Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Greece
#3459915
Hopenlijk geven de foto's duidelijkheid en kan vandaaruit verder een plan van aanpak gemaakt worden.
(Ik vind toch wel enkele tegenstrijdigheden in het verhaal , maar goed daar gaat het topic niet over :biggrin2: )
Nog even een kleine opmerking mbt de homeopaat: duitse herders groeien idd heel hard in de hoogte ( tot ca 10 mnd) en kunnen dan super smal zijn. Ik heb nooit anders gezien (40+ jaar dh gehad) en pas op latere leeftijd gaan ze uitzwaren( breder worden, diepere borstkas).
Dus dat de opname calcium fosfor niet optimaal zou zijn omdat hij gestaag in de breedte zou moeten groeien geloof ik niet. Maar hè dat ben ik maar hé :D
Door Amber98
#3459946
Meeste honden groeien inderdaad eerst flink de hoogte in, maar in vergelijking met zijn broer gaat er toch iets niet helemaal lekker. Homeopaat heeft zelf ook al heel wat jaren Duitse herders gehad en is er dus wel bekend mee, maar hij was gewoon gigantische smal, met mega lange poten, ook een hele smalle kop.

Ik heb na de start van de celzouten flink verandering gemerkt in de manier groeien ;)

Welke tegenstrijdigheden vind je?
Door Lizzy
#3460017
Deze visolie (eskimo extra visolie) capsules bevat een triglyceridevorm. Dus dat is goed. De ascorbylpalmitaat die er in zit is ook prima en kent volgens mij geen bijwerkingen.
Door Amber98
#3460268
We zijn weer even verder. De heupen zijn oke bevonden, niet perfect maar zeker niet afwijkend. de teelbal zit op een vervelende plaats en geeft waarschijnlijk klachten. Echter eet hij niet goed sinds vorige week. (Ookal begonnen met de KVV te laten staan voordat we switchten dus het ligt niet direct aan barf) Hij eet over het algemeen wel de organen en vis ertussen uit, maar de rest laat hij staan. Iemand daar nog tips voor? We lopen inmiddels al anderhalve dag achter en vandaag heeft hij nog helemaal niet willen eten. Ik heb alles al klein gemaakt, aangezien hij grote stukken naast de bak neerlegde. Hij is lastig met eten, maar ik had niet verwacht dat hij dagen zijn eten zou laten staan.

Overigens zijn tips welkom over het kopen van barfproducten in zuid Limburg. (Als ik hier even een nieuw topic voor moet maken, zeggen jullie het maar) eerste lading besteld bij dogmeat, maar verschillende producten waren niet op voorraad en heb ik moeten vervangen door een andere diersoort. (Verkoop plaatsen net over de grenzen kunnen ook)
Door Lizzy
#3460289
Amber98 schreef: do 01 jun 2023, 17:17 We zijn weer even verder. De heupen zijn oke bevonden, niet perfect maar zeker niet afwijkend. de teelbal zit op een vervelende plaats en geeft waarschijnlijk klachten. Echter eet hij niet goed sinds vorige week. (Ookal begonnen met de KVV te laten staan voordat we switchten dus het ligt niet direct aan barf) Hij eet over het algemeen wel de organen en vis ertussen uit, maar de rest laat hij staan. Iemand daar nog tips voor? We lopen inmiddels al anderhalve dag achter en vandaag heeft hij nog helemaal niet willen eten. Ik heb alles al klein gemaakt, aangezien hij grote stukken naast de bak neerlegde. Hij is lastig met eten, maar ik had niet verwacht dat hij dagen zijn eten zou laten staan.

Overigens zijn tips welkom over het kopen van barfproducten in zuid Limburg. (Als ik hier even een nieuw topic voor moet maken, zeggen jullie het maar) eerste lading besteld bij dogmeat, maar verschillende producten waren niet op voorraad en heb ik moeten vervangen door een andere diersoort. (Verkoop plaatsen net over de grenzen kunnen ook)
OK, gelukkig zijn zijn heupen geen drama. En de testikel, gaan ze die verwijderen?

Als hij nu picky kan zijn, dan zou ik of de BARF even malen of toch even terug gaan op KVV, zodat ie wel alles binnen krijgt. En dan wel even (er van uitgaande dat alles in zijn bek OK is en zijn maag ook OK is) de harde methode. Bak neerzetten. Binnen 2 seconden gaan eten en anders bak weg halen en pas weer het volgende eetmoment terug zetten. Zonder woorden over vuil te maken.

Komt Floris niet bij jou in de buurt? En https://www.gunshies.nl/bulk?fbclid=IwA ... 2k2Xqt_a_M ?
Door Amber98
#3460301
Hij heeft verder nog geen gedrag wat aangeeft dat hij al oud genoeg is om zich met tegen bezig te houden, hij markeert niet, tilt ook geen poot op ofzo

Teelbal word nu nog niet verwijderd, hij ligt ongunstig vlakbij de slagader in de buik. Dat is een pittige operatie met veel risico. We proberen dus of de homeopathie nog helpt om hem tot de lies te laten komen (indalen gaat niet meer lukken, het is al op normaal formaat) in de lies zou het verwijderen zo gepiept zijn.

Harde methode werkt helaas niet, hij heeft 2 dagen geweigerd en daarna met moeite het spiervlees en de organen gegeten. Ik heb gisteravond wat voer erin gekregen met commando’s uitvoeren, als beloning en met de andere hond ernaast. Toen heeft ie een halve portie gegeten ongeveer, maar volgens mij is het weer niet goed gevallen. Als het te weinig maagzuur zou zijn, wat zou dan kunnen helpen?

Florisvlees levert hier op donderdag en dat is net de dag dat ik niet thuis kan blijven, gunshies heb ik een mail gestuurd maar nog geen antwoord. We vallen nét 2 minuten buiten het bezorggebied..
Door Lizzy
#3460315
Amber98 schreef: vr 02 jun 2023, 12:41 Hij heeft verder nog geen gedrag wat aangeeft dat hij al oud genoeg is om zich met tegen bezig te houden, hij markeert niet, tilt ook geen poot op ofzo

Teelbal word nu nog niet verwijderd, hij ligt ongunstig vlakbij de slagader in de buik. Dat is een pittige operatie met veel risico. We proberen dus of de homeopathie nog helpt om hem tot de lies te laten komen (indalen gaat niet meer lukken, het is al op normaal formaat) in de lies zou het verwijderen zo gepiept zijn.

Harde methode werkt helaas niet, hij heeft 2 dagen geweigerd en daarna met moeite het spiervlees en de organen gegeten. Ik heb gisteravond wat voer erin gekregen met commando’s uitvoeren, als beloning en met de andere hond ernaast. Toen heeft ie een halve portie gegeten ongeveer, maar volgens mij is het weer niet goed gevallen. Als het te weinig maagzuur zou zijn, wat zou dan kunnen helpen?

Florisvlees levert hier op donderdag en dat is net de dag dat ik niet thuis kan blijven, gunshies heb ik een mail gestuurd maar nog geen antwoord. We vallen nét 2 minuten buiten het bezorggebied..
Het kan tegenwoordig ook laparoscopisch. Lijkt me minder gevaarlijk? https://dierenkliniekdebilt.nl/laparosc ... binnenbal/. Ja, van mij mag ie ook lekker blijven zitten hoor. Maar omdat je schreef dat hij er last van heeft? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

OK, nee, de harde manier werkt dan niet. He getver, wat moet je hier nu mee? Als hij nog helemaal niet met zijn hormonen bezig is, dan zijn loopse teven ook niet de oorzaak. Denk ik. Ja lastig.

Te weinig maagzuur is een lastige. Je loopt bij een homeopaat, een osteopaat en een gedragstherapeut. En hij krijgt nu bijv. ook al celzouten. Ik vind het licht ongemakkelijk om nu adviezen te gaan geven over maagzuur. En ik hoop dat je deze bij je homeopaat neer kunt leggen. Want ik weet niet eens of dat wel het probleem is he, op dit moment. Maar hij klinkt mij op de maag niet lekker en ik vind het ook raar dat hij zo beroerd eet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460322
Ik heb ook het gevoel dat z'n maag niet goed is.
Persoonlijk zou ik dan even blik voeren of enkel spier. Kijken of dat beter gaat.

Bij katten die slecht eten omdat ze kieskeurig zijn werkt de harde methode ook niet. Ze zijn koppig hé. ::)
Mengen met iets lekkers en afbouwen is dan wat het beste werkt.
Maar als het geen kwestie van niet lekker vinden is, is dat ook misschien geen oplossing.
Door Amber98
#3460344
Ja dat de bal eruit moet, is eigenlijk wel zeker. Maar als we hem dus nog iets kunnen laten dalen, is er veel minder risico. Volgens mij werken ze sowieso laproscopisch, maar of dat in dit geval ook mogelijk is, weet ik niet. De teven hadden bij deze dierenarts in ieder geval maar 2 hechtingen na sterilisatie. Het is niet zeker dat de bal de oorzaak is van de klachten, maar wel aannemelijk dat het niet helemaal lekker zit daarbinnen.

Hij heeft gister wat spiervlees en lever van paard naar binnen gewerkt, de rest weer laten liggen.. osteopaat weet het ook even niet, homeopaat heb ik nog geen antwoord van terug. Hij lijkt interesse te hebben in het eten van de andere hond, maar die eet brok en blikvoer (zij kan sinds ze oud is geen KVV meer verdragen om de een of andere reden, brok en blikvoer gaat wel) voorheen at hij nooit brokken en nu wil hij ze wel… maar lijkt me niet heel verstandig van Barf tijdelijk brok te geven tussendoor (is wel geperste brok) en dan weer terug te gaan naar Barf.

Dan misschien maar weer even blik gaan voeren… kijken of dat er wel in gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460345
Is hij onrustig of smakt hij na het eten?
Of rommelt het heel hard in zijn buik?
Zou je wel verwachten als hij echt misselijk zou zijn of buikpijn hebben.

Als mijn kater een maagonstekingen had (gevoelige maag) dan at hij gewoon niets meer of het kwam er terug uit.
Dat blijkt bij jouw hond niet, maar merk je dan aan iets anders dat het niet lekker valt?
Anders is het misschien toch gewoon kieskeurig of uittesten.
Ik weet het niet.
Ik besef dat ik mee in cirkeltjes draai. Ik vind het wel gek dat hij dan een beetje eet en niet niets.
Zijn tanden zijn ook in orde? Omdat hij steeds het bot laat liggen...
Door Amber98
#3460346
Inderdaad Smakken, rommelen van de buik, happen naar de maag, strekken van de achterpoten etc. Dus er is wel degelijk iets aan de hand en niet alleen eigenwijs of kieskeurig. Tanden zijn verder in orde, hij knaagt veel op zijn speelgoed. Je mag ook overal aankomen. Ik dacht dat hij misschien de botten veel laat liggen omdat deze moeilijker te verteren zijn? Ook met hapklare stukjes neemt hij het vrijwel niet aan.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door