Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boutje
#3280417
Ik ben op zoek naar een alternatief voor Bandit groepijn voor iemand, dit is en heel duur en moeilijk aan te geraken.

Wat is een goed alternatief?
Via de zoekfunctie kom ik oa uit op 30% minder kvv geven en dit vervangen door pens en groenten (huidige kvv van die hond bevat geen groenten) en dan een minder vette soort kiezen.

Is vb een andere magere kvv met wel groenten in en dan 15% vervangen door pens een optie?
En aan welke kvv denken jullie dan?

Nog ideeën?
Door Lizzy
#3280436
Boutje schreef:Ik ben op zoek naar een alternatief voor Bandit groepijn voor iemand, dit is en heel duur en moeilijk aan te geraken.

Wat is een goed alternatief?
Via de zoekfunctie kom ik oa uit op 30% minder kvv geven en dit vervangen door pens en groenten (huidige kvv van die hond bevat geen groenten) en dan een minder vette soort kiezen.

Is vb een andere magere kvv met wel groenten in en dan 15% vervangen door pens een optie?
En aan welke kvv denken jullie dan?

Nog ideeën?
Wat een goed alternatief is in mijn ogen is dat je of zelf gaat samenstellen maar ik denk dat dit misschien niet de bedoeling is? (dan heb je qua percentages alles wel lekker in de hand!) of een goed merk KVV gaat geven en eerst even kijkt hoeveel % bot daar in zit. Kies je bijv. merk met 15% bot, dan hoef je eigenlijk maar 5% minder bot te gaan geven. Kies je een merk met 20% bot, moet je 10% minder bot gaan geven. Zo rond de 10% bot (in totaal dus) is tijdelijk bij groeipijn prima.

En omdat je niet alleen minder calcium moet geven maar vooral minder kcal, is het heel raadzaam om wat je in mindering gaat brengen aan KVV vooral groenten gaat geven. Liefst nog zoveel mogelijk bladgroenten. En geen aardappel, geen wortel, geen bataat en geen pompoen. Even niet teveel koolhyraten in de groeten. Dus wel courgette, waterkers, andijvie, paksoi, broccoli, kiemgroenten, postelein, witlof enzo.

In pens zit vrij veel calcium in vergelijking met spiervlees. Dus ik zou vooral meer groenten en dan een beetje meer pens gaan geven. Ik zou ze ook willen aanraden om extra visolie te gaan geven (omega 3 vetzuren). Dat helpt bij groeipijnen ook goed tegen de ontstekingsprocessen.

Dus ja, een niet te vet KVV, liefst al met een wat laag vleesbot percentage. Merken durf ik zou gauw niet te noemen, ik ken de percentages van al die merken niet uit mijn hoofd. Oh! En ook geen KVV geven waar gemalen bot in zit van grotere dieren zoals paard, kalf, lam, geit!! Daar zit meer calcium in dan in botten van kleinere dieren zoals kip en eend.
Door Boutje
#3280461
Minder kcal is niet echt de bedoeling, de pup is al vrij schraal en mag zeker niet meer afvallen.

Dus kvv zoeken (liefst gevogelte of konijn dan denk ik of met kippenbot als calciumbron) met minder vet, minder bot, groenten en dan visolie bij geven lijkt op dit moment het beste. Ik ga even opnieuw de voerwijzer raadplegen ;-)
#3280473
Weet je zeker dat het groeipijn is? Helaas het enige wat goed werkt bij groeipijn is minder calcium en minder kcal. Misschien toch de bandit blijven voeren. Het is maar tijdelijk dat ze het nodig hebben en goede voeding voorkomt zoveel problemen later.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Carlo_040
#3280561
Naar mijn weten is er nog helemaal niets onderzocht over groeipijn, dus is het allemaal gewoon uitproberen wat voor jou gevoel werkt. Honden hebben sowieso een hoge pijngrens dus mocht je geen symptomen meer zien kan het nog steeds aanwezig zijn.
#3280600
Carlo_040 schreef:Naar mijn weten is er nog helemaal niets onderzocht over groeipijn, dus is het allemaal gewoon uitproberen wat voor jou gevoel werkt. Honden hebben sowieso een hoge pijngrens dus mocht je geen symptomen meer zien kan het nog steeds aanwezig zijn.
Er is wel degelijk veel onderzoek gedaan naar groeipijn. Oa door de maker van Bandit. Dat dieet is niet voor de leuk verzonnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3280783
hannabelgje schreef:Er is wel degelijk veel onderzoek gedaan naar groeipijn. Oa door de maker van Bandit. Dat dieet is niet voor de leuk verzonnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ooh dan ben ik wel heel erg benieuwd! Mijn dierenarts overigens ook. Heb je artikelen of iets dergelijks hierover?
Door Too
#3280797
Boutje schreef:Minder kcal is niet echt de bedoeling, de pup is al vrij schraal en mag zeker niet meer afvallen.

Dus kvv zoeken (liefst gevogelte of konijn dan denk ik of met kippenbot als calciumbron)
Toch zit daar de kracht van de aanpassing ,lager in calorieën en calcium.
Je voert het ook maar een beperkte tijd he.

Is het trouwens vastgesteld dmv een röntgen foto of is het een 'educated guess'?
#3280801
Too schreef:
Toch zit daar de kracht van de aanpassing ,lager in calorieën en calcium.
Je voert het ook maar een beperkte tijd he.

Is het trouwens vastgesteld dmv een röntgen foto of is het een 'educated guess'?
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Carlo_040
#3280813
hannabelgje schreef:Daarvoor kun je contact opnemen met Huub van de Lang van Bandit. Die kan je er vast meer over vertellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik wil je niet van stuk brengen, maar die zal mij er ook niets over kunnen vertellen buiten eigen ervaringen en theorieën om.
Enkele maanden geleden heeft een gerenomeerd professor in de VS laten weten te zijn gestart met 's werelds eerste onderzoek naar de oorzaak van enostosis.
Alle merken/fabrikanten die dus momenteel claims maken hier een oplossing tegen te hebben zijn dus berust op eigen bevindingen en daarom onterecht.
#3280814
Carlo_040 schreef:
Ik wil je niet van stuk brengen, maar die zal mij er ook niets over kunnen vertellen buiten eigen ervaringen en theorieën om.
Enkele maanden geleden heeft een gerenomeerd professor in de VS laten weten te zijn gestart met 's werelds eerste onderzoek naar de oorzaak van enostosis.
Alle merken/fabrikanten die dus momenteel claims maken hier een oplossing tegen te hebben zijn dus berust op eigen bevindingen en daarom onterecht.
Doe ermee wat je wil. Ik weet dat Huub van de Lang er jarenlang onderzoek naar gedaan heeft. Maar hij is natuurlijk niet aangesloten bij een miljoenenbedrijf dus dan is zijn onderzoek blijkbaar niet belangrijk in andere mensen hun ogen. Ik denk daar persoonlijk anders over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Diego
#3280821
Carlo_040 schreef:Ik wil je niet van stuk brengen, maar die zal mij er ook niets over kunnen vertellen buiten eigen ervaringen en theorieën om.
Enkele maanden geleden heeft een gerenomeerd professor in de VS laten weten te zijn gestart met 's werelds eerste onderzoek naar de oorzaak van enostosis.
Alle merken/fabrikanten die dus momenteel claims maken hier een oplossing tegen te hebben zijn dus berust op eigen bevindingen en daarom onterecht.
Oh, maak me gek. Zo'n 'gerenommeerd' professor in de VS geloof je dan meteen? 's werelds eerste onderzoek? wauw! :D ;)


Ik hoop dat de eigenaar van de hond wat kan vinden qua voeding of samenstellen en dat de hond snel minder last heeft.
Door Carlo_040
#3280834
T zou n beetje asociaal zijn als de beste meneer zijn onderzoek niet openbaar zou maken en alleen in het belang van persoonlijke inkomsten achter zou houden voor de rest van de wereld. Maar dat is mijn mening.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door