Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door SnowydeSamojeed
#3429854
Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we een tijdje het een en ander gaan uit proberen met barf.
We zijn begonnen met 2x per week barf te gaan geven ipv kvv. De rest van de dagen voerde we kvv.
Mja, kieskeurig als ze zijn... vooral blue die trok zn neus op voor de kvv (begrijpelijk hahaha) Hebben we besloten om maar helemaal over te gaan naar barf.

Het menu is gebaseerd op:
Blue, Samojeed, 1 jaar oud alweer Inmiddels!
31 kg.

Snowy, samojeed, 2 jaar, 29 kg.

Snowy krijgt dezelfde hoeveelheid als blue krijgt. Snowy is erg actief en kan dit makkelijk hebben!

Zouden jullie eens mee willen kijken? Ik heb laatst het een en ander besteld en daarvan dit gemaakt.
Zijn wij zo goed bezig?
Is dit menu zo compleet en kunnen we dit met deze diersoorten blijven herhalen of missen jullie nog dingen?
(Op de groente na, die missen nog maar hier halen ze echt de neus voor op... ik ga dit in kleine hoeveelhedenย  introduceren dus hopelijk eten ze het dan en kan ik de hoeveelheid steeds wat meer opvoeren.)

Ook wil ik de volgende keer wat meer lamsvlees en hertenvlees mee bestellen zodat dit er meer in kan. Dit was een uitprobeersel om te kijken of ze het aten, de hert tenminste. In kvv aten ze dit niet, in barf gelukkig wel! De lam ben ik gewoon niet zo slim geweest en heb ik extra rundvlees besteld ipv lamsvlees ๐Ÿ™ˆ

Vleesbot: 465 gram.
Spiervlees: 279 gram.
Orgaanvlees: samen 10%
2,5% lever.
2,5% nier.
2,5% hart.
2,5% long.
10% pens 93 gram.

Verder krijgen ze tussendoor eitjes en nog 10%visjes!

Eendenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, kalkoenvlees, lamshart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, runderpens.

Eendenrugstuk, kalkoenvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, hertenvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, kalkoenvlees, lamshart, rundernier, runderlong, lever, runderpens.

Eendenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, lamsvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, geitenpens.

Eendenrugstuk, rundvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, runderpens.

Parelhoenrugstuk, hertenvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, rundvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.ย 


Bedankt vast! Tips zijn altijd welkom!
En wat heerlijk om ze zo te zien genieten! ๐Ÿฅฐ
Door Lizzy
#3429913
SnowydeSamojeed schreef: โ†‘za 17 jul 2021, 21:14 Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we een tijdje het een en ander gaan uit proberen met barf.
We zijn begonnen met 2x per week barf te gaan geven ipv kvv. De rest van de dagen voerde we kvv.
Mja, kieskeurig als ze zijn... vooral blue die trok zn neus op voor de kvv (begrijpelijk hahaha) Hebben we besloten om maar helemaal over te gaan naar barf.

Het menu is gebaseerd op:
Blue, Samojeed, 1 jaar oud alweer Inmiddels!
31 kg.

Snowy, samojeed, 2 jaar, 29 kg.

Snowy krijgt dezelfde hoeveelheid als blue krijgt. Snowy is erg actief en kan dit makkelijk hebben!

Zouden jullie eens mee willen kijken? Ik heb laatst het een en ander besteld en daarvan dit gemaakt.
Zijn wij zo goed bezig?
Is dit menu zo compleet en kunnen we dit met deze diersoorten blijven herhalen of missen jullie nog dingen?
(Op de groente na, die missen nog maar hier halen ze echt de neus voor op... ik ga dit in kleine hoeveelhedenย  introduceren dus hopelijk eten ze het dan en kan ik de hoeveelheid steeds wat meer opvoeren.)

Ook wil ik de volgende keer wat meer lamsvlees en hertenvlees mee bestellen zodat dit er meer in kan. Dit was een uitprobeersel om te kijken of ze het aten, de hert tenminste. In kvv aten ze dit niet, in barf gelukkig wel! De lam ben ik gewoon niet zo slim geweest en heb ik extra rundvlees besteld ipv lamsvlees ๐Ÿ™ˆ

Vleesbot: 465 gram.
Spiervlees: 279 gram.
Orgaanvlees: samen 10%
2,5% lever.
2,5% nier.
2,5% hart.
2,5% long.
10% pens 93 gram.

Verder krijgen ze tussendoor eitjes en nog 10%visjes!
Prima! 10% rauwe vis is trouwens wel het maximum wat je moet geven.
Als ik het goed heb geef je 50% vleesbot? Dat is prima. Maar het kan zijn dat je hond daar wat harde ontlasting op krijgt. Dan kun je minder gaan geven, 45% of 40%.
Eendenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, kalkoenvlees, lamshart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, runderpens.

Eendenrugstuk, kalkoenvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, hertenvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, kalkoenvlees, lamshart, rundernier, runderlong, lever, runderpens.

Eendenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.

Parelhoenrugstuk, rundvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, lamsvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, geitenpens.

Eendenrugstuk, rundvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, runderpens.

Parelhoenrugstuk, hertenvlees, eendenhart, rundernier, runderlong, lever, lamspens.

Kippenrugstuk, rundvlees, lamshart, rundernier, lamslong, lever, geitenpens.ย 


Bedankt vast! Tips zijn altijd welkom!
En wat heerlijk om ze zo te zien genieten! ๐Ÿฅฐ
Ik tel zo'n 7 diersoorten. Dat is natuurlijk ruim genoeg! Prachtig! Het valt mij ook op dat je elke dag alles geeft. Als jij dat handig vindt, dan is daar niks mis mee maar je mag ook bijv dag 1 lever, dag 2 nier, dag 3 hart, dag 4 long geven. Pens zou ik wel over meerdere dagen geven, want dat is natuurlijk best een hoeveelheid. Maar hoeft ook niet iedere dag, mag ook zeg 3 dagen per week. Mag, hoeft niet. Nogmaals, als jij het fijn vindt zo: top!

Groenten zou wel een goede aanvulling zijn. Ik zou zeggen: begin anders met kleine hoeveelheden gekookte groenten die de meeste honden wel lekker vinden. Ik denk dan aan courgette, witlof, andijvie, pompoen, broccoli. Bijvoorbeeld.
#3430165
Bedankt voor het meekijken! ;D
Ja ze krijgen max. 10% aan vis.
Blue eet tegenwoordig alleen nog maar het middenstuk en het hoofd van de vis ๐Ÿ™„
Snowy vind het meer een lollie die die na 5 minuten lukken toch maar eens gaat opeten ๐Ÿ™ˆ

50% vleesbot klopt ook inderdaad! Ik hou dit zo aan omdat er vaak stukken zijn die best veel vlees hebben en ook als er wat minder aan zit de ontlasting van beide nogsteeds goed is.

Yes! Goed huiswerk gedaan haha :D had je toch gelijk dat ik het met mijn veelste uitgebreide onderzoek niet vol ging houden om kvv te blijven geven ๐Ÿ˜œ

Ik ga daar inderdaad nog eens naar kijken wat makkelijker is ja. Ik denk dat niet alles op een dag geven misschien beter is, nu gaan we natuurlijk alleen de lekkere stukjes eruit halen ๐Ÿ™ˆ

Bedankt voor de groente tips! Ik ben daar nog niet zo in thuis.. ik ga die eens proberen :biggrin2:

Kan ik dit menu zo blijven herhalen in verschillende combinaties? En hoef ik dan niet bang te zijn voor tekorten oid? Of andere dingen die ik stiekem ben vergeten๐Ÿ™ˆ
Ik heb behoorlijk huiswerk gedaan maar we beginnen wel pas natuurlijk ๐Ÿ™ƒ

Bedankt voor jullie reacties!
Door Lizzy
#3430243
SnowydeSamojeed schreef: โ†‘zo 25 jul 2021, 05:31 Bedankt voor het meekijken! ;D
Ja ze krijgen max. 10% aan vis.
Blue eet tegenwoordig alleen nog maar het middenstuk en het hoofd van de vis ๐Ÿ™„
Snowy vind het meer een lollie die die na 5 minuten lukken toch maar eens gaat opeten ๐Ÿ™ˆ

50% vleesbot klopt ook inderdaad! Ik hou dit zo aan omdat er vaak stukken zijn die best veel vlees hebben en ook als er wat minder aan zit de ontlasting van beide nogsteeds goed is.

Yes! Goed huiswerk gedaan haha :D had je toch gelijk dat ik het met mijn veelste uitgebreide onderzoek niet vol ging houden om kvv te blijven geven ๐Ÿ˜œ

Ik ga daar inderdaad nog eens naar kijken wat makkelijker is ja. Ik denk dat niet alles op een dag geven misschien beter is, nu gaan we natuurlijk alleen de lekkere stukjes eruit halen ๐Ÿ™ˆ

Bedankt voor de groente tips! Ik ben daar nog niet zo in thuis.. ik ga die eens proberen :biggrin2:

Kan ik dit menu zo blijven herhalen in verschillende combinaties? En hoef ik dan niet bang te zijn voor tekorten oid? Of andere dingen die ik stiekem ben vergeten๐Ÿ™ˆ
Ik heb behoorlijk huiswerk gedaan maar we beginnen wel pas natuurlijk ๐Ÿ™ƒ

Bedankt voor jullie reacties!
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: (over geen KVV kunnen blijven geven).

OK super, helemaal duidelijk!

Om op je vraag terug te komen: Je kunt dit inderdaad probleemloos herhalen en je hoeft niet bang te zijn voor tekorten. Je menu ziet er gewoon kei goed uit! Naar mijn idee ben je ook niet stiekem iets vergeten. Maar, als je na een tijdje merkt dat jouw hond(en) het hier of daar niet helemaal naar je zin doen: dan kun je zelf bijsturen! Da's het mooie van zelf samenstellen!
#3430653
Mijn dank is groot! En wij gaan voortaan lekker door met barf! Ze doen het zoveel beter!
In energie, uiterlijk, balans en ga zo maar door ๐Ÿ˜Š
Het is fijn om ze echt met smaak te zien eten.
We genieten er iedere dag van, ik denk dat dat nooit gaat vervelen!
Bedankt! ๐Ÿ’•
 Terug naar โ€œHoe ziet jouw BARF menu eruit?โ€

Barfplaats wordt gesponsord door