Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Wilma17
#3399923
Hallo allemaal,

Ik had een paar vraagjes mijn hond een Amerikaanse Stafford van bijna 7 jaar heeft sinds vorig jaar een malassezia allergie,ben toen begonnen met malaseb zonder resultaat op advies van de da toen begonnen met de desensibilitatie kuur ben nu bijna een jaar verder en nog steeds geen resultaat dus hier kan ik ook mee stoppen.Nu is ook nog mijn vermoeden dat hij een voedselallergie erbij gekregen heeft heb al verschillende brokken geprobeerd ook met gehydroliseerd eiwit.Nu vertelde iemand mij dat vers vlees en zalm olie capsules hier goed voor zouden zijn en dat een reinigingskuur ook goed zou helpen voor darmen en immuunsysteem. Wie kan mij helpen zodat ik hier wat verder in kom,wil mijn mannetje graag van zijn jeuk afhelpen.
Door Lizzy
#3399961
Wilma17 schreef: vr 03 apr 2020, 12:26 Hallo allemaal,

Ik had een paar vraagjes mijn hond een Amerikaanse Stafford van bijna 7 jaar heeft sinds vorig jaar een malassezia allergie,ben toen begonnen met malaseb zonder resultaat op advies van de da toen begonnen met de desensibilitatie kuur ben nu bijna een jaar verder en nog steeds geen resultaat dus hier kan ik ook mee stoppen.Nu is ook nog mijn vermoeden dat hij een voedselallergie erbij gekregen heeft heb al verschillende brokken geprobeerd ook met gehydroliseerd eiwit.Nu vertelde iemand mij dat vers vlees en zalm olie capsules hier goed voor zouden zijn en dat een reinigingskuur ook goed zou helpen voor darmen en immuunsysteem. Wie kan mij helpen zodat ik hier wat verder in kom,wil mijn mannetje graag van zijn jeuk afhelpen.
Ik snap het. Jeuk is vreselijk.....

Het kan heel goed hoor, dat je hond op gaat knappen van de voeding.

Maar vraag je mijn mening, zou ik nu eerst voorzichtig overstappen en even 1 diersoort daarvoor nemen. Gewoon om even te kijken hoe dat gaat. Welke diersoorten heeft je hond al gegeten? Stel hij heeft geen eend gegeten, zou ik zelf kiezen voor een KVV met eend. Of konijn. En alleen dat. Ook geen rijst. En geen andere toevoegingen.

Ik zou daar ook nog niet gelijk zalmolie bij geven. Nou sterker nog: ik raad je af om zalmolie te geven. Dit wordt vrijwel altijd gewonnen uit gekweekte zalmen en daar moet je ver vandaan blijven. Super ongezond. Wilde zalmolie is wel te krijgen maar voor honden zit dat in flessen, daar komt heel snel zuurstof bij, wordt ranzig en als er iets ongezond is: is het ranzige visolie.

Ik raad je aan om eerst over te schakelen naar 1 KVV soort (tijdelijk!) en pas als je hond is overgeschakeld en niet zieker is geworden: dan kun je er een goede visolie bij geven. Daarbij moet je dan denken aan capsules. Royal Green is een goed merk.

Als je denkt dat het de goede kant op gaat, dan kun je een nieuw diersoort KVV toe voegen. En als dat ook goed gaat, pak je een derde diersoort erbij. Net zo lang totdat je 5 verschillende diersoorten geeft.

Ik zou nu niet gaan ontgiften. Veel te heftig. Eerst overschakelen op rauwe voeding en kijken wat dat doet. Vaak is dat al genoeg. Maar je wilt ook geen heftige reactie, dus ontgiften? Ik zou dat nu niet doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3399993
Wilma17 schreef: vr 03 apr 2020, 18:14
Ik zou in elk geval kiezen voor een merk dat:
- geen premix toevoegt (vitaminen en mineralen), dus de Calciumbron is afkomstig van bot van het dier dat je voert
- niet te veel vet bevat (persoonlijk vind ik alles wat 15% vet of meer bevat te vet, maar dat is natuurlijk ook een beetje hondafhankelijk)
- een niet te hoog gehalte aan Calcium heeft (dwz. niet hoger dan 1%) omdat je anders misschien problemen krijgt met ontlasten
en dan natuurlijk een enkelvoudige kvv, dus gemaakt van één enkele diersoort.
Het zal duidelijk zijn dat in de goedkoopste kvv's niet veel kwaliteit kan zitten. Wat niet wil zeggen dat de duurste het beste zijn. Maar een merk adviseren daar waag ik mij niet aan.
Veel info over kvv en de verschillende merken kan je op deze site vinden:
https://www.voerwijzer.com/wat-is-een-goede-kvv/
Door Lizzy
#3400023
Wilma17 schreef: vr 03 apr 2020, 18:13 Dank je Lizzy voor je advies welk merk kvv zou jij adviseren?
Bijvoorbeeld Barf Menu Premium. Daar zit geen premix in. Moet je dus niet de gewone Barf Menu hebben, daar zit premix in en daar zit zalmolie in (twee keer niks). Maar deze bijv:

https://barfmenu.nl/assortiment/barfmen ... n-premium/

Uitsluitend kalkoen. Ook prima om mee te beginnen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3400041
Lizzy schreef: za 04 apr 2020, 07:19 Bijvoorbeeld Barf Menu Premium. Daar zit geen premix in. Moet je dus niet de gewone Barf Menu hebben, daar zit premix in en daar zit zalmolie in (twee keer niks). Maar deze bijv:

https://barfmenu.nl/assortiment/barfmen ... n-premium/

Uitsluitend kalkoen. Ook prima om mee te beginnen.
Niet alle Premium varianten zijn enkelvoudig (1 diersoort). Let hier dus goed op. Kalkoen is inderdaad wel alleen kalkoen.
Barfmenu staat er om bekend dat sommige honden er te stevige ontlasting van krijgen. Iets om rekening mee te houden.
Alroda puur kan ik je nog aanraden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door