Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CooperFlow
#3388941
Hoi, ik heb een vraagje. Sinds gisteren heb ik er een hele leuke pup bij. Een Duitse Dog teefje genaamd Manu. Ik heb haar meteen op KVV van Carnibest overgezet. Bij mijn Rottweiler en overleden Dobermann gaf ik altijd in de groeiperiode Primeval Collageen bij en Groenlipmossel. Maar eigenlijk vraag ik me af of dat wel nodig is. Wel wil ik vis, groenten en kruiden bij gaan voeren en wat gaan afwisselen wat KVV betreft. Maar wat vinden jullie van dit soort supplementen?
Groetjes Linda.
Door Lizzy
#3388943
CooperFlow schreef: zo 03 nov 2019, 15:13 Hoi, ik heb een vraagje. Sinds gisteren heb ik er een hele leuke pup bij. Een Duitse Dog teefje genaamd Manu. Ik heb haar meteen op KVV van Carnibest overgezet. Bij mijn Rottweiler en overleden Dobermann gaf ik altijd in de groeiperiode Primeval Collageen bij en Groenlipmossel. Maar eigenlijk vraag ik me af of dat wel nodig is. Wel wil ik vis, groenten en kruiden bij gaan voeren en wat gaan afwisselen wat KVV betreft. Maar wat vinden jullie van dit soort supplementen?
Groetjes Linda.
Ach. Kwaad kan het niet, denk ik. Ik zie er ook niet zo het nut van in hoor, een KVV waar vleesbot in verwerkt is bevat genoeg van dit soort stoffen. Ik zou het zelf niet doen maar ik snap ook wel dat als je een Duitse Dog pup hebt je het licht spannend vindt dat het goed opgroeit :biggrin2:

Ik zou zelf alleen niet al mijn paarden op Carnibest wedden. Een goeie KVV hoor, daar niet van. Maar ik zou zelf toch ook wat andere goede merken voeren en daarmee afwisselen. Bandit, BarfMenu (de premium versie, niet de gewone want daar zit premix in en met Carnibest krijgt je pup al premix binnen) enzo (er zijn leden op Barfplaats die meer weten van de KVV merken).

Wat ik je ook echt aan zou willen bevelen is om inderdaad twee keer per week een vette vis aan pup te geven zoals bijv. een sardientje en/of panharing. Rauw, heel. En best kans dat pup denkt "gatver", ik heb hier ook een hond die vis niet zo lekker vindt. Knip ik vis in stukjes en meng ik het door het vlees: eet ze het wel. Verder zou ik zeker ook twee tot vier rauwe verse (liefst bio) eitjes per week geven. En ik zou groenten en fruit geven. Fruit liefst in de vorm van blauwe bessen en apart van het vlees gegeven. En groenten zou ik door het vlees mengen. Liefst rauw gepureerd en anders gekookt.

Leuk, een Duitse Dog pup!
Door CooperFlow
#3388947
Bedankt Lizzy voor je uitgebreide en snelle reactie! Ja, mijn droom komt uit. We hebben haar gisteren opgehaald bij een goede fokker in Duitsland. Veel voorwerk verricht en nu dus aan de slag met goede (op)voeding.

Ik was inderdaad van plan af te wisselen met andere merken maar ik vind grotendeels Carnibest gewoon een soort van veilig. Ik voer het al vrij lang. Naar tevredenheid eigenlijk. Ben ook wel fan van Darf maar qua calcium/fosfor vind ik Carnibest dus beter.
Maar ik zal me zeker hier op het forum meer verdiepen in de andere merken die je noemt.

En van de eitjes, vis en bessen lag ook wel in de planning.
Mijn Rottweiler is helaas nogal ziek geweest door een overschot aan Clostridium Perfringens en leeft gedwongen op brokken. Maar die gaf ik in zijn KVV periode ook verse diepvries sardines. Vinden ze meestal een feest.

Nou, ik ga me verder inlezen en nogmaals bedankt voor de tips. 👍🏻
Door CooperFlow
#3389399
Ik heb nog een kleine vraag. M’n Duitse Dog pup is vier maanden. Ze weegt nu 26 kilo. Ze zit nu op 3x400 gram vlees per dag. Maar ze is nog mager. Zal ik dan maar ophogen naar 3 x 500 gram per dag? Of zal ik wat vers schapenvet bijgeven?
Door Lizzy
#3389402
CooperFlow schreef: di 12 nov 2019, 16:06 Ik heb nog een kleine vraag. M’n Duitse Dog pup is vier maanden. Ze weegt nu 26 kilo. Ze zit nu op 3x400 gram vlees per dag. Maar ze is nog mager. Zal ik dan maar ophogen naar 3 x 500 gram per dag? Of zal ik wat vers schapenvet bijgeven?
Ze zou nu echt minimaal wel 1300 gram mogen maar ik denk dat dit gewoon te weinig is voor haar. Ik ging haar inderdaad 6% van haar lichaamsgewicht voeren. Schapenvet zou ik zeker niet doen. Je pup heeft voedingsstoffen nodig om te groeien en vet levert haar niks dan kcal. Bovendien is schapenvet verhit geweest en dus ook om die reden nog eens rete ongezond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door