Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3423739
Hallo,

Vers voeren is voor mij helemaal nieuw en probeer me hier zoveel mogelijk in te verdiepen.
Yara is een Shiba Inu pup en het menu is voor als ze 8 weken is (16 april komt ze bij ons thuis wonen)
De fokker vermoed dat ze 2 tot 2,5 kg weegt op dat moment.

Omdat ik onze dame meteen een goede start wil geven vraag ik hier om advies.

wij starten met KVV van Kivo.

- Kivo Rund & Kip Puppy CompleetSamenstelling:
Deze maaltijd bestaat voor 60% uit vers rundvlees en voor 40% uit vers kippenvlees.
Dit wordt samengesteld uit:
70% spiervlees
20% orgaanvlees
10% bot
Analyse:
Ruw eiwit 15.2%, ruw vet 15.8%, ruwe celstof 2.6%, ruw as 2.1%, calcium 0.4%, fosfor 0.3%, vocht 67.5%.

- Kivo Rund & Eend Puppy CompleetSamenstelling:
Deze maaltijd bestaat voor 60% uit vers rundvlees en voor 40% uit vers eendenvlees.
Dit wordt samengesteld uit:
70% spiervlees
20% orgaanvlees
10% bot
Analyse:
Ruw eiwit 15.2%, ruw vet 15.8%, ruwe celstof 2.6%, ruw as 2.1%, calcium 0.4%, fosfor 0.3%, vocht 67.5%.

- Kivo Groenteworst
Samenstelling:
pompoen 30%
Andijvie 30%
Haricots verts 30%
Wortel 10%

- Kivo Zalmolie

-Kivo Puppy Verse Kip Tarwevrij geperst (brok)
Ingrediënten:
Rijst, kip (waarvan 22% gedroogde en 14% verse kip), pluimveevet, zalmolie, biergist, eipoeder, minderalen, gedroogde appel,cranberrie, inuline, gedroogde tomaat, spirulina, Echinacea
Analyse:
Ruw eiwit 27%, ruw vet 17%, ruwe celstof 2.8%, ruwe as 5.8%, calcium 1.2%, fosfor 0.9%, EPA 0.1%, DHA 0.2%

Ik ga uit van 50 gram KVV per dag per kg lichaamsgewicht.
en 10% van het gewicht aan KVV aan groente per dag
Ik reken haar als 2,5 kg omdat ze nu bij de fokker ook een nette eter is.

ma: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
di: 125 gram rund&kip met 12 gram groente + thee lepel zalm olie
wo: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
do: brok dag (±60 gram)
vr: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
za:125 gram rund&kip met 12 gram groente + thee lepel zalm olie
zo: 125 gram rund&eend of rund&kip + 12 gram groente (KVV smaak wisselt om de week)

het klinkt nog heel eenzijdige maar ben bang dat ze anders haar voedingstoffen niet binnen krijgt.
Ik sta dus absoluut wel open voor meerder merken en daarin wisselen.
De brok dag is gedeelte voor ons eigen gemak omdat we haar tijdens een weekend weg waarschijnlijk ook op brok gaan zetten ivm koeling onderweg.

nogmaals ik ben helemaal nieuw in het vers voeren vandaar de start met KVV, alles tips en feedback zijn welkom!
#3423781
Allereerst :hi:

Ik zou geen puppyvariant voeren. Dat is meestal tot moes gemalen vlees en dat heeft zover ik heb begrepen van geen enkel nut.

Die zalmolie uit een fles zou ik zeker achterwege laten... Liever óf capsules met visolie (Royal Green) of nog beter algenolie (Testa) óf een vers vet visje.

Zo'n groenteworst is misschien lekker makkelijk maar groentemix kun je echt beter zelf maken. Hoe verser hoe beter.

Biologisch eitje mag ook nog.

Voor vers vlees bij een dagje weg gebruik ik een of twee koelelementen en dit: https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... n-24x18x12
Het verse vlees (BARF) zit bij mij in bakjes van Emsa.
#3423897
Claudia K schreef: vr 09 apr 2021, 19:39 Hallo,

Vers voeren is voor mij helemaal nieuw en probeer me hier zoveel mogelijk in te verdiepen.
Yara is een Shiba Inu pup en het menu is voor als ze 8 weken is (16 april komt ze bij ons thuis wonen)
De fokker vermoed dat ze 2 tot 2,5 kg weegt op dat moment.

Omdat ik onze dame meteen een goede start wil geven vraag ik hier om advies.

wij starten met KVV van Kivo.

- Kivo Rund & Kip Puppy CompleetSamenstelling:
Deze maaltijd bestaat voor 60% uit vers rundvlees en voor 40% uit vers kippenvlees.
Dit wordt samengesteld uit:
70% spiervlees
20% orgaanvlees
10% bot
Analyse:
Ruw eiwit 15.2%, ruw vet 15.8%, ruwe celstof 2.6%, ruw as 2.1%, calcium 0.4%, fosfor 0.3%, vocht 67.5%.

- Kivo Rund & Eend Puppy CompleetSamenstelling:
Deze maaltijd bestaat voor 60% uit vers rundvlees en voor 40% uit vers eendenvlees.
Dit wordt samengesteld uit:
70% spiervlees
20% orgaanvlees
10% bot
Analyse:
Ruw eiwit 15.2%, ruw vet 15.8%, ruwe celstof 2.6%, ruw as 2.1%, calcium 0.4%, fosfor 0.3%, vocht 67.5%.

- Kivo Groenteworst
Samenstelling:
pompoen 30%
Andijvie 30%
Haricots verts 30%
Wortel 10%

- Kivo Zalmolie

-Kivo Puppy Verse Kip Tarwevrij geperst (brok)
Ingrediënten:
Rijst, kip (waarvan 22% gedroogde en 14% verse kip), pluimveevet, zalmolie, biergist, eipoeder, minderalen, gedroogde appel,cranberrie, inuline, gedroogde tomaat, spirulina, Echinacea
Analyse:
Ruw eiwit 27%, ruw vet 17%, ruwe celstof 2.8%, ruwe as 5.8%, calcium 1.2%, fosfor 0.9%, EPA 0.1%, DHA 0.2%

Ik ga uit van 50 gram KVV per dag per kg lichaamsgewicht.
en 10% van het gewicht aan KVV aan groente per dag
Ik reken haar als 2,5 kg omdat ze nu bij de fokker ook een nette eter is.

ma: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
di: 125 gram rund&kip met 12 gram groente + thee lepel zalm olie
wo: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
do: brok dag (±60 gram)
vr: 125 gram rund&eend met 12 gram groente
za:125 gram rund&kip met 12 gram groente + thee lepel zalm olie
zo: 125 gram rund&eend of rund&kip + 12 gram groente (KVV smaak wisselt om de week)

het klinkt nog heel eenzijdige maar ben bang dat ze anders haar voedingstoffen niet binnen krijgt.
Ik sta dus absoluut wel open voor meerder merken en daarin wisselen.
De brok dag is gedeelte voor ons eigen gemak omdat we haar tijdens een weekend weg waarschijnlijk ook op brok gaan zetten ivm koeling onderweg.

nogmaals ik ben helemaal nieuw in het vers voeren vandaar de start met KVV, alles tips en feedback zijn welkom!
Gefeliciteerd met je pup! Leuk!
De vetgedrukte redenering begrijp ik eerlijk gezegd niet? Juist door het afwisselen van diersoorten en merken creëer je variatie waardoor je pup/hond juist alles binnen krijgt dat ie nodig heeft. Ik persoonlijk zou het dus zo niet doen en gaan voor afwisseling in merk en diersoort.

Persoonlijk ben ik (net als src_esther) falikant tegenstander van zalmolie van gekweekte zalm uit flessen. Gekweekte zalm is helemaal niet rijk aan omega 3 vetzuren, het bevat wel rotzooi van wat die gekweekte vissen binnen krijgen en olie in flessen wordt mega snel ranzig. Als je visolie wilt geven, geef dan capsules die geschikt zijn voor menselijke consumptie. Inderdaad, Royal Green is echt een van de beste merken!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door