Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door dagopvang.utrecht
#3414051
Hello, ik geef al 15 jaar KVV/Barf aan mn 7 honden en heb in die tijd ook mijn nestjes afgespeend op KVV. Geen brokken in huis dus. Nu zijn op 22 september 4 puppen geboren. Omdat moeder een borstontsteking kreeg toen de puppen 3,5 week oud waren heb ik ze op advies DA iets vroeger afgespeend dan ik normaal zou doen. Dat ging goed tot de puppen 6 weken waren. Onverklaarbaar kregen ze diarree. De eerste dag een beetje, de 2e dag was het spuitpoep. Uiteraard dezelfde dag naar de DA. Advies Panacur en finidiar voor 4 dagen. Het ging iets beter, maar geen keurige keutels. Een week verder weer diarree waterdun en iedere dag wisselend van kleur. Advies DA: nog een Panacur, weer finidiar. En mn 7 honden die nergens last van hadden ook aan de Panacur. Ok, de hele veestapel aan de Panacur en de puppen weer finidiar. Overigens kwam uit de snaptest Giardia een puntje, maar geen streepje wat zou moeten, als de test positief zou zijn. . In de ogen van de DA dus een negatieve test. Na de 2e kuur stonk de ontlasting aanzienlijk minder, maar was nog steeds brij afgewisseld met waterdun. Advies DA: Hypoallergene brokken of blik, waarschijnlijk voedselintolerantie. (Mijn bloeddruk steeg) In godsnaam maar brokken gegeven in combinatie met RC blik. (in je wanhoop moet je wat) Ontlasting van alle slecht, RC blik aten ze niet. Brokken aten ze mondjesmaat. Nog steeds brijige diarree snachts zo'n 3 plakkaten per pup. Ontlasting van de puppen ingeleverd. Is getest op Parvo, Corona en Giardia. Alles negatief waarbij opgemerkt dat de Giardia weer een puntje ipv een streepje aangaf. Tussendoor zelf nog een snaptest gedaan die negatief was. Mijn kleedjes e.d. was ik op 70 graden en ik gebruik Sagawash om de vloeren te schrobben en verder azijn in alle schoonmaakemmers. Ik moet wel zeggen dat de puppen speels en actief zijn en goed drinken. Ze komen aan maar dat zou beter kunnen. Op dit moment krijgen ze nog brokken waar ik het liefst zo snel mogelijk vanaf wil. Ook geef ik nu probiotica van Puur. Wat me opvalt is dat ik met de bak of t nou brokken of KVV is, naar de gang loop, ze staan te springen. Ik zet de bak neer, ze lopen er 2 x naartoe, draaien zich om en eten niet of nauwelijks. Ze vallen er niet op aan ook niet als ik KVV in de bak doe. Daarbij is de ontlasting nog steeds brij. De dierenarts weet t inmiddels ook niet meer en zegt: zoek het in de voeding. Ik moet er wel bij zeggen dat moeder een poep-eter is en de puppen daar ook een handje van hebben, maar of dat iets met elkaar te maken heeft? Heeft iemand tips of herkent iemand dit?
#3414066
Hallo, ik gaf in het geval mijn puppies diarree hadden, de hart- en pensvariant van Rodi (die zg. 'hamburgers"). Langzaam beginnen en opvoeren. Altijd succes daarmee gehad. Alleen dat voeren en geen brokken of i.d. dus.
Door Lizzy
#3414067
Oh jee, wat een ellende! Daar zit je niet op te wachten, pups met zulke slechte ontlasting.... Ondertussen is de darmflora van de pups in mijn ogen wel goed om zeep :-\ . Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat je dierenarts niet verder komt dan gif en meer gif tegen wormen erin en roepen dat het aan de voeding ligt, zonder serieus onderzoek te doen. En als ik jou was: haalde ik hier een andere dierenarts bij.

En in de tussentijd bestelde ik als de wiedewaai diatomeeën-aarde en ging ik dat aan de pups geven, met probiotica (probeer anders ook de probiotica eens op te lossen in geitenmelk + rauwe honing en geef dit aan de pups om aan te sterken) en dit mengde ik door de KVV. Brok ging bij mij subiet aan de kant. Voedsel intoleratie ::) . De diatomeeënaarde zal eventuele wormen + giardia doden en de diatomeeënaarde reinigt de lichaampjes van de pups. Ik zou moeders er ook ogenblikkelijk op zetten. Ik zou ze dit eigenlijk de komende 3 maanden blijven geven (dus ja, ook nog bij de nieuwe eigenaren) zodat je er zeker van bent dat alles aan wormen of giardia dood is. Ik weet niet hoe je Engels is. Ik hoop goed of dat je dit door google translate wilt gooien. Er wordt uitgelegd waarom diatomeeënaarde en hoeveel en hoe lang je dit moet geven:

https://wolfcreekranchorganics.com/libr ... rming.html

Mocht je er niet uitkomen geef dan een gil.

Bedoel je dat de pups elkaars ontlasting opeten? Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat er toch iets in de ontlasting zit en de pups zichzelf blijven besmetten. Ik raad je aan erger dan pijnlijk schoon te worden, het verblijf van de pups met een stoomreiniger te reinigen (liefs een paar keer) en de ontlasting op te ruimen voor de pups er überhaupt van kunnen eten.

Edit: diatomeeënaarde verbetert de ontlasting vaak enorm. Zeker als er mogelijk giardia/wormen in het spel zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door