Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
[quote="chooky"]
Denk ook eens aan hele konijnen cavia's misschien zelfs muizen/ratten. Of zie je dit niet zitten?
[/quote]
Maar dit zijn wel de echte barfers ;D
Door sylvia
Ik moest ook gaan bezuinigen op het voer, ik ben nu dagen zelf gaan samenstellen, en eerlijk gezegd moet de hemel zo'n beetje naar beneden vallen eer ik brokken wil gaan voeren. En als je iet wat eisen stelt aan de brok ben je ook niet goedkoop uit.

Ik voer trouwens muizen en jonge cavia's aan de katten.
Door sylvia
[quote="Marion"]
Zijn muizen en ratten voedzaam danwel gezond voor de hond ???
[/quote]
waarom niet? in de natuur worden die ook door wolven gegeten, het zijn gewoon knaagdieren net als konijnen
Door Bianca1
[quote="Joevis"]
Goedenmiddag, aangezien een volledige versvleesvoeding me te duur wordt wil ik het gaan combineren met iets anders/goedkopers. brokken?
Kun je dan smorgens brok/of wat dan ook en s'avonds versvleesvoeding? of moet je het om de dag doen? de ene dag dit en de andere dag dat? wie o wie kan mij helpen?
groeten Bart en Joevis
[/quote]
Ik vind dit een hele interessante vraag en ik ben een beetje verbaasd over de reacties hierop (brokdag/vleesdag, vleesochtend/brokavond enz.. ???)Waarom zou je niet gewoon de boel mengen of is dit een heel ernstig delict? Ik ben hier vers en nieuw en ben dus benieuwd naar de reacties
Door Ollie
[quote="bianca1"]
Ik vind dit een hele interessante vraag en ik ben een beetje verbaasd over de reacties hierop (brokdag/vleesdag, vleesochtend/brokavond enz.. ???)Waarom zou je niet gewoon de boel mengen of is dit een heel ernstig delict? Ik ben hier vers en nieuw en ben dus benieuwd naar de reacties
[/quote]

Omdat de vertering van brokken anders is als van vlees!
Door Nelly
Zit ik toch nog met m'n vraag aan Eva, of zij die beestjes al dan niet levend geeft. Hoe doe jij dat Syl? Als ze dood zijn heb ik er geen probleem mee, maarre dat doodmaken, daar ben ik dus echt geen held in. Ben altijd bang dat ik het niet in 1 x goed doe.
Door Nelly
O, als ze eenmaal dood zijn heb ik er geen moeite mee. Kun je ze ook bij Pets Place kopen? Dan probeer ik 's uit of de honden en de katten ze willen eten.
Door 202spots
: Joevis op Januari 07, 2005, 15:35:06 pm
Goedenmiddag, aangezien een volledige versvleesvoeding me te duur wordt wil ik het gaan combineren met iets anders/goedkopers. brokken?
Kun je dan smorgens brok/of wat dan ook en s'avonds versvleesvoeding? of moet je het om de dag doen? de ene dag dit en de andere dag dat? wie o wie kan mij helpen?groeten Bart en Joevis
~~~~~~~~
Ik vind dit een hele interessante vraag en ik ben een beetje verbaasd over de reacties hierop (brokdag/vleesdag, vleesochtend/brokavond enz.. )Waarom zou je niet gewoon de boel mengen of is dit een heel ernstig delict? Ik ben hier vers en nieuw en ben dus benieuwd naar de reacties
Volgens de owner van de K9 nutritionlist,is het geen probleem wanneer er brokken met rauw vlees word gemengd,zolang er maar geen bot bij zit.
Dus brokken en b.v orgaanvlees,gehakt,kipfilet of stukken vlees is Okay.
Maar als je brokken met kvv gaat mengen dan zit er ook gemalen bot in de kvv,en dat kan je dan niet samen met de brokken geven.
Door Truus
[quote="202spots"]
Volgens de owner van de K9 nutritionlist,is het geen probleem wanneer er brokken met rauw vlees word gemengd,zolang er maar geen bot bij zit.
Dus brokken en b.v orgaanvlees,gehakt,kipfilet of stukken vlees is Okay.
Maar als je brokken met kvv gaat mengen dan zit er ook gemalen bot in de kvv,en dat kan je dan niet samen met de brokken geven.

[/quote]
Ik zou er toch heel veel moeite mee hebben. Het verteringsproces is op al het rauwe versvlees toch anders dan brokken? Ik zou adviseren om het niet te mengen.
Door Nelly
[quote="Lizzy"]
Nah, dan zijn jij en ik fijn samen heel hypocriet maar ik moet er ook niet aan denken!!!
[/quote]Nee, ik vind jullie helemaal niet hypocriet, het is alleen, denk ik, met welke diersoort heb je iets? Persoonlijk heb ik dus niks met knaagdieren, heb er ook nooit gehad, ook geen konijntje of zo itoen k klein was. Maar ik ben dol op geiten, daar zou ik nu weer moeite mee hebben. Maar die zitten natuurlijk niet meer in hun jasje, en zijn al in onderdelen, dus niet zo herkenbaar.
Snap het wel hoor, vooral als je veggie bent ;)
Door sylvia
[quote="Nelly"]
Zit ik toch nog met m'n vraag aan Eva, of zij die beestjes al dan niet levend geeft. Hoe doe jij dat Syl? Als ze dood zijn heb ik er geen probleem mee, maarre dat doodmaken, daar ben ik dus echt geen held in. Ben altijd bang dat ik het niet in 1 x goed doe.
[/quote]
De cavia's geef ik dood (alleen de kleintjes de grote gooi ik weg) de muizen geef ik levend (of als ze uit een klem komen dood of levend) ik geef ze levend omdat als ik ze vang ze bv in een voerton zitten en dan ga ik zo'n muisje echt niet proberen met de schep dood te slaan dan roep ik Phoebe of Boris en die mogen hem dan pakken, als bunny toevallig buiten is roep ik die, dat is hap slik weg.
Door Nelly
Stom he, ik gooi die muizen die we hier vangen altijd weg :-\ Maar ja, stel dat ze vergif hebben gegeten bij de buren, de vorige dag of zo :-\Noem maar iets :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door