Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2384801
Ik woon in  Leiden en bestel bij 2 leveranciers kvv en barfartikelen. Beide bezorgen aan huis.
Ik kan me voorstellen dat je voor Lana geen grote vriezer vol hoeft te bestellen dus als je wilt kan ik je een seintje geven als ik een bestelling ga doen. Ik kan dan wel wat barfspul voor je mee bestellen, kwartelkarkasjes, kippennekjes, kippenruggetjes, eendennekjes, kleine vette visjes.

Kijk maar eens op hun sites:
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.hetbestevoormijnhond.nl
#2385951
Hoi Neally,
Een uurtje buiten de vriezer levert toch veel bloed/vocht op. Daardoor minder smaak aan het vlees?
Dat geeft echt niet, honden hebben vele malen minder smaak / smaak papillen dan mensen, maar hun reuk is vele malen groter dan een mens. Heb je ooit een hond eerst iets zien proeven voordat ze het niet eten zoals mensen doen? Honden ruiken vaak aan hun eten en lopen dan al weg, de smaak doet er echt niet heel veel toe. Dat is een van de redenen waarom een hond zijn leven lang (ongevariëerd) dezelfde brokken kan eten.
Ik heb ondervonden dat dat bloed helemaal geen probleem is voor de hond. Maar denk wel aan je eigen hygiëne.

Mijn hond, Lola is nog net geen vier kilo zwaar, het is een kleine Maltezer - Yorkshire kruising. Haar hoofd voedsel is kvv en daarnaast voer ik haar ook barf, zoals organen, een haaskarkas, eendennekken, karkassen van gevogelte of een konijnenkop, en dat gaat helemaal prima. Een hond moet het vaak ook leren eten, begin met dieren die zachte botten hebben, of een groot harder bot zoals een eendennek dan gaat het altijd goed.

Ik weet niet of je in de buurt van Hilversum woont, maar daar zit een hele mooie winkel met een hele boel know-how. Alleen al op hun site is heel veel te vinden, mocht je interesse hebben pm me dan even voor het adres want ik wil hier geen reclame maken ;)

Succes!
#2386452
smurfen van 3 en 4 kilo eten hier ruggen van krielkippen (scharrel),
is mooi voor hun maat.
Daarnaast konijnkarkas, zachte lamsribben en hertenribben.
Haaskarkas sla ik te pletter met een hamer en zalm krijgen ze gemalen.
O ja geiten en lamsstaartjes krijgen ze ook zo weg,
maar die zijn wel erg vet.
#2386990
Ik woon in Noordwijkerhout en geef Lotgering. Mocht je eens wat willen uitproberen, mag je van mij wel een rol overnemen, kun je kijken of het wat is. Wanneer ik dan weer ga halen (ik denk in augustus pas weer) kan ik ook wel wat voor jou meenemen als het bevalt.

Bij Lotgering ook kippennekken, eendennekken, kipkarkasjes etc.
Google maar even naar Lotgering en kijk wat ze hebben.

groeten, Marloes
#2393143
Het is heel normaal dat er bij het ontdooien van vlees vocht/bloed vrijkomt.
Ik voer dat er altijd bij, super gezond. Extra vocht is altijd goed en dooivocht bevat veel taurine wat voor de katten erg belangrijk is. Bovendien vinden ze het heerlijk.
Ik weet niet of het vlees er zoveel in smaak mee verliest, maar als het lang buiten de vriezer ligt en uitdroogt is het wel minder lekker om te eten, vinden ze hier. Als je wil portioneren moet je wel altijd wat ontdooien en terug invriezen.  Zowel bij kvv als barfhappen. Daar kan je niet omheen.  Je kan de tijd wel zo veel mogelijk beperken, maar je moet je er bij honden en katten niet zo'n zorgen in maken als bij mensen.  Honden en katten hebben zo'n zuur maagzuur wanneer ze vers krijgen dat bacteriën in de maag sterven.  Ze kunnen dus veel meer hebben.
Ontdooien doe je wel best in een afgesloten doos of dergelijke en in de koelkast. Dan ontdooit het het gelijkmatigst.
#2395530
Dank je voor je uitgebreide reactie@pearl
Het vlees dat ze die dag gaat eten ontdooit in een doos met deksel in de koelkast. Het vocht dat daarbij
vrijkomt krijgt ze indeed gewoon lekker erbij.

Het gaat mij om het vocht dat vrijkomt als ik 'worsten' een uur naast de koelkast leg om te kunnen snijden.
Heb nu een snijplank speciaal daarvoor met lekrand en vakje, die mag ze schoonlikken....
Probeer zo snel mogelijk te werken en terug in de vriezer.

Ze heeft haar eerste kippennek op. Gedeeld met een logeerhondje. Smullen!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door