Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373352
gisteravond ben ik voor het eerst vergeten om de kvv uit de vriezer te halen voor vandaag, stom!
bij de puppycursus gisteren heb ik een proefpakketje renske (brokjes en gestoomde maaltijden gekregen) dus ik heb hem de gestoomde zalmmaaltijd gegeven. hij vond het geweldig, nog lekkerder dan de kvv. is dit ook goed als af en toe maaltje? toch wel handig om in huis te hebben.
wat is jullie algemene mening over renske? het is niet vers, maar wel beter dan brok denk ik toch? en de ingrediënten zien er ook goed en schoon uit.

kan ik de kvv voor vandaag nu op het aanrecht laten ontdooien? anders is het nooit op tijd ontdooid voor tussen de middag.
ik ontdooi het normaal altijd in de koelkast, dus weet niet of dit zo zou kunnen.

Wat mij trouwens opvalt: Teun heeft na het eten van kvv steeds een erg rommelende en onrustige buik en vaak de hik.
Nu met Renske heeft hij hier geen last van. Kan toeval zijn,maar toch.... Kan het zijn dat hij iets in de kvv niet goed verdraagt?
Door src_esther
#3373367
Voor de noodgevallen heb ik blik van Herrmann's en Darf. Worden beide prima gegeten. Ko heeft 1x Renske gestoomde maaltijd gehad, gevolg kots en diarree.

Enne, als afwisseling wordt blikvoer hier ook leuk gevonden, net als andere diersoorten en merken kvv. En niet elke kvv (merk of diersoort) wordt op prijs gesteld.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373368
Op het aanrecht ontdooien kan prima. In een afgesloten doosje.
Voor snel ontdooien kan het vlees in een zakje in koudlauw water leggen ook. Niet in warm water!
Door Too
#3373376
pearlsofpassion schreef:Op het aanrecht ontdooien kan prima. In een afgesloten doosje.
Voor snel ontdooien kan het vlees in een zakje in koudlauw water leggen ook. Niet in warm water!

Zulke kleine porties zijn inderdaad razendsnel ontdooid in een bakje water (ik ben een notoir vergeter ::) ) als t wat zachter wordt een beetje kneden helpt ook, met dit weer durf ik t ook nog best uit de koelkast te laten dooien
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373668
Op dit moment voer ik half renske en half energique, totaal 230 gr per dag. Hij verdraagt dit zo veel beter. Minder gepruttel in zijn buik na het eten, geen hik meer en ook minder ontlasting.
Houd dit zo maar even aan voorlopig. Renske lijkt me op zich niet heel verkeerd.
Pupje groeit overigens als kool!
Door eelke
#3373722
Renkse is niet heel verkeerd maar het kan niet tippen aan vers vlees ;)

Wat fijn dat het verder zo goed gaat! Je handen wel vol aan zeker?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373726
Gaf je altijd al Energique? Of ook andere merken?
Want als hij een pruttelbuik heeft, is het misschien nuttig eens een ander merk te proberen.
Door src_esther
#3373736
pearlsofpassion schreef:Gaf je altijd al Energique? Of ook andere merken?
Want als hij een pruttelbuik heeft, is het misschien nuttig eens een ander merk te proberen.
+1
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3373739
We hebben zeker ons handen vol aan hem ja,poeh wat een energie.
Bij de fokker heeft ie Rodi gekregen. Als de energique op is probeer ik eens carnivoer of alaska voor hem.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3374033
ik ben mij aan het verdiepen in andere kvv merken. ik kom verschillende merken tegen welke er op het eerste gezicht goed uitzien, maar als ik dan op voervergelijk kijk hebben alle merken wel een minpuntje.
wat ik belangrijk vind is dat het echt compleet is met voldoende afwisseling van diersoorten, er hoeft niet persee groente in te zitten, dit kan ik zelf toevoegen (wat is een goede groentemix en hoeveel voeg je daar van toe?)
ook moeten de calcium en fosforgehalten goed zijn voor pups.

ik zie door de bomen het bos niet meer. welk merk voldoet aan bovenstaande?

graag jullie mening over de volgende merken:

-kiezebrink
-darf puppy
-carnivoer
-kivo
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3374037
in de dierenwinkel de standaard merken als energique (geef ik nu, doet ie t niet geweldig op) duck/rodi/smuldier/farmfood en prins. allemaal niet mijn voorkeur.
buddy's diervoeding en volgens mij ook carnivoer, maar dat weet ik niet zeker, kan ik hier in de buurt krijgen, maar online bestellen voor een maand ofzo vind ik geen probleem. als dat de beste optie is voor Teun.
Door eelke
#3374040
Afwisselen is nog het beste, dus ik zou ze gewoon allemaal eens uitproberen, als het niet erg lastig om aan te komen is, dan. Van je eerste rijtje. Ik weet alleen zo even niet of Kiezebrink ook compleet is?
Door src_esther
#3374048
eelke schreef:Afwisselen is nog het beste, dus ik zou ze gewoon allemaal eens uitproberen, als het niet erg lastig om aan te komen is, dan. Van je eerste rijtje. Ik weet alleen zo even niet of Kiezebrink ook compleet is?
Eens.
Ik heb eens een rol Kiezebrink als afwisseling uitgetest, maar bij Ko was er direct gerommel in de darmen. Hij vond het ook niet echt lekker ondanks dat het een diersoort was dat hij graag eet en ik vond het er niet geweldig uitzien.
Darf Puppy ken ik niet, maar Darf KVV wel. Weinig dooivocht, wat ik een pluspunt vind. Het is een uitdaging om het een tijd goed te houden, dus zelfs in de vriezer, tenminste dat vind ik. Ko eet het graag.
Kivo heb ik nog niet kunnen uitproberen, maar staat wel op mijn lijstje omdat Ko een mieper begint te worden ('vind ik niet lekker want die smaak van dat merk (carnivoer) kreeg ik vorige week ookal...' >:( :biggrin2: ) en ik wel merken wil kunnen afwisselen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door