Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3453453
We hebben hier een plekje waar je je barf menu kan laten beoordelen. Ik wil graag mijn kvv menu de revu laten passeren. Want ik ben toch (in elk geval voorlopig) overgestapt naar kvv. Ik werd horendol van het botjes malen, en nadat ik mijn molen in de soep gedraaid heb meppen en knippen, al die kleine hapjes en de vele bakjes en zakjes argh :-X maar pf pup eet inmiddels 800 gram per dag en ik weet niet of het eind van de verhoging al in zicht is. Dus heb me lens gezocht naar iets fatsoenlijks en toch nog redelijk betaalbaars. En ben nu op het volgende uitgekomen. Een mix van enkelvoudige kvv en mixen. Grote en kleine zoogdieren, vogels, wild en tam, vis:
Dag 1 KB kalkoen
Dag 2 Darf Hert (hert,eend, konijn, lam)
Dag 3 KB fazant
Dag 4 Darf Wildmix (gans, hert, haas, fazant)
Dag 5 KB vismix (zalm haring sardien)
Dag 6 KB rund
Dag 7 Darf hert of wildmix (wisselend per week)
Ik geef er groente bij (gekookt).
Ik maak ook de rollen op. Dus get is niet exact per dag zoals hierboven vermeld. Wat overblijft van een rol voer ik de volgende dag eerst op. Dat komt op vrijdag (visdag :biggrin2: ) goed van pas omdat zijn vis maar 10% van het totaal is.
Oke ik voer zo maar twee merken maar toch lijkt het mij afwisselend genoeg? De 7e dag opnieuw een mix herhaling wordt ingegeven door de verpakkingseenheid. Het past zo het beste in het voorraad/bestelbeleid. Alles is geselecteerd op Ca (niet te laag) (en Ph) en vetgehalte (niet te hoog).
Door Lizzy
#3453475
pike schreef: zo 27 nov 2022, 19:01 We hebben hier een plekje waar je je barf menu kan laten beoordelen. Ik wil graag mijn kvv menu de revu laten passeren. Want ik ben toch (in elk geval voorlopig) overgestapt naar kvv. Ik werd horendol van het botjes malen, en nadat ik mijn molen in de soep gedraaid heb meppen en knippen, al die kleine hapjes en de vele bakjes en zakjes argh :-X maar pf pup eet inmiddels 800 gram per dag en ik weet niet of het eind van de verhoging al in zicht is. Dus heb me lens gezocht naar iets fatsoenlijks en toch nog redelijk betaalbaars. En ben nu op het volgende uitgekomen. Een mix van enkelvoudige kvv en mixen.
Ik begrijp het helemaal. Het is ook een gedoe. Ik heb Sjoerd op KVV (ivm zijn darmen) en ohhw man, wat is dat makkelijk! Heb je ook naar Tammenga gekeken?
Grote en kleine zoogdieren, vogels, wild en tam, vis:
Dag 1 KB kalkoen
Dag 2 Darf Hert (hert,eend, konijn, lam)
Dag 3 KB fazant
Dag 4 Darf Wildmix (gans, hert, haas, fazant)
Dag 5 KB vismix (zalm haring sardien)
Dag 6 KB rund
Dag 7 Darf hert of wildmix (wisselend per week)
Ik geef er groente bij (gekookt).
Ik maak ook de rollen op. Dus get is niet exact per dag zoals hierboven vermeld. Wat overblijft van een rol voer ik de volgende dag eerst op. Dat komt op vrijdag (visdag :biggrin2: ) goed van pas omdat zijn vis maar 10% van het totaal is.
Oke ik voer zo maar twee merken maar toch lijkt het mij afwisselend genoeg? De 7e dag opnieuw een mix herhaling wordt ingegeven door de verpakkingseenheid. Het past zo het beste in het voorraad/bestelbeleid. Alles is geselecteerd op Ca (niet te laag) (en Ph) en vetgehalte (niet te hoog).
Joh, dit is toch perfect! Jouw pup mag niet klagen! Ruim voldoende afwisseling en toch ook lekker twee merken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453477
Lizzy schreef: ma 28 nov 2022, 08:07 Heb je ook naar Tammenga gekeken?
Ja maar ik kan geen analyses vinden van Tammenga :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3453495
smulpaap schreef: ma 28 nov 2022, 11:54 Ook niet op Voerwijzer ?
Daar vind ik alleen de eend en de complete mix. Ik heb wel enkele opgaves gevonden op de site van Floris, maar natuurlijk weer net niet bij de rollen die ik interessant vind.
Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat ik de fazant afwissel met wilde duif.
Ik denk dat het zo niet verkeerd is. Malbec eet op dit moment al 880 gram per dag, ik weet niet wanneer de stijging stopt. Het is dus een dure klant geworden en ik heb mijn oorspronkelijke lijst een beetje bijgesteld met iets minder dure rollen, tevens gemengde rollen. Ik voer eigenlijk het liefst enkelvoudige kvv omdat ik dan meer zicht heb op wat ik geef. Ik zit nu op gemiddeld € 5,65 per kg.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453496
En ik weet niet hoe jullie er over denken, maar hier wordt ik niet vrolijk van.
FF1F9EB6-A2B5-4C0B-A20D-E5CBCC77FE0D.jpeg
FF1F9EB6-A2B5-4C0B-A20D-E5CBCC77FE0D.jpeg (261.01 KiB) 2282 keer bekeken
Door BlissSpirit
#3453500
Ik geef ook regelmatig tammenga.
En ik herken dit niet als paard van hun.
Heb het via Floris (Remco) en ziet er heel mooi en rood uit.
Eigenlijk alles wel van dit merk en ze eet het graag.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3453502
BlissSpirit schreef: ma 28 nov 2022, 17:08 Ik geef ook regelmatig tammenga.
En ik herken dit niet als paard van hun.
Heb het via Floris (Remco) en ziet er heel mooi en rood uit.
Eigenlijk alles wel van dit merk en ze eet het graag.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Oke, goed om te horen. Apart dat dit soort afbeeldingen dan in de webshops staan. Heb jij misschien ook ervaring met de geit van hun? Ik heb nu nog geit van Alroda puur liggen, is ook mooi spul maar ook prijzig.
Door Lizzy
#3453529
Sjoerd eet nog steeds KVV. En dit herken ik absoluut niet. Ga ff een foto maken van de Tammenga geit die nu in de bak ligt.
Door Lizzy
#3453530
Herstel, het is hert lam in de bak.
IMG_20221129_081654.jpg
IMG_20221129_081654.jpg (4.33 MiB) 2230 keer bekeken
Het is nog wel aardig bevroren aan de binnenkant.
Door Lizzy
#3453531
Enne nee, het is geen zelf samengesteld. Ja, daar kan ik snel over zijn. Maar van alle KVV's (en ik heb er ook heel wat geprobeerd de afgelopen tijd - DARF bijv...? Ik vind het zure troep) vind ik dit echt een van de meeste frisse. Maar nee, het is niet mijn zelf samengestelde maaltijd.

Ik voer overigens aan Sjoerd KVV omdat hij weer besmet is geraakt met Giardia (onze nieuwe epidemie) en KVV net wat makkelijker ging. Maar ook voor ons zelf begint het makkelijker te worden hoor. Leo vindt er geen pest meer aan om twee wekelijks kris kras door NL te rijden. En vijf vriezers met deze stroomprijzen vinden we ook geen pest meer aan. Dus wij gaan deels KVV voeren om vriezers en diesel en moeite uit te sparen. En blijven deels BARF voeren met vlees en vleesbotsoorten waarvoor we niet naar Limburg of Groningen of Drenthe of Zeeland af hoeven te reizen. En er gaan dus drie vriezers weg.
Door Lizzy
#3453534
Met iets meer licht:
IMG_20221129_085416.jpg
IMG_20221129_085416.jpg (4 MiB) 2223 keer bekeken
Door Lizzy
#3453537
Nee, niet wat de meisjes vandaag eten.
IMG_20221129_082733.jpg
IMG_20221129_082733.jpg (4.65 MiB) 2220 keer bekeken
Door hannabelgje
#3453538
Dat ziet er wel goed uit ja. Zoë is te verwend, die wil meestal geen kvv eten dus gisteren maar weer porties gemaakt voor 3 wkn. Maar deze zou ik best kunnen proberen. Kivo eet ze meestal ook wel. Goedkope merken als rodi en smuldier wil ze niet meer eten helaas. Dat was ooit wel handig als ik vergeten was eten voor haar uit de vriezer te halen. Is vlug ontdooit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door BlissSpirit
#3453539
pike schreef: Oke, goed om te horen. Apart dat dit soort afbeeldingen dan in de webshops staan. Heb jij misschien ook ervaring met de geit van hun? Ik heb nu nog geit van Alroda puur liggen, is ook mooi spul maar ook prijzig.
Ja, ook geit en ziet er net zo uit als bij Lizzy

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door