Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door SasenElla
#3452068
Goedmorgen allen,

Ella is een Friese Stabij van ruim anderhalf en ze krijgt sinds enige tijd alleen nog maar BARF. Ze doet het er heel goed op, ziet er prachtig uit, maar wat een gepuzzel! Al gaat het gelukkig steeds beter.

Ik ben nu bezig om een gevarieerd weekmenu op te stellen en hoop zo eens in de maand een vast bestellijstje te hebben. Zouden jullie voor mij willen kijken of dit zo klopt?

Alvast bedankt, groet Saskia


Ella weegt 18 kilo, krijgt ongeveer 360-400 gram per dag verdeeld over 2 maaltijden, de percentages die ik gebruik heb ik berekend via de site.

Maandag: kippenrug en rundvlees + een visje (sardine)
Dinsdag: konijnenkarkas en grof gemalen runderpens en orgaan (mengsel van kippenlevertjes, konijnenniertjes en lamshart)
Woensdag: kwartellijfjes en kalkoenvlees + een ei
Donderdag: lamsbot of lamsribben en pens/orgaan
Vrijdag: kippenrug en rundvlees + een visje
Zaterdag: Kalfsbot en pens/orgaan
Zondag: eendenrug en kalkoen + een ei.

's Avonds krijgt ze altijd 2 eetlepels gedroogde groente/kruidenmix aangelengd met water bij het vlees.
Door Lizzy
#3452071
SasenElla schreef: di 01 nov 2022, 11:13 Goedmorgen allen,

Ella is een Friese Stabij van ruim anderhalf en ze krijgt sinds enige tijd alleen nog maar BARF. Ze doet het er heel goed op, ziet er prachtig uit, maar wat een gepuzzel! Al gaat het gelukkig steeds beter.

Ik ben nu bezig om een gevarieerd weekmenu op te stellen en hoop zo eens in de maand een vast bestellijstje te hebben. Zouden jullie voor mij willen kijken of dit zo klopt?

Alvast bedankt, groet Saskia


Ella weegt 18 kilo, krijgt ongeveer 360-400 gram per dag verdeeld over 2 maaltijden, de percentages die ik gebruik heb ik berekend via de site.

Maandag: kippenrug en rundvlees + een visje (sardine)
Dinsdag: konijnenkarkas en grof gemalen runderpens en orgaan (mengsel van kippenlevertjes, konijnenniertjes en lamshart)
Woensdag: kwartellijfjes en kalkoenvlees + een ei
Donderdag: lamsbot of lamsribben en pens/orgaan
Vrijdag: kippenrug en rundvlees + een visje
Zaterdag: Kalfsbot en pens/orgaan
Zondag: eendenrug en kalkoen + een ei.

's Avonds krijgt ze altijd 2 eetlepels gedroogde groente/kruidenmix aangelengd met water bij het vlees.
De gewichten van wat je geeft staan er niet bij dus de percentages kunnen we niet narekenen. Maar verder ziet het er mooi afwisselend uit! En alles zit er in.

Zelf heb ik echt helemaal niks met gedroogde groenten. En ik weet ook niet wat voor kalfsbot je geeft maar echt harde botten kunnen nogal tricky zijn voor het gebit van de hond. Dat geldt ook een beetje voor lamsbot. Als het dragende botten zijn: zou ik ze niet geven. Dragende botten geven teveel slijtage aan het gebit, zeker als je dat twee keer per week geeft.
Door SasenElla
#3452077
Dank je wel Lizzy, het zijn de biologische botten van Bandit, ik ga navragen of het dragende botten zijn. Stel dat ik ze zou vervangen door bijvoorbeeld parelhoen, is dat dan beter?

Groet, Saskia
Door Too
#3452078
Ik zou zelf veel liever parelhoen geven en bv zachte! lamsribben, een 2e keer eend of gans.

Heb je een reden om 2x per dag te voeren of is dat zo ontstaan?
Heel veel honden zijn uiteindelijk meer voldaan en relaxter na één grote maaltijd dan 2.


En niet te vergeten : welkom!
Door Lizzy
#3452107
SasenElla schreef: di 01 nov 2022, 12:45 Dank je wel Lizzy, het zijn de biologische botten van Bandit, ik ga navragen of het dragende botten zijn. Stel dat ik ze zou vervangen door bijvoorbeeld parelhoen, is dat dan beter?

Groet, Saskia
Ik vind zelf van wel. Parelhoen, konijn, gans, eend, haas vind ik wel geschikter dan het gemiddelde kalfsbot.
Door SasenElla
#3452113
Too schreef: di 01 nov 2022, 13:09 Ik zou zelf veel liever parelhoen geven en bv zachte! lamsribben, een 2e keer eend of gans.

Heb je een reden om 2x per dag te voeren of is dat zo ontstaan?
Heel veel honden zijn uiteindelijk meer voldaan en relaxter na één grote maaltijd dan 2.


En niet te vergeten : welkom!
Hoi Too, bedankt voor je reactie! Ik voer uit gewoonte 2x per dag, eigenlijk omdat ik dacht dat het beste is. Ella is wel altijd op zoek naar eten en staat nog net niet 2x per dag met de bak in de bek te wachten. Wanneer geef je dan die ene maaltijd het beste? En hoe ga je dan daarop over?
Door Lizzy
#3452165
SasenElla schreef: di 01 nov 2022, 21:05 Hoi Too, bedankt voor je reactie! Ik voer uit gewoonte 2x per dag, eigenlijk omdat ik dacht dat het beste is. Ella is wel altijd op zoek naar eten en staat nog net niet 2x per dag met de bak in de bek te wachten. Wanneer geef je dan die ene maaltijd het beste? En hoe ga je dan daarop over?
Ik voer 1 maaltijd per dag, na de lange wandeling. Dat is dus altijd overdag. Want 's avonds moet er rust, ook in het spijsverteringssysteem. En daarna is het dan ook een paar uur rust in de tent. Ik schakel over door de ene maaltijd steeds kleiner en de andere steeds groter te maken. En dan is het toch nog even een paar dagen dat de honden denken "waar blijft mijn eten?" maar dat went vanzelf als ze zien dat er niks komt.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door