Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ollie2022
De vismaaltijden van afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend zijn super goed (in de smaak) gevallen. Ollie heeft gesmuld van zijn wilde zalmfilet met sardine.

Is het normaal dat hij na 2 weken op 2,5% kvv van zijn ideale gewicht nog niet is afgevallen? Hoe snel of langzaam zou je normaliter verschil moeten kunnen zien?

Woensdag komt onze bestelling van Geus diervoeding binnen, dan kan het afwisselen van verschillende merken eindelijk beginnen. Tot nu heeft hij alleen nog maar verschillende soorten Barfmenu en vis gehad.
Door Lizzy
Ollie2022 schreef: ma 30 sep 2024, 15:59 De vismaaltijden van afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend zijn super goed (in de smaak) gevallen. Ollie heeft gesmuld van zijn wilde zalmfilet met sardine.

Is het normaal dat hij na 2 weken op 2,5% kvv van zijn ideale gewicht nog niet is afgevallen? Hoe snel of langzaam zou je normaliter verschil moeten kunnen zien?

Woensdag komt onze bestelling van Geus diervoeding binnen, dan kan het afwisselen van verschillende merken eindelijk beginnen. Tot nu heeft hij alleen nog maar verschillende soorten Barfmenu en vis gehad.
Nou, dat gaat inderdaad wel wat langer duren en anders moet je terug naar 2%. Langzaam is wel beter maar na 2 weken mag je een tikkkkkeltje zien. Zo niet, zou ik naar 2% gaan.

Fijn hee, dat het zo in de smaak valt!!!
Door Ollie2022
Lizzy schreef: ma 30 sep 2024, 17:42 Nou, dat gaat inderdaad wel wat langer duren en anders moet je terug naar 2%. Langzaam is wel beter maar na 2 weken mag je een tikkkkkeltje zien. Zo niet, zou ik naar 2% gaan.

Fijn hee, dat het zo in de smaak valt!!!
Oké. Ik zal hem morgenochtend voor het eten nog een keer wegen. Als ik dan geen verschil zie met 2 weken terug ga ik naar 2%.

Ja, echt zo fijn dat hij het lekker vindt! Ik merk echt al positieve gezondheidseffecten nu. Hij is actiever, ligt niet meer continu te smakken en heeft (behalve als het regent) veel meer energie tijdens het wandelen.
En we zitten inmiddels al 3 dagen op volledig rauw ;D
Door Ollie2022
Vanmorgen weer even op de weegschaal. Nu weegt Ollie ineens 5,6 kilo.
Dat betekent dat er nu 400 gram af is in 2 weken. Is dat goed?
Door Rik01
Ollie2022 schreef: di 01 okt 2024, 10:51 Vanmorgen weer even op de weegschaal. Nu weegt Ollie ineens 5,6 kilo.
Dat betekent dat er nu 400 gram af is in 2 weken. Is dat goed?
In deze gevallen geef ik de voorkeur om elke dag te wegen (zelfde tijdstip en voor (of na) ontlasting) en een gemiddelde over een paar dagen te pakken. Misschien is hij morgen weer zwaarder.

Met wat voor weegschaal weeg je overigens (en hoe)?
Ik vind de mensenweegschaal (-methode) niet zo accuraat, zeker niet op mijn weegschaal).
Ik gebruik voor mijn katten een digitale keukenweegschaal tot 10kg (maar je zou ook een babyweegschaal kunnen gebruiken).
Laatst gewijzigd door Rik01 op di 01 okt 2024, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
Mij lijkt dat prima op dat gewicht. 5-6kg is weinig he.
Das zomaar 6% of zo eraf. 3 per week.
Das zeker niet te weinig hoor.
Eens zien waar hij daarmee uitkomt, ttz wanneer en op welke waarde zijn gewicht weer stabiliseert.

Wat is zijn richtgewicht?
Door Ollie2022
Rik01 schreef: di 01 okt 2024, 11:03 In deze gevallen geef ik de voorkeur om elke dag te wegen (zelfde tijdstip en voor ontlasting) en een gemiddelde over een paar dagen te pakken. Misschien is hij morgen weer zwaarder.

Met wat voor weegschaal weeg je overigens (en hoe)?
Ik vind de mensenweegschaal (-methode) niet zo accuraat, zeker niet op mijn weegschaal).
Ik gebruik voor mijn katten een digitale keukenweegschaal tot 10kg (maar je zou ook een babyweegschaal kunnen gebruiken).
Ik weeg inderdaad op de personen weegschaal en altijd in de ochtend na het uitlaten. Eerst gaan we dan samen op de weegschaal en daarna ga ik zonder hem. Mijn gewicht trek ik dan af van ons gewicht samen en dan blijft zijn gewicht over.
Door Ollie2022
pearlsofpassion schreef: di 01 okt 2024, 13:17 Mij lijkt dat prima op dat gewicht. 5-6kg is weinig he.
Das zomaar 6% of zo eraf. 3 per week.
Das zeker niet te weinig hoor.
Eens zien waar hij daarmee uitkomt, ttz wanneer en op welke waarde zijn gewicht weer stabiliseert.

Wat is zijn richtgewicht?
Zijn streefgewicht is 5 kilo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door