Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367252
Je moet zelf weten wat je met je hond doet natuurlijk, maar ik begrijp het niet.

Je kwam hier een week geleden pas raad vragen. Op een week kan je geen resultaat zien.
En toen gaf je aan dat ze geen honger had op de kvv en nu zeg je van wel?

Het is fijn dat je iets gevonden hebt waar je hond het volgens jou goed op doet, maar het is wel niet leuk voor ons dat je ons advies zelfs geen kans gegeven hebt.
En ik vraag me echt af hoe je op een week tijd kan zien dat het vlees niet werkt maar de brok wel. Hoelang heb je dan nog vlees gegeven? Of ben je meteen de volgebde dag brok gaan halen?
Zelfs als ze de eerste week afvalt wil dat niet zeggen dat dat zo blijft. Radicale omkeren van dieet geven altijd kortstondig gewichtsverlies. Denk maar aan het frietdieet bij mensen.
Maar goed, ik wil ook niet zeggen dat het zeker bij je hond zo zal zijn. Ze kunnen vast wel een brok ineen knutselen waar een hond nauwelijks iets van opneemt en dus niet dik van wordt.
Het is gewoon jammer dat je hier advies kwam vragen en zonder er wat mee te doen brok bent gaan halen. Dan had je dat net zo goed meteen kunnen doen.
Door Lizzy
#3367254
nisha schreef:Ik heb het opgegeven om nisha te laten afvallen met kvv, het lukte gewoon niet, zelfs met de magerste soort die ik kon vinden en heel weinig calorieën bleef ze te zwaar, voor een hond van 48 kilo gaf ik op laatst nog maar 400 gram kvv per dag met veel groenten, maar afvallen ! niks dus.

Ten radde gegaan bij de DA, en haar op hills metabolic gezet, en ja, ze valt eindelijk af en moet zeggen, ze ziet er goed uit ook al is een brok met weinig vlees en veel granen.

Mooie dikke vacht, verhaart amper, staat strakker in haar vel en ze voelt zich goed.

Ze krijgt nog paar keer per week een maaltijd kvv omdat ik wel besef dat er in die brok niet veel vlees in zit en het daarom op deze manier wat wil bijvullen maar ben toch blij dat ze eindelijk terug normaal kan eten zonder heel de dag te staan zoeken achter alles wat eetbaar is want dat deed ze op enkel kvv.


Tis een brok, ja, jammer, maar beter op brok en afvallen dan te dik blijven en om den duur gezondheidsproblemen te krijgen daardoor !
Samenstelling Hill's Metabolic Weight Management:
Tarwe, gevogeltemeel, maïsglutenmeel, maïs, erwtenmeel, sojameel, cellulose, tomatenpuree, eiwithydrolysaat, lijnzaad, bietenpulp, dierlijk vet, kokosnootolie, mineralen, DL-methionine, L-lysine, gedehydreerde wortelen, L-carnitine, rijst, vitaminen, taurine, sporenelmenten, L-tryptofaan, bèta-caroteen. Natuurlijk geconserveerd met gemengde tocoferolen en citroenzuur.

Ik denk dat je volstrekt ongelijk hebt met je bewering. Dit is geen hondenvoer. Dit is pure rotzooi en volstrekt ongeschikt voor welke hond dan ook. Maar goed, ieder z'n ding. Ik hoop dat TS verstand om gaat met dit 'advies'.
Door Lizzy
#3367255
pearlsofpassion schreef:Je moet zelf weten wat je met je hond doet natuurlijk, maar ik begrijp het niet.

Je kwam hier een week geleden pas raad vragen. Op een week kan je geen resultaat zien.
En toen gaf je aan dat ze geen honger had op de kvv en nu zeg je van wel?

Het is fijn dat je iets gevonden hebt waar je hond het volgens jou goed op doet, maar het is wel niet leuk voor ons dat je ons advies zelfs geen kans gegeven hebt.
En ik vraag me echt af hoe je op een week tijd kan zien dat het vlees niet werkt maar de brok wel. Hoelang heb je dan nog vlees gegeven? Of ben je meteen de volgebde dag brok gaan halen?
Zelfs als ze de eerste week afvalt wil dat niet zeggen dat dat zo blijft. Radicale omkeren van dieet geven altijd kortstondig gewichtsverlies. Denk maar aan het frietdieet bij mensen.
Maar goed, ik wil ook niet zeggen dat het zeker bij je hond zo zal zijn. Ze kunnen vast wel een brok ineen knutselen waar een hond nauwelijks iets van opneemt en dus niet dik van wordt.
Het is gewoon jammer dat je hier advies kwam vragen en zonder er wat mee te doen brok bent gaan halen. Dan had je dat net zo goed meteen kunnen doen.
Dit schrijven is niet dezelfde als TS :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367262
Lizzy schreef:Dit schrijven is niet dezelfde als TS :)
Ah oei. Oeps. :-[
Mijn excuses.
Deze posten dan weer weghalen? Kwestie van het topic mooi te houden?
Gebruikersavatar
Door pike
#3367274
Er zijn heus wel kvv's die niet zo veel vet bevatten. Mijn honden groeien ook dicht op de meeste kvv's en ik voer verschillende diersoorten van verschillende merken met een vetgehalte dat varieert van 5 tot 10%. En dat is veel minder dan in de genoemde Hills brok zit ::).
Alleen zalm bevat meer, maar zalm maakt maar 10% van hun menu uit, en bovendien bevat die totaal ander vet.
Door Roxx
#3367277
@PoP haha, ik voelde me even aangevallen :') maar nee, ik zet Ciska niet zomaar terug op brok. Dit at ze altijd met tegenzin dus als ik moet kiezen tussen 3 kilo te zwaar en haar zien genieten van het eten dan een hond die op gewicht is maar met tegenzin haar tanden in een brok zet.

Ciska was iets aangekomen maar dat is er inmiddels weer af gelukkig. Ik blijf mooi doorgaan met 400 gram zelf gemaakte kvv en 50 gram groente per dag en dan zal ze heel langzaam aan waarschijnlijk wel afvallen.

En brok werkt bij Ciska al helemaal niet. Ze at er zo weinig van maar bleef honger hebben. En toch niet afvallen he?!? Ze kon er denk ik gewoon niet uithalen wat ze nodig had.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367289
Roxx schreef:@PoP haha, ik voelde me even aangevallen :') maar nee, ik zet Ciska niet zomaar terug op brok. Dit at ze altijd met tegenzin dus als ik moet kiezen tussen 3 kilo te zwaar en haar zien genieten van het eten dan een hond die op gewicht is maar met tegenzin haar tanden in een brok zet.

Ciska was iets aangekomen maar dat is er inmiddels weer af gelukkig. Ik blijf mooi doorgaan met 400 gram zelf gemaakte kvv en 50 gram groente per dag en dan zal ze heel langzaam aan waarschijnlijk wel afvallen.

En brok werkt bij Ciska al helemaal niet. Ze at er zo weinig van maar bleef honger hebben. En toch niet afvallen he?!? Ze kon er denk ik gewoon niet uithalen wat ze nodig had.
Nogmaals sorry. :-[
Ik was echt te snel met reageren. Was misschien nog te vroeg in de ochtend. :P

Ik duim dat ze zo idd langzaam afvalt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door