Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nitus
[quote="isabel debacker"]
@Nitus: jij geeft me wel lekker veel goede moed :'
[/quote]

Isable, sorry, als ik je bang of aan het schrikken heb gemaakt, dat was absoluut nIEt mijn bedoeling, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat een hond met EPI een heel goed leven kan hebben, maar dat is helaas niet goed overgekomen zie ik.

Ik krijg uit je bericht de indruk dat je je aangevallen voelt, maar dat is wat mij betreft niet het geval.
Je zet hier een berichtje neer en daar reageer ik op, maar met de beste bedoelingen, hoor.
Ik probeer met je mee te denken en een oplossing te bedenken voor jouw hond.
Door Lizzy
[quote="isabel debacker"]
Hoi iedereen,

Even vertellen hoe het nu met Darqan en zijn `poep` is ;)

Darqan krijgt nu sinds 3 weken Duck en doet het er beter op als op Carnibest.
Ik ben weer maar eens gaan nadenken waar die `af en toe diarree-poep` toch vandaan zou kunnen komen.
De tweede dag Duck: 1 keer slappe onlasting
Begin deze week: 1 keer bruine, waterige ... tja poep kun je het zelfs niet noemen :-[
Vandaag: vanochtend harde redelijk wit-groene drol, vanmiddag eerst een lekker :P wit-groen soepje >:( met daarachteraan toch een harde drol
Alle andere dagen heeft hij telkens heel normale harde drollen gepoept, dus het gaat zeker beter als met Carnibest.

Ik dus weer gaan nadenken:
De diarree op de tweede dag dat hij Duck kreeg is te lang geleden om te verklaren.
De diarree begin deze week: De dag ervoor kreeg hij een runderbot om op te knagen, weinig vlees, heb het na een half uurtje afgenomen, maar zag dat hij toch wat brokjes eraf had gebeten en had opgegeten.
De diarree vandaag: gisteren kreeg hij een gerookt bot (zo kant en klaar uit de winkel)
Voor de rest heb ik hem nog geen bot gegeven in de hele periode kvv.

Als hij diarree heeft, dan moet hij meestal ook een poging of 2-3 ondernemen eer hij alles kwijt is, dus dikke darm-probleem?

Dus conclusie: zou hij misschien slecht bot verteren?
Het feit dat er in cb ook bot zit en in Duck niet zou bovenstaande conclusie ook kunnen ondersteunen.
Of zie ik dat helemaal verkeerd??

Nog even bij vermelden:
Onlangs is bij het nestzusje van Darqan exocriene pancreas insufficientie vastgesteld. Ik natuurlijk helemaal in paniek bloed laten nemen van Darqan voor algemeen onderzoek en Tli test.

Het normale bloedonderzoek was goed, wel lichte daling van eiwit (wat normaal is voor jonge hond schijnt) en lichte stijging van witte bloedcellen. Dus misschien ontsteking dikke darm of zo? Maar hoeft daarom geen ontsteking te zijn, zei da.

Ik wacht nog op de uitslag TLI-test, maar mijn da zegt dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken, want dat er anders veel andere klachten zouden bijkomen.

Dus wat ik nu ga doen: TLI-test afwachten, duck blijven voeren en geen bot meer geven. Weekje afwachten en dan terug iets van bot geven en zien wat daarmee gebeurt. ::)

Does it make sense??
Is hier eigenlijk geen dierenarts op dit forum die mij eens kan vertellen wat hij vindt??

[/quote]

Moet ik je toch teleurstellen.... in Duck zit ook gemalen bot. Dus ik denk niet dat dat het persee is (waarom hij het op Duck beter doet als op CB). Maar goed, het is toch ook niet erg dat hij het op Duck beter doet? Geef je hem gewoon Duck, toch!

Of ga anders eens een tijdje barfen oftewel zelf de voeding voor hem samenstellen. Mogelijkerwijs kom je er dan sneller achter waar het probleem zit.

Oh, ik weet trouwens wel dat bijvoorbeeld de hond van Yalla (Monique) ook diarree krijgt van kluifbotten. Je zou kunnen overwegen om hem gewoon eens een tijdje helemaal geen kluifbotten te geven om te kijken hoe dat gaat. Ik hoor wel vaker honden die versvlees eten en van recreatiebotten dunne ontlasting krijgen.

Daarnaast is het misschien ook de moeite waard om een vers mestonderzoek te laten doen en deze te laten onderzoeken op wormen en parasieten als giardia.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 09 jan 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Axel*
Hey mensen!!!!!

Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor :)

Mijn moeder zegt altijd: het is niet omdat iemand in een put springt, dat je er ook in moet springen (vlaamse uitdrukking zeker ::))

Ik ben een kritisch en zeg gerust sceptisch iemand 8)

Of gerookt bot nu goed of slecht is kan me niet schelen, MAAR Darqan kreeg die op brokvoer ook en NOOIT ergens last van gehad, dus is het dan slecht ??? Awel, dat ik het echt niet weet :-[

Ik beloof op mijn communiezieltje ;D dat ik hem geen gerookt bot meer geef, sterker nog, voorlopig geen enkel bot!!!!

Maar... hij moet af en toe zijn tanden poetsen en verwend worden ::)... dus ga ik hem wel eens een buffelhuid ding of denta stix of jumbone of ander lekkers geven. Want daar heeft hij nog nooooooooooooit een probleem mee gehad.

Oh, en vanavond was het een super harde, prachtige, ietwat bleekgekleurde... DROL ;D

Pfff, ik snap er niks meer van :-\

Nog even duidelijk: ik heb nooit gezegd dat ik terug met brokken wil beginnen he! En ook niet dat jullie mij blaasjes wijsmaken.... maar ik heb het recht niet alles als enige juiste waarheid aan te nemen... toch? Want geef toe: er zijn honderden meningen van mensen die denken dat hun mening de beste is.

En euh, als iemand mij toch nog kan vertellen wat mijn Darqan zijn probleem is: I`ll be happy to hear!!!!!

Doei
Door *Axel*
GOED NIEUWS!!!!!!!!!!! :)

Darqan is helemaal gezond :) Dus GEEN pancreas-insufficientie ;D JOEHOEEEEEE

`t Gaat trouwens ook alweer de hele tijd goed op duck, nog geen bot gegeven de laatste dagen....
Alleen vorige week in Oostenrijk 1 keer een klein beetje dunner maar geen diarree, maar hij had sneeuw gegeten, dus...

Ik ga nog een week door met alleen Duck en dan probeer ik de kippenekjes eens en zien hoe hij daarop reageert.
En probiotica? Daar ga ik het eens met mijn da over hebben.

Ciao
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door