Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Desiree van de Beek
#3390029
Hallo Forumleden
Mijn hondje ( 13 jaar )heeft last van zijn Nieren (Sdma 19 ) en heeft van de dierenarts energique vetinairie diet gekregen. Hij is een ontzettende lastige eter. Hij at het met lange tanden ongeveer een week of twee en nu weigert hij pertinent . Vroeger wisselde ik allerlei KVV merken af omdat hij vlug iets zat was.
Hij heeft honger want dat merk ik hij eet nl mijn zelfgemaakte snacks ( droogoven ) met smaak. Hij heeft een hekel aan pens dus Bandit is ook geen oplossing.
Hij mag voornamelijk gevogelte ... barfen heb ik vroeger geprobeerd maar dat eet hij helemaal niet dus dat is ook geen optie . Gekookte kipfilet is hij dol op rauw dus niet... weet iemand een oplossing ?

Groetjes Desiree
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390030
Zelf malen?
Das dan barfen maar het malen zodat je je eigen kvv maakt..
Dat lijkt moeilijk, maar dat valt wel mee. Het vraagt wat moeite om een menuutje te maken (samenstelling van je kvv vast te leggen), en de investering van een goede elektrische vleesmolen. Maar dan ben je vertrokken.

Er is ook een tussenoplossing voor als het enkel het bot kauwen is dat hij weigert: enkel het vleesbot malen en de rest in stukken geven. Maar dan moet hij de andere onderdelen wel zo willen eten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#3390078
Wat het verhoogde SDMA betreft: zie dit topic viewtopic.php?f=8&t=138016

Mijn oudje van 14 heeft sinds kort ook nierproblemen. Mijn dierenarts adviseerde om zijn voer te halveren en daar dan een gelijk volume aan koolhydraten bij te geven. Rijst of macaroni (beide wit want volkoren belast de nieren te veel). Simpeler kan natuurlijk niet. Een paar keer per week mag hij ook een eitje, gekookt of rauw extra erbij. Mocht hij hierop afvallen dan moest ik gewoon meer koolhydraat geven. Met 1x daags voeren loopt hij echter de halve dag te zeuren om eten. Ik ben 3x per dag een portie gaan geven en dat gaat wel goed. Hij gaat dan na een rondje tuinstappen lekker slapen. Zijn vlees en koolhydraat krijgt hij in 2 porties verdeeld en 's avonds laat voor wij zelf naar bed gaan nog een klein hapje koolhydraat met een half ei, of met wat geprakte gekookte groente (anders lust hij die niet). Ik roer er wat extra water door.
Hij heeft hier heel positief op gereageerd.

Misschien kan je het ook op die manier proberen en hem dan deels geven wat hij altijd at en lekker vond.

Ik heb het dieet van Energique bekeken (renal) en ik moet zeggen dat ik dit qua ingrediënten wel een verademing vindt t.o.v. de dieëten van Hills, Trovet e.d. Maar als hij het niet lust houdt het op natuurlijk.
Door Desiree van de Beek
#3390113
Bedankt voor jullie berichten.
Zelf barfen is voor mij geen optie , wil graag een kant een klaar KVV merk.
Heb gisteren Buddy nierdieet gevonden en duck , gisteravond heeft hij weer een keer met smaak gegeten . Moet zeggen dat buddy er ook smakelijk uit ziet.
De duck variant krijg ik donderdag , mijn hondje is ook van de variatie . Hopelijk dat het nu goed gaat .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door