Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3392692
Wij hebben een menu gemaakt voor onze dwergkees pup van 10 weken.(gewicht 800gr) voor de komende 8 weken.

Is het zo compleet genoeg?

Wat voor vis kan ik nog toevoegen?

Menu:
maandag:carnibest puppy
dinsdag:darf small puppy
woensdag:alroda konijn
donderdag:bandit rund vlees mix
vrijdag:darf small puppy
zaterdag:alroda eend
Zondag: Alroda runderpens of bandit lammix

Vindt het best lastig
Door src_esther
#3392701
In Darf puppy zit volgens mij ookal vis, dus even opletten qua percentage.
De afwisseling ziet er op het eerste zicht goed uit.
Carnibest voegt volgens mij een premix toe voor vitamines&mineralen.
Verder heb ik niet echt advies.
Door Lizzy
#3392710
Suzanne313 schreef: do 09 jan 2020, 12:12 Wij hebben een menu gemaakt voor onze dwergkees pup van 10 weken.(gewicht 800gr) voor de komende 8 weken.

Is het zo compleet genoeg?

Wat voor vis kan ik nog toevoegen?

Menu:
maandag:carnibest puppy
dinsdag:darf small puppy
woensdag:alroda konijn
donderdag:bandit rund vlees mix
vrijdag:darf small puppy
zaterdag:alroda eend
Zondag: Alroda runderpens of bandit lammix

Vindt het best lastig
Je voert meerdere merken KVV, goed bezig! Meer is niet nodig hoor, qua afwisselen. In Bandit zit ook vis. Dus de vraag is of meer vis nog nodig is... Ik zou zelf in ieder geval wel uitkijken met wat voor vis je toevoegt, wegens thiaminase (breekt vitamine B1 af). Ik zou aan de veilige kant blijven en af en toe een stukje (eerst ingevroren) wilde zalm geven. Bijv. filets uit de vriezer bij de supermarkt. Wilde zalm is beter om twee redenen: het is vette vis en bevat meer omega 3 vetzuren dan gekweekte zalm. En, even zo belangrijk: wilde zalm bevat veel vitamine D en dat is ook goed voor je hond (opgroeiend en volwassen). Vitamine D supplementen raad ik trouwens ten sterkste af.
Door Zeldenrust
#3392998
Is carnibest niet al voorzien van meerdere diersoorten en daarmee voldoende om compleet en afwisselend genoeg te voeren?
Gebruikersavatar
Door pike
#3393005
Zeldenrust schreef: ma 13 jan 2020, 17:41 Is carnibest niet al voorzien van meerdere diersoorten en daarmee voldoende om compleet en afwisselend genoeg te voeren?
Carnibest puppy bevat rund en kip. Dus dat is maar heel beperkt in diersoorten. Het wordt compleet gemaakt door het toevoegen van een premix. Maar persoonlijk zou ik toch afwisselen met andere merken en soorten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door