Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wenchew
#3406613
Er gaat hier weer een nieuwe pup komen die ik vers wil voeren :)

Door verschillende redenen was ik met mijn één-na-laatste hond gestopt met vers/barf en heb het bij de laatste niet meer opgestart..

De bedoeling is nu kvv, met af en toe barf (ik zat te denken 5 dagen kvv, 1 dag barf), maar ben even kwijt hoe het nou ook al weer zat..
Als ik 1 dag in de week barf geef, moet ik dat dan net zo compleet maken als 7 dagen barf, of kan ik ook bijvoorbeeld kippennekjes met wat extra vlees geven, zonder orgaan/groente?
En maakt het uit als de pup af en toe tussendoor een "houdbare" worst krijgt? (die wil ik eigenlijk standaard in huis hebben voor als ik bijvoorbeeld vergeet kvv uit de vriezer te halen.
En omzetten van brok naar kvv kan gewoon cold turkey toch?
Door Lizzy
#3406645
wenchew schreef: vr 10 jul 2020, 12:58 Er gaat hier weer een nieuwe pup komen die ik vers wil voeren :)

Door verschillende redenen was ik met mijn één-na-laatste hond gestopt met vers/barf en heb het bij de laatste niet meer opgestart..

De bedoeling is nu kvv, met af en toe barf (ik zat te denken 5 dagen kvv, 1 dag barf), maar ben even kwijt hoe het nou ook al weer zat..
Als ik 1 dag in de week barf geef, moet ik dat dan net zo compleet maken als 7 dagen barf, of kan ik ook bijvoorbeeld kippennekjes met wat extra vlees geven, zonder orgaan/groente?
En maakt het uit als de pup af en toe tussendoor een "houdbare" worst krijgt? (die wil ik eigenlijk standaard in huis hebben voor als ik bijvoorbeeld vergeet kvv uit de vriezer te halen.
En omzetten van brok naar kvv kan gewoon cold turkey toch?
Ik zie staan "5 dagen KVV, 1 dag BARF". Dan kom ik op 6 dagen. Wil je 1 dag in de week vasten? Dat is namelijk voor pups naar mijn mening geen goed idee.

Ik weet niet wat voor KVV je gaat voeren maar in de meeste KVV's zit kippenvleesbot. Het heeft dan echt totaal geen zin om op je BARF dag kippennek met vlees te voeren, want dat krijgt je pup al met de KVV. Ik zou dingen geven die niet in de KVV zitten. Dus bijvoorbeeld kwartelkarkas. Dat is ook perfect voor een pup. Ik zou kwalitatief zeer goed spiervlees geven (want dat zit ook niet in de meeste KVV's). En ik zou er toch groenten bij geven, want dat zit meestal ook niet in KVV. Hoe meer afwisseling in vlees en dier en groentensoorten: de beter.

Ik vind die houdbare worst echt vieze smerige rotzooi en het is gewoon veredeld blik. Als je vergeet KVV uit de vriezer te halen, haal je het er alsnog uit en laat je het au bain marie warm worden. Veel gezonder :)

De meeste pups kunnen probleemloos van brok naar KVV over worden geschakeld. Ik zou dat niet doen op de dag dat je pup thuis komt. Dan heeft pup wel even genoeg achter de kiezen gehad.

Veel plezier en veel geluk met je pup!
Door wenchew
#3406660
Haha.. 5 om 2 moet dat zijn.. En met kippennek bedoel ik beginnersbot (vandaar bijvoorbeeld)
Dan de merken weet ik nog niet, maar zag hier al een topic met merken staan, dus die ga ik eens doorspitten.. In elk geval hebben ze hier bij de intratuin barfmenu en Duck (en nog zeker 2 merken) dus kan ik makkelijk proberen wat lekker gevonden wordt..

(ik ben niet onbekend met Barf, mijn vorige honden DeeJay en Pip hebben barf gehad, maar nooit van pup af aan, en voor nu vind ik het fijner om tijdens de pupperiode voor "veilig" te gaan door kvv/barf te combineren, om uiteindelijk misschien helemaal over te gaan naar barf)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door