Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Maaikiehhh
#3452701
Het eerste menu van onze pup van 19weken (7weken bij ons)
Menu gemaakt op basis van ongeveer 550gram per dag

Overigens is dit niet mijn eerste hond die rauw krijgt. Heb mijn vier husky's die ik gehad heb jarenlang (ongeveer 12jaar) NRV gegeven. En onze nieuwe aanwinst wil ik ook graag op rauw vandaar begonnen met kvv, maar wil graag haar op barf hebben vandaar dat ik nu een menu heb gemaakt

Ze is bij de fokker afgespeend op kvv en bij ons verder gegaan op kvv, maar naast kvv wel al regelmatig kippennek, kipkarkas, pens en rauw eitje gegeten. Ze doet dat ook super netjes eten. Ze is dus al gewend aan vleesbotten.

Verder wil ik nog vis erbij geven, heb dat nu in het menu gezet maar weet niet wat het handigste is. En zou ik dan bijv zalm kunnen geven en afwisselen met kleine visjes of hele kleine visjes als snack geven voor erbij/ernaast?

En ik zou graag runderstrot willen proberen, waar valt dat onder? hoe en ipv wat zou ik die kunnen toevoegen?

Maandag
140gram spiervlees(paard), 250gram botvlees(parelhoen),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Dinsdag
140gram spiervlees(hert), 250gram botvlees(kippennek),
110gram orgaan(konijnennier), 55gr groente

Woensdag
140gram spiervlees(zebra), 250gram botvlees(eendenvleugels),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Donderdag
140gram spiervlees(zwaan), 250gram botvlees(kwartel),
110gram vis?, 55gr groente

Vrijdag 140gram spiervlees(paard), 250gram botvlees(eendenlijf),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Zaterdag
140gram spiervlees(hert), 250gram botvlees(parelhoen),
110gram orgaan(eendenhart), 55gr groente

Zondag
140gram spiervlees(zebra/zwaan) 250gram botvlees(kwartel),
110gram orgaan(kippenlever), rauw eitje
Door Lizzy
#3452724
Maaikiehhh schreef: ma 14 nov 2022, 16:06 Het eerste menu van onze pup van 19weken (7weken bij ons)
Menu gemaakt op basis van ongeveer 550gram per dag

Overigens is dit niet mijn eerste hond die rauw krijgt. Heb mijn vier husky's die ik gehad heb jarenlang (ongeveer 12jaar) NRV gegeven. En onze nieuwe aanwinst wil ik ook graag op rauw vandaar begonnen met kvv, maar wil graag haar op barf hebben vandaar dat ik nu een menu heb gemaakt

Ze is bij de fokker afgespeend op kvv en bij ons verder gegaan op kvv, maar naast kvv wel al regelmatig kippennek, kipkarkas, pens en rauw eitje gegeten. Ze doet dat ook super netjes eten. Ze is dus al gewend aan vleesbotten.

Verder wil ik nog vis erbij geven, heb dat nu in het menu gezet maar weet niet wat het handigste is. En zou ik dan bijv zalm kunnen geven en afwisselen met kleine visjes of hele kleine visjes als snack geven voor erbij/ernaast?
Je kunt 1 keer per zeg twee weken een zalmkop of zalmlijf geven (aangevuld met andere dingen, tot je qua gewicht een volledige maaltijd hebt - reken een zalmkop maar even tot compleet ding, het bevat orgaan (ogen), vlees en bot (graat). Dit moet je niet eens per week doen, gekweekte zalm is gewoon zo geweldig niet. Je kunt ook twee keer per week gewoon als extra (die je niet mee rekent) een vet visjes geven. Zeg een panharing of sardien of horsmakreel.
En ik zou graag runderstrot willen proberen, waar valt dat onder? hoe en ipv wat zou ik die kunnen toevoegen?
Nergens onder. Onder afval. Ik zou het tot niks mee rekenen maar tot extraatje rekenen. Het is geen vlees en geen vleesbot en geen orgaanvlees, kortom: geen vlees en geen vis. Wel goedkoop. Dus reken het misschien als vulling? Zeg je pup heeft 500 gram (voorbeeld he!) voer nodig en je hebt een maaltijd van 400 gram, geef je er 200 gram runderstrot bij. Zo af en toe. Moet je ook niet drie keer per week doen.
Maandag
140gram spiervlees(paard), 250gram botvlees(parelhoen),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Dinsdag
140gram spiervlees(hert), 250gram botvlees(kippennek),
110gram orgaan(konijnennier), 55gr groente

Woensdag
140gram spiervlees(zebra), 250gram botvlees(eendenvleugels),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Donderdag
140gram spiervlees(zwaan), 250gram botvlees(kwartel),
110gram vis?, 55gr groente

Vrijdag 140gram spiervlees(paard), 250gram botvlees(eendenlijf),
110gram orgaan(pens), 55gr groente

Zaterdag
140gram spiervlees(hert), 250gram botvlees(parelhoen),
110gram orgaan(eendenhart), 55gr groente

Zondag
140gram spiervlees(zebra/zwaan) 250gram botvlees(kwartel),
110gram orgaan(kippenlever), rauw eitje
Ziet er hartstikke goed uit! Ik heb de percentages niet berekend (ga zo zelf even eten) maar als je wil dat we het narekenen: geen probleem!
Door Maaikiehhh
#3452728
Lizzy schreef: ma 14 nov 2022, 18:31 Je kunt 1 keer per zeg twee weken een zalmkop of zalmlijf geven (aangevuld met andere dingen, tot je qua gewicht een volledige maaltijd hebt - reken een zalmkop maar even tot compleet ding, het bevat orgaan (ogen), vlees en bot (graat). Dit moet je niet eens per week doen, gekweekte zalm is gewoon zo geweldig niet. Je kunt ook twee keer per week gewoon als extra (die je niet mee rekent) een vet visjes geven. Zeg een panharing of sardien of horsmakreel.


Nergens onder. Onder afval. Ik zou het tot niks mee rekenen maar tot extraatje rekenen. Het is geen vlees en geen vleesbot en geen orgaanvlees, kortom: geen vlees en geen vis. Wel goedkoop. Dus reken het misschien als vulling? Zeg je pup heeft 500 gram (voorbeeld he!) voer nodig en je hebt een maaltijd van 400 gram, geef je er 200 gram runderstrot bij. Zo af en toe. Moet je ook niet drie keer per week doen.


Ziet er hartstikke goed uit! Ik heb de percentages niet berekend (ga zo zelf even eten) maar als je wil dat we het narekenen: geen probleem!

Narekenen is prima hoor. Heb de rekenhulp gebruikt van hier. Kwam op 138gr spiervlees en 248gr vleesbot maar heb t naar boven afgerond 140gr en 250gr

Maar ik voer op t oog dus ben niet zo strikt met de gewichten, maar hou het als richtlijn
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door