Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ** Angela **
#3418016
Ik ben eens een beetje aan het kijken of ik straks weer BARF kan gaan voeren
Ben nu voor 1 hond rond de €40 pm aan KVV kwijt en dat wil ik wel graag een beetje zo houden gezien er nog een 2e in de planning zit die wel wat meer gaat eten ;) ( volgens de berekeningen zou ik rond de €90 pm aan KVV kwijt zijn als hond nr 2 er is )

Goed het menu voor Ziva
Ziva is een zeer actieve Duitse herder dame van 8.5 jaar waar naast wandelen en fietsen nog 2-3x pw mee word gespeurd en 4-5x pw IGP training ( alleen nog Apel )

Ziva krijgt 500 gr vlees per dag , daarnaast nog de nodige beloningen met trainen

Ze is al bekend met BARF / NRV , vooral het NRV )
Helaas paar jaar terug moeten stoppen ivm diverse redenen
Ik dus ook maar ben er te lang uit en ik zit veel te moeilijk te denken merk ik

Er word getraind op Maandag , woensdag , donderdag , vrijdag en zondag

Goed tot zover t lange verhaal ..

De rekenhulp zegt per dag ;
225 gr vleesbot
100 gr orgaan
125 gr spiervlees


Het menu ;

Maandag ;
kippenrug , kippendij ( zonder bot ) , kip maag , kip hart

Dinsdag ;
Eendenvleugel , runder snijsel , eendenhart , kippenlever

Woensdag ;
Konijnenrug , paarden snijsel , pens ( geit of rund )

Donderdag ;
Kippenrug , kippenvlees, runder hart , runder lever

Vrijdag ;
Kwartel rug , rundersnijsel

Zaterdag ;
Kalkoennek , kalkoenvlees , boekmaag

Zondag ;
Konijnrug , tonijnstuk ( of wat anders van vis


Tips en kritiek van harte welkom :)
Door src_esther
#3418022
Voor een actieve Duitse herder vind ik 500 gram best weinig, ook met beloningen.
Mijn kleine herderachtige intacte reu (6,5 jaar en ca. 21 kg) krijgt minstens 600 gram (dat is inclusief groentenmix) BARF en daarbij ook beloningen.

Wat betreft je menu mis ik nier en groentenmix. En ik zie niet welke hoeveelheden van orgaan en pens je van plan bent te geven.
Kwartel is wel echt mini, dat zou ik vervangen door parelhoen.
Eendenvleugels zijn ook best klein, dan kun je denk ik beter eendkarkas nemen.
Kalkoennek staat bekend als erg hard en zou ik vervangen door ander vleesbot.
Er zit erg veel kip in je menu. Ja, dat is wel goedkoop, maar misschien is gans een goede vervanging van de kippendijen/vlees?
Zover ik heb begrepen voegt boekmaag niet zoveel toe evenals kippenmaag.

Twee rauwe (bio) eitjes per week kun je als extra geven.
Door ** Angela **
#3418023
Ze weegt 26 kg , en is maar 56 cm schofthoogte
Als ik meer geef kan ik haar echt rollen

Ze krijgt deze hoeveelheid al jaren , behalve toen ze pups had , toen kreeg ze meer natuurlijk

De groentes en extra’s had ik bewust even weggelaten , t gaat me even alleen om het menu

Harde botten zoals kalkoennek is ze gewend te eten
Dat krijgt ze nu tussendoor ook en uit de tijd dat we nog NRV voerden kreeg ze dat ook al
Door Lizzy
#3418129
Ik vond het ook als weinig klinken maar als ze het er goed op doet: dan is dit wat ze nodig heeft.

Persoonlijk zou ik geen tonijn voeren. Dat is echt een vervuilde vissoort die je in mijn ogen moet vermijden. Beter is om eens per week sardien of panharing of makreel te voeren.

Ik vind het er verder goed uit zien verder! Dus volgens mij kun je dit met een gerust hart gaan voeren. Nier zou zeker een leuke toevoeging zijn. Nou ja goed, je weet natuurlijk best dat de meeste mensen op Barfplaats pro groenten zijn en daar ben ik er een van. Sterker nog, ik vind groenten onmisbaar in een goed menu. Maar goed, die laat ik verder bij jou :biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door