Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Incubi666
#3374070
Ik blijf ook afwisselen dogs4raw kivo duck rodi nieuwe smuldier barfnenu ze eet nú 200 gram per dag dus mooi aantal. Soms wat meer nooit minder. Af en toe wat extra spier vlees erbij. Wat kwark niet te veel ivm groeipijn. Keurig opgericht 4 maanden is ze nu en weegt iets meer dan 3.2kg. En loopt makkelijk 5km en dan nog niet moe. Natuurlijk krijgt ze voldoende rust.
Een ei krijgt ze ook af en toe erbij. Ik zou een eendags kuiken ook willen proberen die moet ik denk ik portioneren denk ik???
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374071
Een eendagskuiken weegt zo'n kleine 40gr gemiddeld, variërend tussen 30 en 45gr.
Je mag ze doormidden snijden of knippen maar probeer de buik dan te vermijden, daar zit nog dooier in en anders loopt die eruit. Je geeft ze denkelijk beter gewoon in het geheel.

Als je eendagskuikens geeft kan je wel beter je eieren minderen hé. Want het komt dan min of meer in de plaats daarvan.

Ik denk trouwens ook dat je je best even inleest op groeipijnen want met de hoeveelheid kwark heeft het weinig te maken.
Het is wel goed om niet te veel zuivel te geven. Alles met mate en vooral goed vlees is het beste.
Door Lizzy
#3374082
Puppy voer is meestal KVV dat fijner gemalen is. Tenminste, zo zou het horen te zijn. En dat is leuk met het afspenen van pups van een mini-ras, maar echt nergens voor nodig voor een pup die al uitgevlogen is. Je kunt dus nog veel meer merken voeren!

En wij adviseren hier met klem: wed nooit op 1 paard, dus voer zoveel mogelijk merken waar jij goed aan kunt komen en waar je hondje het goed op doet! Dus als je goed aan Kiezenbrink, DARF, CarniVoer en Kivo kunt komen: voer ze alle 4 !
Door src_esther
#3374109
Lizzy schreef:Puppy voer is meestal KVV dat fijner gemalen is. Tenminste, zo zou het horen te zijn. En dat is leuk met het afspenen van pups van een mini-ras, maar echt nergens voor nodig voor een pup die al uitgevlogen is. Je kunt dus nog veel meer merken voeren!

En wij adviseren hier met klem: wed nooit op 1 paard, dus voer zoveel mogelijk merken waar jij goed aan kunt komen en waar je hondje het goed op doet! Dus als je goed aan Kiezenbrink, DARF, CarniVoer en Kivo kunt komen: voer ze alle 4 !
Dat dacht ik ook, dus heb bij Darf gecheckt en zag dat de samenstelling (en analyse) van Darf Puppy anders is dan Darf KVV. Lijkt mij dus prima kandidaat ter afwisseling.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3374143
Ik heb een rol Buddy's diervoeding meegenomen om te proberen en 2 doosjes carnivoer. Ze verkopen helaas alleen de lam en de kip variant. Maar wie weet kan ik alle varianten bij deze winkel wel bestellen. Eerst eens kijken hoe hij (zn buikje) er op reageerd.

Vandaag heeft hij het vlees van Buddy's gekregen. Geen gehik en geen rommelende buik. In dit kvv merk zitten wel synthetische vitaminen toegevoegd. Er zitten geen granen en groenten in.
Hij lijkt het goed te verdragen, maar de samenstelling van dit merk heeft niet mijn voorkeur.

Het zindelijk maken is vandaag ook een uitdaging: poepte hij voorheen binnen een half uur na iedere maaltijd, vandaag heeft hij alleen vanochtend 2x gepoept. Moet ie wel of moet ie niet...... haha.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door