Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Chouka
Een kleine biologische lamskwekerij heeft meer orgaan dan mijn honden kunnen gebruiken. Wie wil er? Het kost 3 euro per kg.
Er zijn zakken met slokdarm-luchtpijp-long-hart-lever. De laatste keer was dit 11kg.
En er zijn zakken met lamspens. De laatste keer was dit 7 kg.
Per week schommelde het tussen de 15 en 25 kg in totaal.

Elke zaterdag kan ik dat vers halen. Er kan ook ingevroren worden als je meer wil dan de hoeveelheid van een week.

Als het bedrijf leverpate maakt dan ontbreken er enkele levers.
En een uitzonderlijke keer vergeet het slachthuis dit mee te geven.

Nu zijn we bezig met de bestelling van Lizzy.
Daarna volgen:
1. Doranto
2. *Remy*
Laatst gewijzigd door Chouka op do 14 okt 2021, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: di 12 okt 2021, 09:18 Wij zouden wel interesse hebben in een grotere hoeveelheid om dan een keer richting België te rijden. Ik weet niet of we nog een keer iets af kunnen spreken?
Hey Lizzy, Ja dat kan.
Ik ben blij dat je hier reageert. En jij weet al hoe mooi die spullen zijn.
Mijn diepvries zit vol. Ik ga het in het bedrijf in de diepvries laten bewaren.
Aan welke hoeveelheid had je gedacht en wanneer?
En dan vraag ik om elke week de zakken te wegen. En dan tellen we samen tot jij het genoeg vindt.
Het drogen van de luchtpijpen en de slokdarmen is je dus ook bevallen?
Doranto schreef: di 12 okt 2021, 11:39 Wij zouden het ook wel willen proberen.
Dat is een heel goed idee en daar ga je absoluut geen spijt van hebben.
Vind je het goed dat ik jou op de 2e plaats zet, nadat Lizzy het hare heeft?
En ik weet nog niet hoe lang dat zou kunnen duren, maar ik zal je geregeld op de hoogte houden. Goed?
Chouka schreef: di 12 okt 2021, 13:48 Dat is een heel goed idee en daar ga je absoluut geen spijt van hebben.
Vind je het goed dat ik jou op de 2e plaats zet, nadat Lizzy het hare heeft?
En ik weet nog niet hoe lang dat zou kunnen duren, maar ik zal je geregeld op de hoogte houden. Goed?
Prima. Alvast bedankt :)
Chouka schreef: di 12 okt 2021, 11:34 Hey Lizzy, Ja dat kan.
Ik ben blij dat je hier reageert. En jij weet al hoe mooi die spullen zijn.
Mijn diepvries zit vol. Ik ga het in het bedrijf in de diepvries laten bewaren.
Aan welke hoeveelheid had je gedacht en wanneer?
En dan vraag ik om elke week de zakken te wegen. En dan tellen we samen tot jij het genoeg vindt.
Het drogen van de luchtpijpen en de slokdarmen is je dus ook bevallen?
Het is super mooi spul en we waren er heel erg blij mee (de honden ook!).
Leo moet even kijken hoeveel we kwijt kunnen. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug.
Stel wij zouden 60 kg willen? Zou dat kunnen? Wij kunnen het alleen deze en de komende week nog niet kwijt of ophalen. Dus dan zou dat nog een week of twee moeten wachten. Is dat een probleem?
Lizzy schreef: wo 13 okt 2021, 17:49 Stel wij zouden 60 kg willen? Zou dat kunnen? Wij kunnen het alleen deze en de komende week nog niet kwijt of ophalen. Dus dan zou dat nog een week of twee moeten wachten. Is dat een probleem?
Precies 60 kg zal moeilijk zijn. Ergens in die buurt kan wel. Per zak zal het optellen.
Ik denk dat we 3 of 4 weken nodig hebben om aan die hoeveelheid te komen. En ik vrees dat we voor deze week te laat zijn. Past die schatting voor jullie?
Chouka schreef: do 14 okt 2021, 00:15 Precies 60 kg zal moeilijk zijn. Ergens in die buurt kan wel. Per zak zal het optellen.
Ik denk dat we 3 of 4 weken nodig hebben om aan die hoeveelheid te komen. En ik vrees dat we voor deze week te laat zijn. Past die schatting voor jullie?
Oh, precies 60 kg hoeft niet hoor! Het mag ook iets meer of minder zijn. Aangezien we natuurlijk best een heel eind moeten rijden is heel veel minder niet handig. Over 3 a 4 (of 5 of meer) weken is prima! Beter zelfs zegt Leo. Want dan kan hij het ook beter inplannen. En we weten dat je het op moet sparen. Maar is dat voor jou dan weer geen probleem, qua vriesruimte?
Ik heb vanmorgen je bestelling doorgegeven. Van deze week is er ook al. Ze zijn nu alles aan het verwerken.
Mijn diepvriezers zitten nu vol. Het gaat dan deze keer niet per orgaan ingevroren zijn zoals de vorige keer. Het zal dan in de zakken zitten waar de vorige keer de pens in zat. De pens zit altijd apart. En de slokdarm-luchtpijp-long-hartje-lever zitten allemaal samen in een andere zak. En ze gaan het ginder invriezen en bewaren tot er voldoende is.
Laatst gewijzigd door Chouka op do 14 okt 2021, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit er ook long bij en bewaren ze de niertjes ook? Ik zou dan t.z.t. van de orgaantjes en de pens allebei graag 2 zakken willen als dat mogelijk is, dus 4 in totaal.
Ik zou evt. ook wel interesse in ribben hebben, of is het echt alleen orgaan?
Doranto schreef: do 14 okt 2021, 12:05 Zit er ook long bij en bewaren ze de niertjes ook? Ik zou dan t.z.t. van de orgaantjes en de pens allebei graag 2 zakken willen als dat mogelijk is, dus 4 in totaal.
Ik zou evt. ook wel interesse in ribben hebben, of is het echt alleen orgaan?
Oei. Ik ben de long vergeten. Ik voeg het bovenaan overal toe. Dat zit bij in de zakken.
De niertjes, daar ga ik mee lopen. Niertjes zijn veel kleiner dan de rest. Ik krijg alle niertjes van het hele jaar. Alleen de rest is er meer dan ik nodig heb. Die niertjes zitten niet in de zakken. Dat wordt pas verwerkt samen met alle vlees,... en dat wordt dan apart gehouden voor mij.
Teelballen zijn er eventueel ook. Ik weet niet of je dat al gehad hebt? Mijn honden vinden dit een favoriete gedroogde snack.
Ribben kan ik vragen. Daar is wel het grootste deel van het vlees af. En dat is ook 3 euro per kg.
Nekken vraag ik ook altijd. Als je die ook wil dan kan dat ook. Ook hier is het grootste deel van het vlees afgehaald, maar tussenin is er altijd nog wel wat. Mijn honden zijn daar ook heel blij mee.
Alles is 3 euro per kg. Als je dat gemiddeld bekijkt dan is de prijs nog O.K. Voor bot is dat veel, voor biolever en biohart dan weer heel erg weinig.
Over ongeveer een maand zal jij aan de beurt zijn. En ik laat het op tijd weten.
Lizzy schreef: do 14 okt 2021, 08:04 Oh, precies 60 kg hoeft niet hoor! Het mag ook iets meer of minder zijn. Aangezien we natuurlijk best een heel eind moeten rijden is heel veel minder niet handig. Over 3 a 4 (of 5 of meer) weken is prima! Beter zelfs zegt Leo. Want dan kan hij het ook beter inplannen. En we weten dat je het op moet sparen. Maar is dat voor jou dan weer geen probleem, qua vriesruimte?
Lizzy, ik was de long vergeten op te noemen. Jij wist wel dat er dat bij zat denk ik.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door