Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

#3273499
yara2013 schreef:Daar heb je zeker gelijk in. Maar de diervriendelijke eendennekken zijn bijvoorbeeld even duur als de niet diervriendelijke (dacht ik ten miste), dus die bestel ik dan bijvoorbeeld daar.
Maar €11,- de kilo voer ik mijn hond ook niet hoor Afbeelding.
Dus ik haal overal wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Even gekeken op die website want ze hebben simpelweg mooie producten al ben ik dan weer benieuwd waar het vandaan komt.
Ik kan ze per kg niet vinden maar zie ze wel per 15 kg en dan is dat even duur gemiddeld als de 10 kg van Kiezebrink. 1 kg eendennek komt dan in grootverpakking op 2,50 per kg.
15 kg is wel gelijk heel veel :-)
Ik koop nu eendennekken en kippennekken voor gemiddeld 1,70 per kg.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3273501
Roosj schreef:Er zit dan ook een kwaliteitsverschil tussen de merken die Natuurlijk Snoopy's levert en Dogmeat ;) Vaak is er geen prijsverschil of is het verschil nihil/verklaarbaar.
Mijn dieren zijn meerdere malen echt ziek van Dogmeat geweest.
Snoopy's heeft 1x per maand een gratis route, onafhankelijk van het bedrag.
Heb gekeken maar zie die gratis bezorgdag niet staan?
Gevonden maar dat is bezorgen in Hilversum.
Door Roosj
#3273636
Tal schreef:Mag ik vragen wat je dan van Dogmeat had dat je honden meerdere keren ziek zijn geweest?

11 euro per kg voor lamsvlees, al is het eko, is voor mij echt te duur. Ze eten ieder zo'n kg per dag en dan is dat ook met hert, rund, paard, kalkoen, kip, lam, geit. Ze zullen het moeten doen met af en toe biologisch en verder 'gewoon' vlees.

Ik zie dat Snoopy's van Kiezebrink en Oervoer vlees heeft. Ik heb 1 keer een bestelling bij Oervoer gekocht. Dat deugde aan geen kant. Zat een viskarkas te weinig in. het andere visprodukt was iets wat niet wat ik besteld had.
Meerdere porties weken zo'n 10% af in gewicht dus dat er ipv 500 gram maar bv 440 gram vlees in zat.
Ik heb dit toen teruggekoppeld naar Oervoer maar zij vinden het normaal dat er minder in een verpakking mag zitten.
De vis die niet geleverd is is geld van retour geboekt. De vis met kop die onze honden niet eten hebben ze niets mee gedaan, die heb ik dus weggegooid. Er zat ook vlees bij met veel vliezen, dat vind ik ook niet zo netjes als je duur, goed spiervlees koopt. Het concept van Oervoer is super maar ik koop geen Oervoer meer.

Daarna bij Natural Paws besteld, vlees en vis van Kiezebrink en Dogmeat. Helaas red ik het niet met de vriezer om steeds voor 4 weken tegelijk te bestellen.
Gelukkig is Dierenshop Happie een prima alternatief en zij hebben goede produkten. Ze zijn nu aan het uitbreiden/verbouwen dus ben benieuwd wat ze nog meer in het assortiment gaan krijgen. Als iets niet op hun website staat dan kun je ze bellen of ze het toch meebestellen.
Daarbij wat vlees (lamshart, nek enzo) van Lotgering, daar wonen we niet ver bij vandaan dus dat is makkelijk tussendoor te halen.
Ik ben er blij mee en onze honden ook :-)
Tuurlijk mag je dat vragen ;)
Ik heb zo ongeveer alles, behalve rund en kip, uit hun assortiment geprobeerd. Eerst alleen KVV, toen KVV en BARF en daarna alleen BARF. Meerdere malen bedorven spul gehad en van het niet bedorven spul ook zieke dieren gehad. Honden en katten. Lotgering overigens ook: bedorven spul en zieke dieren.
Het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dat al jaren lang goed gaat bij mijn dieren, is hoofdzakelijk Kiezebrink en daarnaast geef ik zo af en toe DARF en Oervoer. De diervriendelijke eend van Snoopy's gaat ook goed. Ik heb door de jaren heen echt al heel wat merken geprobeerd. Ik voer nu dan niet de goedkoopste merken, maar ik betaal niets meer aan de dierenarts ;)

Jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met Oervoer. Qua het foutief leveren zal dat bij Snoopy's anders zijn, ga ik van uit. Daar zitten weer andere mensen achter als bij Oervoer zelf.

Bij Natural Paws bestelde ik wel eens Kiezebrink, maar alleen al hun bezorgkosten zijn mij te hoog.
Door Roosj
#3273637
Tal schreef:Heb gekeken maar zie die gratis bezorgdag niet staan?
Gevonden maar dat is bezorgen in Hilversum.
Tijdens die route hebben ze stopplaatsen. Vaak als je je wensen aan hun kenbaar maakt, kunnen ze daar wel van afwijken of tegen een kleine bijbetaling aan huis leveren.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3273709
Roosj schreef:Tijdens die route hebben ze stopplaatsen. Vaak als je je wensen aan hun kenbaar maakt, kunnen ze daar wel van afwijken of tegen een kleine bijbetaling aan huis leveren.
Binnenkort even naar Prooidier in Hilversum, Ik wil graag losgevroren sprotjes.
Dan hoef ik niet te voegen naar de tijd dat Snoopy's hun ronde doet. Wel super dat ze zo'n ronde doen btw!
Dank je wel voor je info!
Gebruikersavatar
Door Tal
#3273715
Roosj schreef:Tuurlijk mag je dat vragen ;)
Ik heb zo ongeveer alles, behalve rund en kip, uit hun assortiment geprobeerd. Eerst alleen KVV, toen KVV en BARF en daarna alleen BARF. Meerdere malen bedorven spul gehad en van het niet bedorven spul ook zieke dieren gehad. Honden en katten. Lotgering overigens ook: bedorven spul en zieke dieren.
Het enigste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dat al jaren lang goed gaat bij mijn dieren, is hoofdzakelijk Kiezebrink en daarnaast geef ik zo af en toe DARF en Oervoer. De diervriendelijke eend van Snoopy's gaat ook goed. Ik heb door de jaren heen echt al heel wat merken geprobeerd. Ik voer nu dan niet de goedkoopste merken, maar ik betaal niets meer aan de dierenarts ;)

Jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt met Oervoer. Qua het foutief leveren zal dat bij Snoopy's anders zijn, ga ik van uit. Daar zitten weer andere mensen achter als bij Oervoer zelf.

Bij Natural Paws bestelde ik wel eens Kiezebrink, maar alleen al hun bezorgkosten zijn mij te hoog.
Wat een pech en ellende dus! Daar zit je idd niet op te wachten. Je wil goed doen voor je dieren en doet veel moeite om hen goed eten te geven.

Gelukkig hebben wij nog niet meegemaakt dat we zieke honden hebben. Echter, we voeren nu een jaar rauw, waarschijnlijk jij veeel langer.
Van kvv's hadden we tammenga (oa de geit, is echt heel mooi grof) en lotgering hadden we de eend/paard, enkelvoudig lam, enkelvoudig rund van. Nu krijgen ze nog maar een heel enkele keer kvv.
Wij halen het zelf bij Lotgering op dus we zien wat we kopen. Erg tevreden.
Het spiervlees van heel veel webwinkels komt bij dogmeat vandaan, toen we bij Nat. Paws bestelden was veel van het vlees van dogmeat en nu via Happie weer.
Van Kiezebrink vind ik het zo fijn dat de vis losgevroren is. Heb ook wel vlees van Kiezebrink en dat is ook prima.
Zo hebben we meerdere merken en kopen we niet bij/van 1 leverancier. Als iets niet bevalt dan zoeken we net als jij verder :-)
Van Oervoer had ik bij mijn levering er ook een pak vlees bij geleverd gekregen wat helemaal ge-ijst en ingedroogd was en, ik meen, in april al verpakt was. Dat lag dus al ruim een half jaar bij hen in de vriezer. Ik had dat doorgegeven en ook als review geplaatst maar het enige dat ze dan zeggen is dat er wel eens een vergeten krat naar voren komt in de koelcel. Idd jammer dat in 1 bestelling zoveel fout gaat. SNoopy's zal het zelf beheren en in orde maken dus die fouten zullen ze niet hebben en maken. :-)
Klopt dat de bezorgkosten van Nat. Paws best hoog zijn. Zeker als je weinig besteld is het in verhouding veel geld.
Door Roosj
#3273735
Tal schreef:Wat een pech en ellende dus! Daar zit je idd niet op te wachten. Je wil goed doen voor je dieren en doet veel moeite om hen goed eten te geven.

Gelukkig hebben wij nog niet meegemaakt dat we zieke honden hebben. Echter, we voeren nu een jaar rauw, waarschijnlijk jij veeel langer.
Van kvv's hadden we tammenga (oa de geit, is echt heel mooi grof) en lotgering hadden we de eend/paard, enkelvoudig lam, enkelvoudig rund van. Nu krijgen ze nog maar een heel enkele keer kvv.
Wij halen het zelf bij Lotgering op dus we zien wat we kopen. Erg tevreden.
Het spiervlees van heel veel webwinkels komt bij dogmeat vandaan, toen we bij Nat. Paws bestelden was veel van het vlees van dogmeat en nu via Happie weer.
Van Kiezebrink vind ik het zo fijn dat de vis losgevroren is. Heb ook wel vlees van Kiezebrink en dat is ook prima.
Zo hebben we meerdere merken en kopen we niet bij/van 1 leverancier. Als iets niet bevalt dan zoeken we net als jij verder :-)
Van Oervoer had ik bij mijn levering er ook een pak vlees bij geleverd gekregen wat helemaal ge-ijst en ingedroogd was en, ik meen, in april al verpakt was. Dat lag dus al ruim een half jaar bij hen in de vriezer. Ik had dat doorgegeven en ook als review geplaatst maar het enige dat ze dan zeggen is dat er wel eens een vergeten krat naar voren komt in de koelcel. Idd jammer dat in 1 bestelling zoveel fout gaat. SNoopy's zal het zelf beheren en in orde maken dus die fouten zullen ze niet hebben en maken. :-)
Klopt dat de bezorgkosten van Nat. Paws best hoog zijn. Zeker als je weinig besteld is het in verhouding veel geld.
Producten die al een half jaar in de vriezer liggen, dat kan echt niet! Dat zou ik zelf ook niet accepteren.. Dat eet je zelf als mens zijnde toch ook niet meer?

Wij voeren inderdaad al heel wat jaren rauwe voeding en ik heb heel wat "wonderen" zien gebeuren. Wel geven we soms wat blikvoer. Bijvoorbeeld als we op vakantie zijn zonder vriezer of als ik een nachtdienst heb en ze dan met mij mee is. In de Kong doen we ook wel eens blikvoer.
Onze katten krijgen soms ook blikvoer. Als onze oppas er bijvoorbeeld is.
1 van onze katten wil echt geen rauwe voeding en krijgt dus gewoon Acana. Wel blijf ik af en toe nog rauwe dingetjes voor haar neerzetten. Soms ruikt ze eraan, maar meestal reageert ze "boos" haha..
Door Maxime26
#3299578
Hoi!

Ik ben nieuw op dit forum en me aan het oriënteren hoe ik nou precies barf kan gaan voeren maar voornamelijk, "waar" ik al deze producten vandaan haal?! ::)

Ik kreeg de tip om zoveel mogelijk de restjes te voeren van van dieren geslacht voor menselijke consumptie, wel goede kwaliteit maar op deze manier niet bij te dragen aan extra slachtingen alleen voor dierenvoer.
Dat vind ik wel een heel goed principe. Het allerliefst voer ik eigenlijk voornamelijk dieren die wild worden afgeschoten vanwege bv. overschot of zo.

Ik hoorde ook over barflijntjes/ groepsbestellingen. Doen mensen hier dit wel eens? Ik ben woonachtig in regio Amsterdam-Noord/Zaanstreek/Purmerend. Ik zou wel geïnteresseerd zijn!

Ik heb een tafelvriezer, 3 lades en een beetje beschikbaar qua ruimte. Dus grote bestellingen passen bij mij in huis niet.

Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat! Heb er wel zin in :biggrin2:

Dank alvast voor evt. reacties! Groet
Door Maxime26
#3299594
Jaaaa hoor ik moest al lachen dat ik je naam zag staan, dat is inderdaad toevallig ;D

Wederom bloemetje, bedank voor de reactie haha. Wat vind je van mijn ' kortere' berichten? ;) Het gaat beter.

Nee nog niet naar Tromp geweest! Wel vlakbij! Dan ga ik daar ook eens kijken. En dat zijn dan dieren die ze niet alleen voor hondenconsumptie slachten?

Bordie, die ga ik even opzoeken! Thx.
Door bloemetje
#3299608
Helemaal top ik ben trots op je ;D

Tromp is een zelfslachtende slager. Dus wie weet wat je krijgen kan.
Ik ben er zelf nooit geweest heel eerlijk want ik barf niet maar kvv. Maar er zijn meer barfers die daar komen.

Verder komen er genoeg lijntjes langs hier. Ook weleens een jager met ganzen naar ik heb gezien.
Dat je op zoek ben naar dingen van jagers zou ik eens casual en toevallig laten vallen als je bij Tromp bent. Die weten misschien wel iemand waar je terecht kan.
Door Maxime26
#3299624
@bloemetje

Nou dat wordt nog eens wat met ons! Got of on a rough start haha ;D

Vroeger kwam ik met mijn andere hond bij zijn dochters trimsalon daar op het terrein. Zal je die van die mannen in wit bebloedde pakken :-[ Lichtelijk kindertrauma aan het terrein hahaha. Nee hoor grapje, maar ik verval weer in oude gewoontes, wijd uit. Ik ga het woord onderdelen van jagersvangsten zeker eens laten vallen. Goeie tip.

Ik zag net een stel ganzen staan, maar begreep dat er dus ook dieren verkocht worden die nog geplukt en leeggehaald moeten worden en al. Dat is me net even te als ik eerlijk ben... Als mijn derde barfer-to-be-dag ben ik in een 'wen' stadium.

Qua KVV ligt naturis net vers in de vriezer. Online nog een bestelling bij DARF. Carnibest & energique doe ik niet vanwege de rijst.
Door bloemetje
#3299649
Ik ben ook eigenlijk gewoon een boerin net als de Trompen dus ietwat lomp.
;D

Kan ik me voorstellen ik zie mezelf dat ook niet doen met veren enzo.
Ik ben qua rijst ed niet hardcore. Ik gooi ook nog steeds resten van mijn eigen eten in de voerbak (groente rijst aardappels etc geen gekruide dingen!).

Wat dacht je van Kivo kvv? Qua prijs ook net even wat aantrekkelijker.
Door hapschaartje
#3300608
marit1989 schreef:Kan ik er nog bij? Ik woon in Heemskerk en onze hondjes staan nu nog grotendeels op KVV, maar stappen straks deels over naar Barf. Ik heb voorheen altijd snacks gedroogd en wil dat ook weer gaan doen. Dus voor mij is het ook handig te weten waar het meeste in Noord Holland vandaan komt en als er leuke bestellingen zijn doe ik natuurlijk mee.
Ik haalmijn meeste vlees, klein deel KVV en groot deel Barf, in Beverwijk bij Gunshies.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door