Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#3338615
Mijn hond krijgt Haaksbarf paard 75 gram en Carnibest Eend diabetes 75 gram per dag. De carnibest is een volledige voeding, maar de Haaksbarf paard niet. Nu kan zij verder nergens anders tegen wat dieren betreft. Ik zit te denken aan een aanvulling met vitaminen/mineralen omdat zij dus maar voor de helft volledig voer krijgt. Het geven van 3 of 4 dieren lukt dus niet. Nu is er zoveel, dat ik niet weet wat ik het beste kan geven. De aanvulling mag dus ook geen allergie geven. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3338617
Dat is heel lastig. Bandit kan maar tegen 3 diersoorten.
Ik heb van de dermatoloog trovet balance gekregen, dat heeft alle vitamines en mineralen.

Mijn hond reageerde daarop met jeuk.
Misschien gaat dat bij jouw hond wel goed?
Door Siberienne
#3338620
Mijn hond verdraagt het juist wel goed. Die heeft meer een voedsel intolerantie dan een allergie, mag ook geen vers meer en hij krijgt de Trovet juist zonder problemen. Is toch beetje ‘trial and error’ vrees ik....


Mijn hond eet trouwens 3 diersoorten: konijn, schaap en geit maar dus of zelfgekookt, of blik of Trovet ‘worsten’.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338622
Als je die carnibest eend voert, wat volledig is door toevoeging van vit en min. hoef je je niet druk te maken om meer soorten. Met de eend alleen voer je compleet en komt je hondje niets tekort.
Door gytha
#3338625
Maar het is beter om meer diersoorten te geven, vandaar Haaksbarf paard erbij. Ik ben bang dat als zij nu alleen maar eend krijgt, dat zij daar dan na een paar jaar ook weer allergisch voor is.
Door Lizzy
#3338637
Persoonlijk denk ik dat je niet beide diersoorten op 1 dag moet voeren. Juist om te voorkomen dat je hond opnieuw overgevoelig raakt voor 1 van de diersoorten. Ik zou ze om en om doen. Zou het een idee zijn om Chlorella, spirulina, marine fytoplankton te gaan geven? Dat barst van de voedingsstofjes (en die laatste van de omega 3 vetzuren).
Door gytha
#3338646
Nooit geweten dat je beter de ene dag het vlees van paard en de andere dag het vlees van eend kunt geven en dat je daardoor minder kans op allergie voor die twee dieren krijgt. Goede tip!
Zij krijgt al elke dag een theelepel Puur Veg Omega over haar eten.
Nu las ik ook dat Barf mensen de voeding nog weleens aanvullen met Hokamix. Zijn hier ervaringen mee?
Door Lizzy
#3338647
gytha schreef:Nooit geweten dat je beter de ene dag het vlees van paard en de andere dag het vlees van eend kunt geven en dat je daardoor minder kans op allergie voor die twee dieren krijgt. Goede tip!
Zij krijgt al elke dag een theelepel Puur Veg Omega over haar eten.
Nu las ik ook dat Barf mensen de voeding nog weleens aanvullen met Hokamix. Zijn hier ervaringen mee?
Deze bedoel je? De BARF Combimix?

Lijnzaad: omega-3 en -6 vetzuren voor een glanzende vacht en optimale vertering.
Rijstzemelen: ß-glucaan ter ondersteuning van een goede darmflora.
Zeealgenmeel (Ascophyllum): mineralen, sporenelementen (vnl. jodium) ter bevordering van een mooie vacht en een goede vitaliteit.
Kruiden: leveren etherische oliën en natuurlijke vitaminen, mineralen, sporenelementen, bioflavonoïden, ter ondersteuning van de stofwisseling en het algemene welzijn.
Algen (Chlorella & Spirulina): essentiële aminozuren, vitaminen (A, B, E), calcium, ijzer, magnesium ter bevordering van het herstel van lichaamscellen en lichaamsreiniging.
Appelpoeder: natuurlijke pectinen en andere belangrijke stoffen ter ondersteuning van de vertering

Dit zit er in. Ik vind het niks. Want BARF'ers houden er niet van als ze niet precies weten wat ze geven. En "kruiden" is mij echt te vaag. Bovendien is lijnzaad zo geweldig niet voor honden (veel honden trouwens allergisch voor!), rijstzetmelen is ook heel bleh en de chlorella en spirulina moet wel van een betrouwbare bron komen. En meestal komt het uit China en dat moet je net niet hebben. Chlorella komt het best uit Korea en Spirulina uit de USA. Appelpoeder: ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom dit erin zit.
Door Lizzy
#3338687
gytha schreef:Je hebt ook nog multivitaminen van groene os en phytonics. Lijkt jou dat beter?
Ik ken ze beide niet persoonlijk (omdat ik geen multivitamine gebruik en daar ook niet zo'n voorstander van ben) maar beide zijn uitstekende merken.
Door gytha
#3339348
Dat wordt het niet, want zij is heel erg allergisch voor haring. Daar kwam ik achter toen zij Bandit als KVV kreeg.

Ik heb nu Puur Vit Min gekocht. Ik zat heel erg te twijfelen tussen Phytonics Multivit en Puur Vit Min. De fabrikant die van beiden is, gevraagd wat nu het verschil is tussen die twee. De Phytonics is wat sterker dan de Puur, maar verder zijn zij gelijkwaardig. Ik las veel positieve reviews van de Puur, dus ik heb die gekocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door