Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

#2985817
[quote="S"]
Is dat niet héél slecht: bevrozen - ontdooien - terug invriezen?
Zo heb ik het gisteren dus ook gedaan, al was het zeker niet helemaal ontdooid, ik ben gewoon beginnen snijden van zodra het enigzins kon en dan meteen terug de vriezer in.
[/quote]

Ik heb alles diepvries. Het ontdooien kan voor een hond absoluut geen kwaad hoor :)
Je hebt honden die eten begraven en later weer opgraven en het opeten, kan allemaal geen kwaad :)
Je mag niet vergeten dat de zuurtegraad van een hond die vers eet heel anders ligt dan bij ons.
Ze moeten echt al een verzwakte weerstand hebben om problemen te krijgen.
Nu ik heb een aantal producten per kilo, per 5kg, per 10kg, ... en zelf verdeel ik niks op voorhand (ik verbruik ook wel veel ;))
#2985965
Als je iets vers koopt voor jezelf is het trouwens ook al ingevroren geweest hoor.
Het wordt net na het slachten ingevroren en dan bevroren getransporteerd en weer ontdooit voor het in de rekken komt. 
Dus als je het rechtstreeks van bij de leverancier haalt, is het eigenlijk meestal beter bewaard geweest dan als je het vers haalt.

Al wordt het vlees voor honden natuurlijk wel niet gekoeld vervoerd, dus niet meer voor menselijk consumptie. ;)

Bij meermaals ontdooien en invriezen krijg je gewoon steeds meer bacteriegroei.  Op zich kan een hond daar perfect tegen omdat de maag zuur genoeg is om het meeste te doden.  Mensen zijn een stuk gevoeliger. ;)
Bacteriegroei vermindert de voedingswaarde natuurlijk wel, dus bevorderlijk is het niet, maar kan ook niet echt kwaad. En het is niet dat van 1 keer ontdooien er al meteen zoveel meer bacteriën op zitten.
#2985970
pearlsofpassion schreef: Als je iets vers koopt voor jezelf is het trouwens ook al ingevroren geweest hoor.
Het wordt net na het slachten ingevroren en dan bevroren getransporteerd en weer ontdooit voor het in de rekken komt.
Dus als je het rechtstreeks van bij de leverancier haalt, is het eigenlijk meestal beter bewaard geweest dan als je het vers haalt.

Al wordt het vlees voor honden natuurlijk wel niet gekoeld vervoerd, dus niet meer voor menselijk consumptie. ;)

Bij meermaals ontdooien en invriezen krijg je gewoon steeds meer bacteriegroei. Op zich kan een hond daar perfect tegen omdat de maag zuur genoeg is om het meeste te doden. Mensen zijn een stuk gevoeliger. ;)
Bacteriegroei vermindert de voedingswaarde natuurlijk wel, dus bevorderlijk is het niet, maar kan ook niet echt kwaad. En het is niet dat van 1 keer ontdooien er al meteen zoveel meer bacteriën op zitten.

Voor particulieren gaat dit op ja... Voor anderen niet! Zelfs ik doe 3/4 van mijn transporten gekoeld ;)
Een prof mag niet ongekoeld vervoeren wettelijk gezien. (daarom dat het federaal voedsel agentschap telkens controle komt doen als er een ongeval gebeurt met voeding wanneer de kerntemperatuur niet meer voldoet gaat het de container in)
De meeste van de producten die ik heb zijn trouwens ook voor humane consumptie geschikt ;)
#2986892
Zo leuk zeg, en dan nog velen uit Oost-Vlaanderen!
Ik ben jaren geleden overgeschakeld op kvv van Topdog omdat ik toen heel moeilijk aan Barf kon geraken :-(
Moest ik natuurlijk makkelijker aan barf geraken zou ik er aan denken om toch een aantal keren per week te barfen!
Ik ben van Gent. Mijn man werkt regelmatig in Antwerpen.
#2988120
Ok jongens ik krijg hier langs alle kanten vragen of ik aan huis lever ook: dat doe ik niet!
Ik haal gewoon alles op bij de leveranciers of in geval van SW ben ik leveradres.
De bedoeling is dat je zelf ophaalt bij mij thuis OF op een van de stopplaatsen op men ritjes (afhankelijk van waar ik naar toe ga).
Vrij vaste stopplaatsen  zijn Puth (als ik combineer met Nadia) - Dreumel (enkel als ik geitjes haal) - Bergen op zoom (Dan spreek ik af met Eelke) - Eindoven (dit is nu eventjes geleden, maar als er voldoende vraag is dan rijd ik met plezier naar daar) - Kruibeke (tankstation).
Vaak loont het ook de moeite om even in de besteltopics te vragen of er mensen uit je buurt bestellen, dan kunnen jullie samen rijden of onderling afspreken dat er 1 persoon ophaalt voor een bepaalde regio ;)
#2993849
Ja, ik ben bij de volgende ronde ook kandidaat. Heb de indruk dat mijn poedel meer houd van knabbelen dan van kvv. Al kippen-en kalkoennekken geprobeerd en dat ging vlotter binnen dan de kvv  ::)
Manlief verklaard mij wel voor zot, zegt ook dat hij niet zal helpen in het versnijden (pech dus, want ik het de macht niet om veel te hakken of zo  :-X maar ik zou al blij zijn moesten ze hier een aantal keren per week een barfmaal krijgen!
Het moeilijke is dat Scoop een koningspoedel van zo'n 21kg is en Chelsey een border collie van zo'n 18kg. is wel een verschil in verdeling hé  :-\
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door