Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door maartjef
#3390965
Wij krijgen er binnenkort een pup bij . Onze hond van 6 heeft altijd KVV gehad maar heeft nu flinke atrose, dus voor mij belangrijk om goed gevarieerde voeding aan te bieden.

Onze 2 honden krijgen: KVV (daily meat (de enkelvoudigen rund, eend lam, kalkoen) , carnivoer (eend lam) (en haaksbarf (zalm en paard).
Mijn idee is dat de pup dezelfde merken en diersoorten krijgt aangeboden.

Is dit voldoende en wat zou ik nog kunnen aanvullen of anders doen?

Hoe zit het met vis en is pens ook nog verstandig?

Dank al vast, groet Maartje
Door eelke
#3390967
Leuk!

Zit pens niet al in de kvv's? Een visje zoals sprot of haring kan een leuke aanvulling zijn. Net als een rauw eitje op zijn tijd, of een groentemix, als die laatste niet ook al in kvv zit.
Gebruikersavatar
Door pike
#3391062
maartjef schreef: vr 06 dec 2019, 17:39 Dank jullie wel voor advies.
Ik ga eens goed kijken naar de groente en pensgehalte.
Is het calcium goed zo voor een pup met deze merken ?
Je kunt het beste op de verpakking kijken naar het Calciumgehalte en naar de verhouding Calcium/Fosfor. Calcium en fosfor moeten erop staan anders kan je de kvv voor je pup het beste maar in de winkel laten liggen. Het advies is
-voor pups tot 14 weken: minimaal 0,5% en maximaal 0,7% Calcium en een maximale Ca/Fosfor verhouding van 1,6/1.
-voor pups ouder dan 14 weken: minimaal 0,5 en maximaal 0,8 en een maximale Ca/Fosfor verhouding van 1,6/1.
Bron:
https://www.voerwijzer.com/calcium-in-k ... in-zitten/
Op deze site vind je heel veel informatie over kvv en ook over de verschillende merken kvv.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3391093
maartjef schreef: za 07 dec 2019, 12:22Carnivoer heeft geen gegevens mbt calcium en fosfor.
Zou Ik naast Haaksbarf en Dailymeat dan beter andere merk kunnen kiezen ?
Heeft ze niet? Of ze willen ze niet geven?

Dan is het duidelijk dat je niet voor die KVV moet kiezen. KVV is al moeilijk te beoordelen op ingrediënten... als ze dan ook nog niet een behoorlijke analyse kunnen (of willen) geven over het product, dan lijkt mij de beslissing wel duidelijk.

Lees ook het commentaar op https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/carnivoer/
(vooral de laatste paar opmerking over het bot)
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3391108
O, fijn.

Ze hebben het wel lekker verstopt. Je moet eerst in het menu op een link "experts in" klikken, dan nogmaals het menu openen en dan staat er inderdaad een kopje analyse.

Makkelijker zou zijn als ze het gewoon bij de producten neerzetten. Maar goed... het is te vinden.
Door Lizzy
#3391128
Al die Ca/F verhoudingen... Het ligt veel genuanceerder:



Helaas in het Engels maar luister naar Dokter Nick. Puppy's kunnen een veel grotere variatie Ca/F aan dan de meeste mensen denken. Als je ze maar natuurlijk voert. Rauw, vers, vleesbot en geen premix.
Gebruikersavatar
Door pike
#3391142
Lizzy schreef: zo 08 dec 2019, 09:11 Al die Ca/F verhoudingen... Het ligt veel genuanceerder:



Helaas in het Engels maar luister naar Dokter Nick. Puppy's kunnen een veel grotere variatie Ca/F aan dan de meeste mensen denken. Als je ze maar natuurlijk voert. Rauw, vers, vleesbot en geen premix.
Dat ben ik helemaal met je eens, als je barft. Ik heb me met mijn pup nooit druk gemaakt over ca:f. Maar het gaat nu om kvv en met de wildgroei aan kvv van tegenwoordig en de onduidelijke samenstelling van veel merken zou ik daar toch wat meer aandacht aan besteden.
Door Lizzy
#3391149
pike schreef: zo 08 dec 2019, 14:10 Dat ben ik helemaal met je eens, als je barft. Ik heb me met mijn pup nooit druk gemaakt over ca:f. Maar het gaat nu om kvv en met de wildgroei aan kvv van tegenwoordig en de onduidelijke samenstelling van veel merken zou ik daar toch wat meer aandacht aan besteden.
Als je fatsoenlijke merken afwisselt denk ik serieus niet dat je er ver naast kunt zetten. Je weet dat ik een voorstander zijn van het voeren van betrouwbare KVV merken (die zich al jaren bewezen hebben), om goede merken af te wisselen en een KVV te kiezen zonder premix. En dat is niet voor niets.
Gebruikersavatar
Door pike
#3391151
Lizzy schreef: zo 08 dec 2019, 16:58 Als je fatsoenlijke merken afwisselt denk ik serieus niet dat je er ver naast kunt zetten. Je weet dat ik een voorstander zijn van het voeren van betrouwbare KVV merken (die zich al jaren bewezen hebben), om goede merken af te wisselen en een KVV te kiezen zonder premix. En dat is niet voor niets.
Maar dan moet je wel in staat zijn te beoordelen wat betrouwbaar is.
Ik geloof ook niet dat je een pup teveel aan natuurlijk calcium kan voeren, want ze nemen niet meer op dan ze nodig hebben. Het hele ca/f gebeuren komt toch uit de brokkenwereld vandaan, en die getalletjes zijn nou eenmaal niet zo over te zetten naar barf of kvv zonder premix. Maar toch vind ik echt wel dat er een analyse bij een kvv op de verpakking behoort te staan. Want je kan nou eenmaal niet zien wat je voert itt tot bij barf.
Door maartjef
#3391476
Dank jullie wel. Interessant filmpje. Geeft mij wat meer ruimte .
Hebben jullie ook suggestie wat pup kan kauwen in de bench. Ik ben wel van het Kant en klare .
Kan je een pup runderkophuid geven . ?
Het is hard dus opeten doet ze nog niet, masr knaagt er wel graag aan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door