Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2948
Hallo Diny en John,

Ik maak van jullie menu even een apart onderwerp omdat jullie het menu van jullie hond in die van Margreet hebben geplaatst. Het is makkelijker voor de leden om er op te reageren wanneer het een apart onderwerp is:

====================

Het menu van Slim  .

Slim krijgt s'morgens rond half zeven een beker brokken van de Aldi en een bak met vers water.
Rond half 8 wordt hij door John uitgelaten want ik ben al naar mijn werk.
Als ik dan thuis komt dan krijgt hij een hondekoekje en dan ga ik met hem uit ongeveer 30 tot 40 minuten en dan is hij uitgeteld.
Sávonds rond half 6 krijgt hij ene keer brokken andere keer hart of blik vlees oa. hart met lam of rundvlees.
Ik hoop dat ik het goed doe met zijn voeding.
Zo niet dan graag een reactie van jullie want twee weten meer dan een.


Groetjes  

Diny en John.
Door Lizzy
#2949
Het menu van Slim  .

Slim krijgt s'morgens rond half zeven een beker brokken van de Aldi en een bak met vers water.
Rond half 8 wordt hij door John uitgelaten want ik ben al naar mijn werk.
Als ik dan thuis komt dan krijgt hij een hondekoekje en dan ga ik met hem uit ongeveer 30 tot 40 minuten en dan is hij uitgeteld.
Sávonds rond half 6 krijgt hij ene keer brokken andere keer hart of blik vlees oa. hart met lam of rundvlees.
Ik hoop dat ik het goed doe met zijn voeding.
Zo niet dan graag een reactie van jullie want twee weten meer dan een.


Groetjes  

Diny en John.
Hallo Diny en John, hier de reactie van Lizzy op jullie menu.

Om jullie eerlijk de waarheid te zeggen......... ik vind die Aldi brokken echt geen goed idee. En, blikvlees is even goed niet bepaald gezond. Feitelijk zijn beide voedingen type voedingen die niet echt behandeld worden op Barfplaats. Want, beide (brokken en blik) gaat het hier om gekookte/bewerkte voeding, die onmogelijk gezond kan zijn voor de hond. Het bevat namelijk beide niet echt gezonde ingredienten. Als ik jullie was, zou ik brokken gaan geven van een beter merk zoals Farmfood, Canex, Biofood, Nutro, etc. Dit zijn brokken waarin fatsoenlijke ingredienten zijn verwerkt en ook geen chemische antioxydanten en conserveringsmiddelen bevatten. Daarnaast zou ik het blikvlees (want dat is echt ongezond) vervangen door diepvries maaltijden zoals AHV, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Rodi compleet. Dit is rauw en versvlees en vele malen gezonder dan het gekookte afvalvlees dat in blikvoer zit. Jullie kunnen je hond ook helemaal overschakelen op diepvriesmaaltijden (versvlees) van de merken die ik genoemd heb. Dit is nOg beter dan welke brok dan ook!

Groetjes, Lizzy
Door margreet
#2951
Wilde ik vanmiddag ook al schrijven maar ik dacht ik wacht nog even tot Lizzy jullie menu overgezet heeft.
Ben het helemaal eens met Lizzy het zal wel iets duurder zijn dan brokken van de Akldi maar je spaart er op de lange duur de kosten voor een d.a op uit en je hond wordt er alleen maar beter van ;)
Door geer
#2953
Ha die Diny en John!! Ik gaf Saar, toen ik haar net had, ook gewone supermarkt brokken... Alleen kreeg ze op een gegeven moment ontzettend veel kwaaltjes. Ik heb wekenlang de dierenarts platgelopen, het kostte ontzettend veel geld, en ik ben toen overgestapt op versvlees. Binnen een week was Saar weer supergezond, en nog steeds!!! Dus ik zou inderdaad eens kijken of er versvlees verkocht wordt. Misschien dat Brenda weet wat er in Dordrecht (toch?) te koop is!
Door brenda
#2954
Inderdaad, maar ik wil ze niet pushen. Ze komen nog maar net op barfplaats, ( wat fantastisch is) en geleidelijk aan zullen ze wel inzien dat versvlees beter is.

Groetjes Brenda
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door