Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3432289
En voor de lekker kunnen er nog een stuk of 2 jeneverbessen en 3 zwarte peperkorrels bij in de pot.

Hier in Hongarije liggen redelijk veel soorten zuurkool in de schappen in vergelijking met Nederland.
Door Lizzy
#3432304
MillyMol schreef: zo 12 sep 2021, 14:31 En voor de lekker kunnen er nog een stuk of 2 jeneverbessen en 3 zwarte peperkorrels bij in de pot.

Hier in Hongarije liggen redelijk veel soorten zuurkool in de schappen in vergelijking met Nederland.
Oellaaaaalaaaa, ja, dat is lekker! Dan maak ik wel 2 potten, een voor Sjoerd en een voor ons ;D
Door suzanne 1
#3432622
Lizzy schreef: zo 12 sep 2021, 12:15 Oh. Da's echt niet moeilijk! Dank je voor het recept/uitleg!

Hoe is het met je pup?
Mn zuurkool is op en ondanks de andere probiotica gaat het nu minder. Hij heeft nog steeds wel keutels, maar wel zachter. We komen er maar niet vanaf :'(
Ik heb al een kool in de koelkast liggen, daar moet ik maar eens zuurkool van maken.
Hoe gaat het met Sjoerd?
Door Lizzy
#3432637
suzanne 1 schreef: ma 20 sep 2021, 21:06 Mn zuurkool is op en ondanks de andere probiotica gaat het nu minder. Hij heeft nog steeds wel keutels, maar wel zachter. We komen er maar niet vanaf :'(
Ik heb al een kool in de koelkast liggen, daar moet ik maar eens zuurkool van maken.
Hoe gaat het met Sjoerd?
Maar als ie wel keutels heeft, heeft hij geen diarree, toch? Of mis ik nu iets belangrijks?

Met Sjoerd... Ja weet je, altijd als ik zeg "het gaat goed" heeft hij dezelfde dag nog diarree. Dus ik durf niks meer hardop te zeggen. Laat ik het heel voorzichtig zeggen: ik ben voorzichtig positief. En klop dat gelijk weer af op ongelakt hout. Voor de rest ben ik helemaal niet bijgelovig hoor :biggrin2:

Sjoerd krijgt nu de Chinese kruiden van de huisdierendokter. Giardex en Gastro. En als ik het eerder had geweten: had ik hem never nooit geen Panacur gegeven en was ik gelijk dit gaan geven.

Hij krijgt het nu 5 weken. Over een week of 6 ga ik opnieuw testen.
Door suzanne 1
#3432739
Lizzy schreef: di 21 sep 2021, 08:26 Maar als ie wel keutels heeft, heeft hij geen diarree, toch? Of mis ik nu iets belangrijks?

Met Sjoerd... Ja weet je, altijd als ik zeg "het gaat goed" heeft hij dezelfde dag nog diarree. Dus ik durf niks meer hardop te zeggen. Laat ik het heel voorzichtig zeggen: ik ben voorzichtig positief. En klop dat gelijk weer af op ongelakt hout. Voor de rest ben ik helemaal niet bijgelovig hoor :biggrin2:

Sjoerd krijgt nu de Chinese kruiden van de huisdierendokter. Giardex en Gastro. En als ik het eerder had geweten: had ik hem never nooit geen Panacur gegeven en was ik gelijk dit gaan geven.

Hij krijgt het nu 5 weken. Over een week of 6 ga ik opnieuw testen.
Wat fijn dat het (klopt af) beter gaat met hem. Woody reageerde juist minder op de giardex. Ik heb wel maar kort de gastro gegeven.
Misschien dat dat uitmaakte. Hij had voor de giardex keutels en tijdens diarree. Ik heb dus toen de zak leeg was geen nieuwe besteld.
Maar bij vrienden hun hond werkt het ook super goed. Ik denk dat ik toch eens op zoek ga naar een goede holistische dierenarts. Kijken of er niet nog iets anders speelt dat zijn ontlasting niet optimaal is. Onze eigen dierenarts wil uiteraard gewoon panacur geven.
Ik heb trouwens al een poosje niet meer getest op giardia. Elke keer dat ik denk, ja nu gaat het goed, laat ik het eens testen dan gaat het weer minder. En dan wacht ik maar weer
Door Lizzy
#3432758
suzanne 1 schreef: vr 24 sep 2021, 06:29 Wat fijn dat het (klopt af) beter gaat met hem. Woody reageerde juist minder op de giardex. Ik heb wel maar kort de gastro gegeven.
Misschien dat dat uitmaakte. Hij had voor de giardex keutels en tijdens diarree. Ik heb dus toen de zak leeg was geen nieuwe besteld.
OK. Wat jammer zeg, dat het bij Woody niet werkt... Ik geef nog steeds beide en blijf dat voorlopig ook doen. Ik vind Gastro echt heel goed werken.
Maar bij vrienden hun hond werkt het ook super goed. Ik denk dat ik toch eens op zoek ga naar een goede holistische dierenarts. Kijken of er niet nog iets anders speelt dat zijn ontlasting niet optimaal is. Onze eigen dierenarts wil uiteraard gewoon panacur geven.
Dat is misschien best een goed idee. Wil je me op de hoogte houden? Weet je al naar welke holistisch dierenarts je gaat?
Ik heb trouwens al een poosje niet meer getest op giardia. Elke keer dat ik denk, ja nu gaat het goed, laat ik het eens testen dan gaat het weer minder. En dan wacht ik maar weer
Dat testen is ook killing he... Wij hebben hier ook meerdere keren gehad dat we zeiden "volgens mij hebben we 'm eronder (die giardia) en dan testte we en ging ie weer aan de diarree.

Ik ga zelf alleen nog maar testen als Sjoerd langere tijd zonder diarree is geweest en hij bijv. een week of 10 a 12 op de Giardex staat. Het heeft anders totaal geen zin. Maar goed, ik wil voor ik stop met de Giardex wel weten of ie vrij is van Giarda, anders ga ik liever nog bijv. een maand door.
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3432767
Wat interessant, dank je wel voor je uitleg.
Vroeg me af, zou zo'n zuurkool ook helpen als de darmen van slag zijn door intolleranties?

Karen
Door Lizzy
#3432768
Oh suzanne 1, voordat ik niet volledig ben: Sjoerd krijgt iedere dag bottenbouillon en ook probiotica van Dr Mercola.
Door Lizzy
#3432769
Kromfohrlanders schreef: za 25 sep 2021, 17:05 Wat interessant, dank je wel voor je uitleg.
Vroeg me af, zou zo'n zuurkool ook helpen als de darmen van slag zijn door intolleranties?

Karen
Goeie vraag! Ik hoop dat suzanne 1 daar antwoord op weet. Ik weet wel dat de fokker van Biscuit zweert bij zuurkool. Voor alles en nog wat. Het bevat een natuurlijke probiotica.
Door suzanne 1
#3432813
Kromfohrlanders schreef: za 25 sep 2021, 17:05 Wat interessant, dank je wel voor je uitleg.
Vroeg me af, zou zo'n zuurkool ook helpen als de darmen van slag zijn door intolleranties?

Karen
Dat kan zeker......MAAR....als je last hebt van leaky gut (lekkende darm) wat vaak ook het geval is als je intolleranties hebt dan kan het ook meer kwaad doen. Ik kan het nu zelf wel eten, maar ben echt met een theelepeltje sap van de zuurkool begonnen. En dat na een ronde A.I.P. om mijn darmen en immuunsysteem weer rustig te krijgen
Door suzanne 1
#3432814
Lizzy schreef: za 25 sep 2021, 08:14 OK. Wat jammer zeg, dat het bij Woody niet werkt... Ik geef nog steeds beide en blijf dat voorlopig ook doen. Ik vind Gastro echt heel goed werken.

Ja ik had zo gehoopt dat dat het middel zou zijn voor hem. Maar helaas

Dat is misschien best een goed idee. Wil je me op de hoogte houden? Weet je al naar welke holistisch dierenarts je gaat?

Ik heb er 1 gezien in de buurt van Doetinchem. Dat is vanaf ons het dichtste bij. En anders eens vragen of tannetje plek heeft

Dat testen is ook killing he... Wij hebben hier ook meerdere keren gehad dat we zeiden "volgens mij hebben we 'm eronder (die giardia) en dan testte we en ging ie weer aan de diarree.

Ja precies. Elke keer dat ik dacht....ja nu denk ik dat het goed is...heeft hij weer dunnere ontlasting. Hij heeft dus niet echt diarree trouwens, maar hele zachte keutels dan.

Ik ga zelf alleen nog maar testen als Sjoerd langere tijd zonder diarree is geweest en hij bijv. een week of 10 a 12 op de Giardex staat. Het heeft anders totaal geen zin. Maar goed, ik wil voor ik stop met de Giardex wel weten of ie vrij is van Giarda, anders ga ik liever nog bijv. een maand door.
Door suzanne 1
#3432816
Lizzy schreef: za 25 sep 2021, 17:45 Oh suzanne 1, voordat ik niet volledig ben: Sjoerd krijgt iedere dag bottenbouillon en ook probiotica van Dr Mercola.
Ok, goed om te weten. Ik geef hem ipv botten bouillon dus de collageen poeder met extra L glutamine erin.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door