Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#294997
Wij hopen einde van de zomer er een witte herder pup bij te krijgen.

Nou vraag ik me dus af hoe dat gaat met eten. De pup krijgt 4x per dag te eten Cujo normaal gesproken 2x per dag hoe pak je dit aan? Cujo gewoon 2x per dag en de pup 4x per dag?

En kunnen we als de pup gehaald hebben bij de fokker (ongeveer 8 weken) direct over gaan op vers, moet er dan nog probiotica bij?

Nou alvast een heleboel vragen en ons puppy is nog niet eens geboren, zelfs nog niet gemaakt ;D ;D ;D
Door gonny
#295006
Hier eet Boris 3x per dag en de andere 2, 2x per dag no problem......

en gelijk overzetten zou ik ook doen. je zou probiotica erbij kunnen geven, voor de zekerheid.... ;)
Door Moos
#295116
Saar kreeg in het begin ook 4 keer en nu 3 keer eten op een dag. Moos maar twee keer.
Als ik Saar eten geef, krijgt Moos een koekje van me. Ik vind het anders zo sneu, hij staat namelijk al helemaal kwispelend in de keuken in afwachting van iets ;D

Ik heb Saar direct overgezet van brokken naar vers. Meteen 3 uur nadat ze hier was kreeg ze haar eerste halve plak Rodi. Ging allemaal probleemloos; direct mooie harde keuteltjes ;)
Door danielle1980
#295179
tja hier kreeg essie dus evenveel keer op een dag eten als de pups, maar ze zit sinds vandaag op 2 keer per dag eten en de pups 3 keer.
essie krijgt nu wel iets tussendoor.
minx is al die tijd wel gewoon op 2 keer eten gebleven, maar heel soms s middags een extra botje of zo.
Door "inge"
#295245
Ik ga de pup 4x daags eten geven en blijf er dan gewoon even bij. De andere twee krijgen soms iets lekkers en soms alleen een aai over de bol.Ik geloof niet zo in ach wat zielig. Als wij iets bij de koffie nemen krijgen de honden in de regel ook niets. Vind dat zo'n onzin.Je leert ze alleen maar bedelen.Zondag gaan we de pup halen en hij krijgt meteen Energique. Je hoort nog wel of dat goed gaat. ;D
Door "inge"
#295248
Mijn ervaring is dat ze dat op een gegeven moment zelf aangeven.Dan eten ze bv. s'middags nauwelijks van wat je ze geeft en dan kun je er gewoon mee stoppen. Eén keer op een dag zou ik persoonlijk niet doen. Dat vind ik geen goede verdeling. Mijn honden bewegen heel veel over de dag genomen en dan vind ik dat ze twee voedingen echt nodig hebben.
Door Ine
#295391
Een soort standaard regel is tot 4 mnd 4 maaltijden.
Tot 9 mnd 3 maaltijden en vanaf een jaar eventueel naar 1 maaltijd.
Maar idd, sommige honden geven het aan en kunnen dus eerder naar een maaltijd minder!
Ik heb hier nooit problemen gehad met het voeren van een pup naast de volwassen honden. Ik ben de baas, dus maak ik uit, wie en wanneer er gegeten wordt!
Ik kan hier ook gewoon alle honden om de beurt eten geven, zonder dat daar problemen zijn!
Ze wachten gewoon netjes, tot ik de bak neer zet en hun naam noem!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door