Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

#3459781
Beste allemaal.

Mijn vaste dierenwinkel Ruko is met pensioen. Daar haalde ik al mijn barf produkten.
Nu ben ik dus nieuwe adressen in en rond amsterdam aan het zoeken.

Ik had net in dit forum nog gekeken maar ik zag dat de noord holland lijst behoorlijk verouderd was. Adressen die ik 10 jaar geleden al had geprobeerd, en niet een succes waren staan er nog steeds.

Dus wil ik het op deze manier proberen.
Waar halen jullie je barfprodukten vandaan?

Groetjes

Roellie
#3459786
Er wordt steeds vaker bij online shops besteld omdat het nauwelijks meer te vinden is.
Heel af en toe wordt er hier in deze hoek wat aangeboden, dus hou die in de gaten. Maar daadwerkelijk winkels of slachterijen worden erg schaars.
#3461319
Gunshies bezorgt anders dan op de website staat, dus zou dat even navragen. Ik heb afgelopen week mijn bestelling zelf opgehaald al kon ik ook zonder problemen mijn geld terug ontvangen. Misschien bezorgt hij in Amsterdam nog wel hoor maar zou er een mailtje of belletje aan wagen.

Floris Vlees heb ik louter alleen maar goede ervaringen mee en mooi Barfvlees.
#3461881
Roellie schreef: do 18 mei 2023, 20:25 Beste allemaal.

Mijn vaste dierenwinkel Ruko is met pensioen. Daar haalde ik al mijn barf produkten.
Nu ben ik dus nieuwe adressen in en rond amsterdam aan het zoeken.

Ik had net in dit forum nog gekeken maar ik zag dat de noord holland lijst behoorlijk verouderd was. Adressen die ik 10 jaar geleden al had geprobeerd, en niet een succes waren staan er nog steeds.

Dus wil ik het op deze manier proberen.
Waar halen jullie je barfprodukten vandaan?

Groetjes

Roellie
Hoi,
Ik haalde ook altijd bij Ruco, vooral Lotgering. Ik heb nu 3x laten bezorgen door Lotgering zelf, maar de 1e keer stonden ze om 7:15u op de stoep en vandaag presteerden ze het om al om 6:50u aan te bellen. Hele flat wakker door aanslaande honden. Ik vind dit echt geen normale tijden, maar blijkbaar liggen wij hier in Amsterdam als eerste op de route en vinden zij het zelf wel normaal.
Nog even los van dat je niet van tevoren weet op welke dag bezorgd wordt en wanneer je agenda dus vrij moet zijn.

Heb jij inmiddels een alternatief gevonden? Of haalde je alleen Barfproducten bij Ruco?
#3462225
Net even gekeken op de website, ziet er wel heel mooi uit maar vlees voor menselijke consumptie is goedkoper. Ik snap ook wel dat dit weer duurder is omdat het ook voorgesneden is maar € 18,- voor 1 kg eendspiervlees is wel het duurste spiervlees wat iktot nog toe heb gezien. Ik vraag mij oprecht af hoe 1 kg eendspiervlees zo duur is. Serieus, hoe dan???

Wat betreft barfprodukten van Darf: kippennekken en kippenruggen zijn prima, wel iets van vet weggesneden bij de kippenruggen, maar goed, dat is ook bij andere leveranciers. Eendenkarkas zit weinig vlees aan, vrij kaal bot. Om de eendennekken zit het vel nog, dus vetter. Ganskarkas weinig op aan te merken maar ook kaal bot. Biologisch runderhart vond ik niet echt mals. Biologisch runderpens: van 5 ons heb ik 2 ons aan bonken vet weggesneden. Biogeitspiervlees en gewoon paardenvlees, ook veel vet. Kippenlever was prima. Hertspiervlees zag er niet fris uit. Rundspiervlees, zalmlijf en gansfilet nog niet gegeven.

Mijn hond eet wel alles, op het eendkarkas na, en nee, niet echt van harte. Hij eet omdat hij trek heeft en niet omdat hij het echt lekker vindt. Hij kijkt en ruikt ook continu naar de bak met kvv van mijn andere hond die barf weigert. Echt sneu om te zien maar om nu voor 3 weken barfprodukten weg te gooien vind ik ook weer iets... :-\ Al met al was deze bestelling dus een eenmalig probeersel. Beste kwaliteit voor mij blijft van Floris Vlees, zeker het spiervlees dus na de zomervakantie toch weer daar sowieso het spiervlees bestellen.
#3462263
Weet jij hoe duur het pluimveevoer geworden is? Probeer eens zelf een kip voor dat geld groot te krijgen. Dat lukt je niet hoor.
Eendenvlees is voor menselijke consumptie echt wel duurder dan dat.

Grappig hoe jullie altijd zeggen dat Floris zo mooi vlees is terwijl ik daar toch al een paar keer tegenvallende kwaliteit gehad heb. Kalkoendij vb, stonk en kotsten ze terug uit.
Ale enfin, tis nu niet om hem af te schieten, zeker niet, al bij al ben ik tevreden als ik er eens iets bestel, ik vind het gewoon te duur. Maar zo de hemel in prijzen doe ik toch ook niet. Ook niet qua kwaliteit. Meeste is trouwens toch gewoon kiezebrink maar dan ietsje duurder uiteraard.
Tis gewoon wel opvallend hoe normen en ervaringen kunnen verschillen.
#3462289
Nee, ik heb echt geen idee hoeveel het kost, was een oprechte vraag. Volgens mij is het bericht ook verwijderd?

Maar als het tamme eend is, zijn de mooie stukken vlees toch gewoon voor menselijke consumptie dus ik neem aan dat het grootste deel van de gemaakte kosten ook in die prijs worden doorberekend. Kan me niet voorstellen, maar hoor/lees graag als ik dat mis heb, dat er eenden worden gehouden speciaal voor de barfproduktie. De gemaakte kosten zijn volgens mij al lang terugverdiend in de prijs voor menselijke consumptie.

Heb ik het nog niet over wilde eend waar je sowieso geen pluimveevoer voor hoeft aan te schaffen.
#3462305
yazzie schreef:Nee, ik heb echt geen idee hoeveel het kost, was een oprechte vraag. Volgens mij is het bericht ook verwijderd?

Maar als het tamme eend is, zijn de mooie stukken vlees toch gewoon voor menselijke consumptie dus ik neem aan dat het grootste deel van de gemaakte kosten ook in die prijs worden doorberekend. Kan me niet voorstellen, maar hoor/lees graag als ik dat mis heb, dat er eenden worden gehouden speciaal voor de barfproduktie. De gemaakte kosten zijn volgens mij al lang terugverdiend in de prijs voor menselijke consumptie.

Heb ik het nog niet over wilde eend waar je sowieso geen pluimveevoer voor hoeft aan te schaffen.
Wild is natuurlijk maar in beperkte hoeveelheden beschikbaar en ook nog eens alleen in het jachtseizoen. Dus dat maakt dat spiervlees van (Nederlands) wild duur is. Voor wilde eendenfilet (voor menselijke consumptie) betaal ik hier bij de poelier 32,50 per kg. Wilde eendenfilet zul je ook niet zo snel tegenkomen bij de barfwinkels, er is een markt voor bij de restaurants en ook particuliere consumenten. Anders ligt dat met filet van de wilde gans. Daar is niet veel vraag naar maar die moet ivm schadebestrijding wel geschoten worden, dus die komt regelmatig in de barfwinkels terecht en daar betaal je dan zo'n 6-7 euro per kilo voor. En dan heb je fantastisch mooi spiervlees. Ter vergelijk: Onlangs bij de poelier kippendijfilet (afkomstig uit Polen) voor menselijke consumptie in de aanbieding 5 kg voor 30 euro, dus dat is ook 6 euro voor een kg en daar heb je dan plofkip voor.
#3462319
Precies. Ik voer momenteel ook gansspiervlees en geen plofkip maar bio kip aan mijn barfer.

Ging mij gewoon om de vraag waarom 1 kg eendspiervlees categorie 3 een prijs van € 18,- heeft waarbij ik er dus gemakshalve vanuit ging dat de productiekosten al in de prijs voor eendfilet voor menselijke consumptie zijn doorberekend. ;)
#3462320
Ja, die producenten zijn natuurlijk ook niet gek en heilig. Die merken ondertussen ook dat er met barf nog geld te verdienen is. En de tussenpersonen wss nog meer.
Eend was altijd al duur. Waarom weet ik niet maar zal wel iets met waarde voor de consument te maken hebben. Maar die is dus wel minder gestegen dan de meer goedkopere vleessoorten.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door