Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Floris24 schreef:Hoi Aquillo,

Een klein aantal productjes zijn enkel per eenheid te bestellen bij de leverancier. Daar kan ik niets aan veranderen. Als je een vraag hebt over een of meerdere producten, kan je altijd een berichtje sturen. Dan vraag ik even na of ik het product mag wegen.

Groetjes
Bedankt voor je antwoord. Maar ik zal deze producten niet aanschaffen. ;)
Hi Remco, even vraagje over visjes
Je hebt in de lijst sardines, spiering en sprot per kilo los ingevroren staan....welke van deze 3 is het kleinste?
Ik ga er van uit de sprot, maar aangezien er verschillende soorten spiering bestaan en deze in grootte nog al verschillen hierbij toch even de vraag

Dank alvast
Ina schreef:Hi Remco, even vraagje over visjes
Je hebt in de lijst sardines, spiering en sprot per kilo los ingevroren staan....welke van deze 3 is het kleinste?
Ik ga er van uit de sprot, maar aangezien er verschillende soorten spiering bestaan en deze in grootte nog al verschillen hierbij toch even de vraag

Dank alvast
Volgens mij is Remco op vakantie, dus geen idee of hij antwoord.
Weet niet waarvoor je de visjes wil gebruiken, maar als je de spiering als visje bij een maaltijd wil voeren, dan is dat niet handig. Die zijn erg klein ( cm of 5 ) en ik heb ze alleen om te drogen als snackje voor de kat, al vindt Sprit ze gedroogd ook lekker hoor, maar dat verdwijnt in een holle kies.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
BlissSpirit schreef:Volgens mij is Remco op vakantie, dus geen idee of hij antwoord.
Weet niet waarvoor je de visjes wil gebruiken, maar als je de spiering als visje bij een maaltijd wil voeren, dan is dat niet handig. Die zijn erg klein ( cm of 5 ) en ik heb ze alleen om te drogen als snackje voor de kat, al vindt Sprit ze gedroogd ook lekker hoor, maar dat verdwijnt in een holle kies.

Dank je voor je antwoord, dus spiering en sprot zou elkaar niet zo ver ontlopen qua formaat als ik dit zo lees

Het is inderdaad wel voor bij de maaltijd....die langpoot weigert de meeste vis in vers vorm, dus dacht op deze manier een escape te hebben voor als ze het niet te kanen vindt.... dan kan ik ze nog in de droger verwerken ;)
Ina schreef:
Dank je voor je antwoord, dus spiering en sprot zou elkaar niet zo ver ontlopen qua formaat als ik dit zo lees

Het is inderdaad wel voor bij de maaltijd....die langpoot weigert de meeste vis in vers vorm, dus dacht op deze manier een escape te hebben voor als ze het niet te kanen vindt.... dan kan ik ze nog in de droger verwerken ;)
Geen idee hoe groot sprot is, nooit gehad.
Even op google gezocht, maar wat ik daar vindt over sprot, zijn ze wel een stuk groter en steviger dan de spiering bij Remco.
De spiering zijn echt ini mini visjes. Al zijn ze ook wel in grotere sortering te vinden.
Even een foto zodat je een idee hebt.
Spiering gedroogd naast een theelepeltje
Afbeelding

Ina schreef:Dank je voor je antwoord, dus spiering en sprot zou elkaar niet zo ver ontlopen qua formaat als ik dit zo lees

Bekend bij windhonden en Podencootjes. Aquillo eet vis nu hij 15 is niet meer zo graag rauw dus voor hem droog ik ze. Osiris is die ik sinds vorig jaar heb moest wennen aan rauw, maar eet nu allebei graag rauw en gedroogd. wel zo handig. ik vindt die kleinere vissoorten ook groot genoeg voor de podjes.
:D Osiris wil graag alle soorten vis graag in stukken geknipt.
;D
Aquillo schreef:Bekend bij windhonden en Podencootjes. Aquillo eet vis nu hij 15 is niet meer zo graag rauw dus voor hem droog ik ze. Osiris is die ik sinds vorig jaar heb moest wennen aan rauw, maar eet nu allebei graag rauw en gedroogd. wel zo handig. ik vindt die kleinere vissoorten ook groot genoeg voor de podjes.
:D Osiris wil graag alle soorten vis graag in stukken geknipt.
;D
Echt hé.....zo af en toe krijg je er iets van :???:
Misty kan ik zo ongeveer alles voorschotelen, elke deel, elke leverancier(behalve duif en fazant :-X ) maar die blonde doet zelfs moeilijk als er teveel spiervlees aan een kippenpoot zit.
Die zou het liefst kale botten eten en de rest in de vorm van een gemalen prakje met water....want dat slurpt zo lekker naar binnen

Daarom doet ze met vis ook moeilijk (behalve dat ze sommige gewoon niet lekker vindt).....er zit zoveel vlees aan die graatjes :biggrin2:

Dus nu maar een poging met super kleine visjes, zien of ze daar in stinkt....en anders maar gewoon gedroogd
Ina schreef:Hi Remco, even vraagje over visjes

Dank alvast
Hoi Ina,

De spiering is inderdaad het kleinste visje dat te bestellen is. De sprot is ietsje groter, daarna de haring en dan de sardines :)

Groetjes!
Ina schreef: di 23 jul 2019, 12:54 Dank je Remco....spiering it will be :biggrin2:

Mijn hoopvolle verwachting op het eten van de spierinkjes (die zijn inderdaad super klein, precies wat ik zocht :) ) is vanochtend ten onder gegaan :'(
Terwijl die blonde draak gisteren toen je de bestelling kwam brengen, nog braaf een bevroren visje aanpakte en voorzichtig begon te eten, wilde ze ze vanochtend tijdens haar ontbijt echt niet meer aanpakken >:(

Ok, geen probleem, met wat knipwerk keurig verdwenen in de rest van haar maaltijd.

..... en toen ze net wegliep bij de bak lagen er nog keurig alle geknipte stukjes spiering in haar bak en de rest was op :o

Zo knap hoe ze dan uit een KVV maaltijd alles eten.....behalve waar je dan net je hoop op gevestigd had ;D

Gelukkig lust de zwarte 'labrador-to-be' alles, dus de vis is ondertussen op.....maar aan Aysa zijn ze dus toch niet besteed :???:
Ina schreef: vr 09 aug 2019, 09:48 Mijn hoopvolle verwachting op het eten van de spierinkjes (die zijn inderdaad super klein, precies wat ik zocht :) ) is vanochtend ten onder gegaan :'(
Terwijl die blonde draak gisteren toen je de bestelling kwam brengen, nog braaf een bevroren visje aanpakte en voorzichtig begon te eten, wilde ze ze vanochtend tijdens haar ontbijt echt niet meer aanpakken >:(

Ok, geen probleem, met wat knipwerk keurig verdwenen in de rest van haar maaltijd.

..... en toen ze net wegliep bij de bak lagen er nog keurig alle geknipte stukjes spiering in haar bak en de rest was op :o

Zo knap hoe ze dan uit een KVV maaltijd alles eten.....behalve waar je dan net je hoop op gevestigd had ;D

Gelukkig lust de zwarte 'labrador-to-be' alles, dus de vis is ondertussen op.....maar aan Aysa zijn ze dus toch niet besteed :???:
Oh wat jammer! Het zag er inderdaad goed uit toen Aysa de spiering aanpakte :biggrin2:

Misschien dat een andere vissoort meer geaccepteerd wordt?

Groetjes

Barfplaats wordt gesponsord door