatste keer), plus dat ik zelf nooit vlees heb gegeten, dus mn inschattingsvermogen moet nog getrained worden zogezegd :-p
#3415103
5 dagen bevroren geloof ik wel hoor, als het vlees -1 is is het ook nog ingevroren natuurlijk. Chique is het niet, van deze webshop.

In principe ontdooi ik mijn vlees ook (barf, om in porties te verpakken) en vries het daarna opnieuw in, maar als ik iets bestel dan wil ik wel dat het dan gewoon goed is. Dat telt ook voor jou, als jij gewend bent om het uit te halen om te portioneren. Dan zou je meteen alles moeten portioneren, als het nog niet door en door ontdooid is.
#3415106
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 12:26 Dank je Rico,
Het is Rik (maar Rik was al bezet als naam) ;)
Bodhi sioux schreef: do 10 dec 2020, 12:26 Dit is de eerste keer dat ik bestel online (en misschien ook wel gelijk de laatste keer), plus dat ik zelf nooit vlees heb gegeten, dus mn inschattingsvermogen moet nog getrained worden zogezegd :-p
Oei. Eerste keer en dan gelijk deze ervaring. Vervelend :'( Ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat ik redelijk angstig was voor diepvries ontvangen via de post. Toen leverde PostNL de pakketten van Animal Food Express nog overdag af. Verzonden op de vorige avond (extra diep gevroren) en die ochtend geleverd. Sindsdien hebben ze het bij PostNL gewijzigd dat het alleen 's-avonds geleverd wordt.

Op zich is dat altijd goed gegaan. Op een keer de sprotjes na die ze aan de buitenkant van de zak gestopt hadden in plaats van tussen de worsten. En sprotjes zijn natuurlijk erg dun en klein en zijn zo ontdooit. Maar het is dan ook nooit langer dan 1,5 dag onderweg geweest. Inderdaad vriezen ze het dus extra diep in en verpakken ze het (hopelijk) goed. Maar het is in deze tijd volgens mij een gekkenhuis bij de pakketdiensten. Alles is vertraagd. Geen ideale situatie om diepvries te verzenden tenzij ze gewoon zeker weten dat het de volgende dag geleverd wordt.
eelke schreef:5 dagen bevroren geloof ik wel hoor, als het vlees -1 is is het ook nog ingevroren natuurlijk. Chique is het niet, van deze webshop.
Ja, als je zeker weet dat het -1°C blijft wel (of zelfs +1°C). Maar die wagens en opslag zijn geen echte diepvriezen. Dus met 5 dagen heb je geen controle over of het in al die 5 dagen ook echt altijd -1°C is geweest.
eelke schreef:... als jij gewend bent om het uit te halen om te portioneren. Dan zou je meteen alles moeten portioneren, als het nog niet door en door ontdooid is.
Dat zou ik wel tot een bepaald maximum doen. Aangesneden worsten 3 tot 6 maanden in de diepvries bewaren is misschien ook niet helemaal goed. Dan niet wat betreft bacteriën maar kwaliteit.
#3415123
Je hebt natuurlijk toch al betaald dus ik weet niet hoe het zit met geld terug krijgen....? Maar ik zou gewoon even voelen hoe het ervoor staat. En als het echt ontdooit is: ja dan moet je dat gewoon echt niet accepteren... Maar als het eerst naar -90 wordt gebracht en dan koud worden gehouden: heb je best kans dat het echt lang gevroren blijft. Geen idee hoe dat werkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door