Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zurca
#3382349
Fijn al jullie reacties en eigen ervaringen!
Ze gaat hem meer eten geven en eens zien of hij dan wat aan gaat komen. Nu is zijn paps ook groot en slank en hij lijkt erg veel op z'n paps. Maar hij is voor nu echt wat te schraal...
Door eelke
#3382444
Ik ben benieuwd wat dat doet. Wat betreft wegen; hier zijn bij dierenwinkels en bv de intratuin ook wel honden weegschalen te vinden, misschien is het voor haar makkelijker daar langs te gaan met hem?
Door zurca
#3382481
eelke schreef:Ik ben benieuwd wat dat doet. Wat betreft wegen; hier zijn bij dierenwinkels en bv de intratuin ook wel honden weegschalen te vinden, misschien is het voor haar makkelijker daar langs te gaan met hem?
Dat had ik inderdaad ook aangegeven, om eens bij een dierenwinkel ofzo te kijken...
Ben ook benieuwd wat zijn gewicht gaat doen, hoop dat hij gewoon meer eten nodig heeft en op deze manier straks wat vet op de botjes krijgt.

De overstap naar KVV was iig al een goede zet... Hij zat met 6 maanden al aan de prednisonkuur omdat de jeuk de spuigaten uitliep. Ene brok na de andere en niets gaf verlichting. Nu op vlees is de jeuk weg :cool:
Door eelke
#3382484
zurca schreef: Dat had ik inderdaad ook aangegeven, om eens bij een dierenwinkel ofzo te kijken...
Ben ook benieuwd wat zijn gewicht gaat doen, hoop dat hij gewoon meer eten nodig heeft en op deze manier straks wat vet op de botjes krijgt.

De overstap naar KVV was iig al een goede zet... Hij zat met 6 maanden al aan de prednisonkuur omdat de jeuk de spuigaten uitliep. Ene brok na de andere en niets gaf verlichting. Nu op vlees is de jeuk weg :cool:
Oh gossie, zo sneu dan hé! Wie weet wat het lijf nu ook nog verbruikt om te herstellen, en hoe zich dat in de toekomst kan gaan stabiliseren.

Ze zou hem ook nog kunnen leren om op twee weegschalen te gaan staan trouwens; voorpoten op de ene, achterpoten op de andere, en dan de gewichten bij elkaar optellen. Kan ook gewoon nog een leuk beheerst trucje zijn om te leren aan zo'n jonge hond en dan heeft het nog nut ook :)
Door yazzie
#3382487
Een Duitse herder van net 1 jaar en 36 kilo wegen lijkt mij niet verkeerd hóór... :) Beter iets aan de schrale kant dan wat te dik. Teveel gewicht is voor een Duitse herder in groei zeer ongewenst. Mijn vorige reu en ook echt geen kleintje woog de eerste jaren van zijn leven maar 38 kg. Pas toen hij een jaar of 5,6 was, woog hij pas en ook maar 42 kilo. Idem dito voor mijn andere reu al was die net iets kleiner. Ik zou me niet al teveel zorgen maken om het gewicht van de hond. Kan je een paar foto's plaatsen uit verschillende hoeken en van boven?
Door zurca
#3382528
yazzie schreef:Een Duitse herder van net 1 jaar en 36 kilo wegen lijkt mij niet verkeerd hóór... :) Beter iets aan de schrale kant dan wat te dik. Teveel gewicht is voor een Duitse herder in groei zeer ongewenst. Mijn vorige reu en ook echt geen kleintje woog de eerste jaren van zijn leven maar 38 kg. Pas toen hij een jaar of 5,6 was, woog hij pas en ook maar 42 kilo. Idem dito voor mijn andere reu al was die net iets kleiner. Ik zou me niet al teveel zorgen maken om het gewicht van de hond. Kan je een paar foto's plaatsen uit verschillende hoeken en van boven?
Met je eens dat een herder (eigenlijk wel de meeste honden) beter schraal kunnen zijn dan dik maar Jax is echt wel wat te dun. Zelf heb ik windhonden gehad en ben best wat gewend qua uitstekende botjes maar zelfs ik vind dat er wel wat spek op kan. ;) Het is ook echt een grote reu, nu al :biggrin2:

@Eelke, goede tip van die weegschalen, die geef ik nog aan haar door ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door