Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3415512
Bodhi sioux schreef: ma 14 dec 2020, 12:33 Zoveel dank voor je reactie Thea! Ik probeerde net een dierenwinkel te bellen waar ik altijd Bandit vandaan haal, om te vragen hoe hun in zo'n situatie zouden handelen naar klanten toe, maar die zijn helaas dicht op een Maandag. Dus je reactie stel ik erg op prijs. :)
Nou als ik via een leverancier ontdooit vlees binnen zou krijgen gaat het direct mee terug.
Alleen als ik aan de productie datum kan zien dat het de dag ervoor is gedraaid of zoals ik bij kivo meemaak dat ik het ophaal en het komt echt net van de band af dan gaat het bij mij direct in de vriezer en die word op snel vriezen gezet.
Je mag het niet ontdooit verkopen.
Daarbij als jij het nu in de vriezer doet word het 1 klomp.
Als post nl gecontroleerd was geweest door keuringsdienst van waren hadden ze een boete gekregen.
Maar die kan jij ook gewoon bellen en zeggen wat er is gebeurd, dan gaat het bedrijf een controle krijgen,
#3415527
Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Ik heb even met voedsel van waren wet gebeld (dank voor de tip!), en die waren er ook niet over te spreken, zeker niet met het advies van de verkoper (dat ik het nog aan mijn hondje mocht geven als het al ontdooid was en 6 dagen onderweg is geweest.) Ik mocht een melding maken als het niet correct op word gelost.

Ik heb daarna een mail gestuurd naar Oervoer met foto's van het vlees die gelijk zijn gemaakt na ontvangst en ook een foto van de verpakking, gezien het vlees al aan het lekken was. Ik heb erbij gezegd dat m'n hondje het vlees niet op wil eten en nogmaals erbij vermeld dat ik het product vergoed wil hebben. Ook heb ik erbij gezegd dat ik anders een melding ga maken bij voedsel en waren wet.

Ik hoop dat hij hier wel correct op reageer.

Najah, voor de mensen die nog twijfelen :???: nooit een bestelling plaatsen bij Oervoer dus >:(
Ik maak me ook best wel een beetje zorgen over al die klanten die hij wel om heeft weten te praten en dit nu dus aan hun honden en katten geven.
#3415529
>:( Heb dit hele topic net doorgelezen en sta versteld! Ik hoop dat je je geld terug krijgt. Misschien is het een goed idee de volgende keer bij een webwinkel te bestellen die met een diepvriesbus levert. Ik doe dat sinds kort en krijg alles altijd keurig diepgevroren aan huis. Ik betaal ruim 5 euro bezorgkosten ongeacht de hoeveelheid.
#3415572
Ik schrik echt van dit bericht ! En dat bij Oervoer
Ik ben al vanaf de oprichting klant , ik denk nu een 6 of 7 jaar inmiddels
En echt nog nooit problemen gehad met bv levering . De ene dag een email , de volgende dag bezorging .altijd diepgevroren
Ik heb eens een spoedbestelling gedaan , direct geleverd . En op zeer warme dagen kreeg ik een telefoontje , of mijn bestelling goed bevroren aangekomen was . Maar zo als ik al eerder schreef , ik bestel begin november al een flinke voorraad om dit gedoe te voorkomen .

Maar dit is wel een ontzettende rot ervaring voor je , zo'n eerste keer .
#3415579
smulpaap schreef: di 15 dec 2020, 13:26 Ik schrik echt van dit bericht ! En dat bij Oervoer
Ik ben al vanaf de oprichting klant , ik denk nu een 6 of 7 jaar inmiddels
En echt nog nooit problemen gehad met bv levering . De ene dag een email , de volgende dag bezorging .altijd diepgevroren
Ik heb eens een spoedbestelling gedaan , direct geleverd . En op zeer warme dagen kreeg ik een telefoontje , of mijn bestelling goed bevroren aangekomen was . Maar zo als ik al eerder schreef , ik bestel begin november al een flinke voorraad om dit gedoe te voorkomen .

Maar dit is wel een ontzettende rot ervaring voor je , zo'n eerste keer .
Nou dit dus. Dit klinkt meer als Oervoer. Echt jammer dat TS zo'n rot ervaring heeft. En geen enkel bedrijf schiet wat op met zulke slechte pers :-\
#3415581
Dan denk ik dat je veel geluk hebt gehad dat het altijd goed is gegaan! Ik neem aan dat het vaker wel dan niet bevroren geleverd word bij de mensen, maar als dit niet het geval is, dan is het niet zo makkelijk bij Oervoer om het vergoed te krijgen.

Ik ben m'n vertrouwen in dit bedrijf volledig kwijt geraakt. Niet alleen voor hoe de verkoper in mijn situatie heeft gehandeld, maar ook omdat ik meneer zelf hoorde zeggen dat bij veel mensen nu het vlees ontdooid aankomt en dat ze dan het vlees gewoon in de vriezer stoppen op aanraden van de verkoper en dat ik de enige was die dit niet vertrouwde. Dit was om me proberen te manupileren te denken dat ik de enige ben die hier moeilijk over loop te doen en dat alleen ik hier een probleem in zie. En omdat meneer oh zo aardig klinkt, denk ik dat er veel klanten zijn die hem onterecht vertrouwen en dit vind ik een heel eng idee, want als het waar is wat hij zegt, dan zijn er dus nu veel mensen die dit ontdooide vlees weer aan hun dier gaan geven..

Ook het feit dat hij het geen probleem vind om vlees volledig te laten ontdooien en weer terug in te vriezen en dan er van overtuigd is dat er dan geen kwaliteits verlies is, dan zou ik toch echt gaan twijfelen of dit wel zo'n goed bedrijf is, want wie weet wat ze dan allemaal met het vlees doen?? Ik vertelde aan hem dat ik had vernomen van mensen die veel verstand hebben van verse vlees voeding (jullie dus ;) ) dat er dan wel degelijk kwaliteits verlies was, hij wist mij te vertellen dat deze mensen dan hadden gelogen tegen me.

Ik heb er iig van geleerd dat het niet uitmaakt hoe aardig mensen overkomen, daden spreken luider dan woorden.
#3415582
Bodhi sioux schreef: di 15 dec 2020, 16:10 Dan denk ik dat je veel geluk hebt gehad dat het altijd goed is gegaan! Ik neem aan dat het vaker wel dan niet bevroren geleverd word bij de mensen, maar als dit niet het geval is, dan is het niet zo makkelijk bij Oervoer om het vergoed te krijgen.
Ik denk inderdaad dat het bijna niet voorkomt dat het ontdooit aankomt bij de mensen omdat het meestal de volgende dag geleverd wordt.

Ik twijfel op zich overigens ook niet zo zeer aan de kwaliteit na ontdooien maar wel aan het bacterievrij zijn. En dat kan heel gevaarlijk zijn. Ik ben dan ook heel verbaasd over het advies het dan maar weer de diepvries in te stoppen (alsof er niets gebeurd is).

Ik vraag me ook af of alle medewerkers bij Oervoer hier zo over denken. Zo zou je natuurlijk elke keer een bepaalde persoon kunnen treffen die er zo over denkt, om de zending maar niet te hoeven te vergoeden. Maar als dit het algemene advies van Oervoer is dan denk ik inderdaad dat dit heel slecht is.

Begrijp ik hieruit overigens dat je nog geen reactie van hun terug gehad hebt?
(Want dat lijkt me ook heel raar bijna 2 dagen na ontvangst van een ontdooide zending)
#3415585
Lizzy schreef: di 15 dec 2020, 16:03 Nou dit dus. Dit klinkt meer als Oervoer. Echt jammer dat TS zo'n rot ervaring heeft. En geen enkel bedrijf schiet wat op met zulke slechte pers :-\
In de beginperiode konden ze weleens knullig doen
Karkas word bv per karkas verkocht
Mijn viertal leefde nog , dus ik bestelde fazant karkas .Met een gewicht van 600 -700 gram . Bestelling werd geleverd , karkassen van 250 gram . Maar wel de prijs berekenen voor 700 gram . En ik kwam niet uit natuurlijk . Dus daar heb ik ook mijn beklag over gedaan . Ja maar we verkopen levende have . Ja , maar als iemand 10 keer 700 gram besteld dan is dat 7 kilo , en geen 2,5 kilo . Weeg dat dan voordat jullie dat versturen . En als ik te kort betaal da klagen jullie ook . Ja, je hebt gelijk .
#3415586
Ik heb steeds dezelfde man aan de telefoon gehad, dus ik nam (wellicht onterecht) aan dat iedereen met deze man van doen heeft als ze telefonisch contact opnemen.

Ik heb nog geen antwoord terug gehad nee. Ze zijn dus nu al meer dan 24 uur 'in overleg'.. :???:

Ik heb er niet zoveel verstand van wat kwaliteitsverlies inhoud, ik denk dat dit gaat over de voedingswaarde die het product dan nog bezit? Maar zowiezo gaat dit sneller verloren als het vaker ontdooid is geweest, daarom dat het gedeeltelijk ontdooid vlees om in proporties te doen bij mij binnen een week opgemaakt word. En als er kans is dat er al schadelijke bacteriën inzitten, dan kunnen de voesingswaarde nog wel redelijk goed zijn, maar om dit nu kwaliteitsvlees te noemen?

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het niet heel erg vind dat deze negatieve reclame nu op dit forum staat >:( moeten ze mensen (en dier, want die lopen nu ook gevaar in deze situatie) maar respectvoller behandelen vind ik. :(
#3415760
Hey, even een update voor de mensen die daar interesse in hebben en ik moet dit echt even kwijt want dit is zo frustrerend!

Ik had begin deze week de mail gestuurd en ik had vrijdag pas een mail terug gekregen, ze kwamen om in het werk en ze zouden er begin Januari op terug komen. Deze mail had ik nog niet gelezen toen ik belde, maar alsnog vind ik 2 tot 3 weken te lang duren om een klacht netjes af te ronden, zelfs in drukke tijden.

Toen ik gisteren belde deed hij heel vreemd en deed net alsof hij niet wist waar het over ging en wie ik was (terwijl hij in de ochtend nog een mail had gestuurd, en al 3x een redelijk lang telefoongesprek met hem had gehad). Toen ik uitlegde waar het over ging en dat ik een melding ga maken bij NVWA als het probleem niet snel op word gelost deed hij net alsof hij niet had begrepen dat het volledig ontdooid was.

(Oké, dus nou beweert hij dat ik niet heb gezegd dat het vlees helemaal zacht was, dat het vlees volledig ontdooid was, dat het vlees zelfs is gaan lekken en er bloed onderin de doos zat, en dat hij daarop antwoorden dat zolang het nog koelkast temp. heeft dat het dan nog oké is om in te vriezen? Plus dat hij aan me vroeg: "hoe voelt het vlees aan mevrouw? heeft het nog dezelfde temp. als een stukje kaas wat je net uit de koelkast haalt?" En dat hij me een hele preek gaf over wolven die intuïtief weten welk besje ze wel en niet kunnen eten dus als m'n hondje het nog wil eten is het nog goed. Dat heb ik dus allemaal verkeerd verstaan? Dit heet 'gaslighting' btw en is een vorm van manipulatie. )

Ook beweerde hij opeens dat ik de enigste was waarbij het vlees volledig was ontdooid ook al was bij veel mensen het vlees 6 dagen onderweg geweest.. (terwijl hij juist eerst beweerde dat het bij veel mensen nu volledig ontdooid was geleverd en ik de enigste was die daar een probleem van maakte.)

Toen ik hem ook even liet weten dat ik m'n verhaal online had gezet, viel z'n 'aardige' masker af en werd hij boos. Hij vroeg aan mij wat ik hier nou mee wou bereiken en of dat ik een beginnend bedrijf kapot wilde maken. Dit heet 'playing the victim'en 'guilt tripping' btw en is ook een vorm van manipulatie.

Ik heb nog 2 andere klachten gevonden op internet, en beide hetzelfde verhaal als mij. Het enigste wat ze doen is als het vlees BEDORVEN is, mensen de zogeheten 'Oerfoodies' geven of zoiets . Dat zijn van die idiote spaarpunten die je in hun webshop kunt gebruiken als ik het goed heb begrepen.

Hij praatte in een heel minachtend toontje tegen me en als ik iets wilde uitleggen wat hij niet wilde horen onderbrak hij me steeds en zei hij "*noemt mijn naam*, mag ik even? ik krijg er geen woord tussen", en als ik naar een preek moest luisteren waarvan ik voelde dat dit nergens naartoe ging en ik onderbrak hem, sprak hij me erop aan dat ik hem niet mocht onderbreken.. Bah, wat een vervelend mens.

Hij zei dat ze dit eerst intern willen bespreken en er voor 7 Januari op terug komen. Ik voel nu al aan dat ik kan fluiten naar m'n centen, en hij gaat te onverantwoord om met z'n producten en met z'n klanten, dus ik heb als nog een melding gemaakt bij NVWA. Ik hoop dat als NVWA besluit een controle te doen, dat ze dan na kunnen kijken in de boekhouding dat het bij meerdere mensen ontdooid is aangekomen en dat er dan een soort van terugroepactie komt o.i.d. (maar dat is wishful thinking :( )

Het is door dit te delen echt niet mijn intentie om het bedrijf kapot te maken, dit is geen wraakactie. Het geen wat ik wil bereiken door dit te delen is mensen te waarschuwen voor dit bedrijf, niet omdat ik vind dat dit op zichzelf een heel slecht bedrijf is, want ik denk dat het product zelf wel degelijk van goede kwaliteit is (vergelijkbaar met Alroda denk ik), en als je geluk hebt dat het op tijd is geleverd dan is alles gewoon prima in orde neem ik aan (ook al vertrouw ik het persoonlijk niet meer). Alleen moeten mensen wel degelijk oppassen met het feit dat áls het fout gaat, dat dit bedrijf dan niet de verantwoordelijkheid neemt en zeer kantonvriendelijk en manipulatief te werk gaat en je kunt fluiten naar je centen. Plus dat ik zeer sterk twijfel of dat ze toch echt wel om de dieren geven, gezien dat ze mensen wijs proberen te maken dat rauw en ontdooid vlees wat 6 dagen onderweg is geweest nog steeds volledig veilig is om te geven aan je hond/kat.

(end rant ;) )
#3415765
Bodhi sioux schreef:Hij vroeg aan mij wat ik hier nou mee wou bereiken en of dat ik een beginnend bedrijf kapot wilde maken. Dit heet 'playing the victim'en 'guilt tripping' btw en is ook een vorm van manipulatie.
Beginnend bedrijf? Op hun site staan blogs uit 2014. Niet echt 'beginnend'. Ps. OerVoer B.V. bestaat sinds 1-2-2013.

Je kunt hun 'oplossing' even afwachten. Als die verder niet bevredigend is kun je een geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (daar zijn ze bij aangesloten en staat ook op hun site, zie klachtenlinkje). Op die manier zou je dan je geld eventueel teug kunnen krijgen.

Overigens is het inderdaad wel zo dat de kwaliteit achteruit gaat als het al is gaan lekken. Minder vocht en weer de diepvries in... brrr. (En dat is naast de e.v. bacterie-groei)

Willen ze hier gezichtsverlies voorkomen dan denk ik dat ze wel met een goede algemene statement moeten komen.
#3415767
Ja dat viel me ook al op dat hij dat zei, want ik had van smulpaap vernomen dat die al 6 a 7 jaar klant was, ik denk dat hij dit zei om de 'playing the victim'/ 'guilt tripping' wat extra aan te dikken. ;D

Bedankt voor de tip! Ik was dat even vergeten omdat het mij nu niet meer zo zeer gaat om het geld, maar meer om de veiligheid van de dieren. Maar ik ga zeker een geschil aanmelden als hun 'oplossing' voor mij niet oké is.
Laatst gewijzigd door Bodhi sioux op wo 23 dec 2020, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door