Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door wenchew
#3408371
Even een proefmenu voor de pup (exacte gewicht weet ik nog niet, want ze zijn nu net 2 weken oud ;)) dus ik heb voor de vorm even de helft van het volwassen gewicht genomen (gewichten in het menu kunnen dus nog omhoog en omlaag met de rekenhulp) (dit menu is berekend op een pup van 10kg, met 7%)

Maandag: 315 gr kippennekken
140 gr runderhart
175 gr runderkopvlees
70 gr groentemix

Dinsdag: 315 gr kwartelkarkas
140 gr kippenmaagjes
175 gr geitenvlees
70 gr groentemix
1 ei

Woensdag: 315 gr eendennekken
140 gr rundernier
175 gr konijnenvlees
70 gr groentemix

Donderdag: 315 gr sardientjes
140 gr kippenlever
175 gr rundvlees
70 gr groentemix
portie yoghurt

Vrijdag: 315 gr kipkarkas
140 gr pens
175 gr kipfilet
70 gr groentemix

Zaterdag en zondag KVV
Door Lizzy
#3408384
Dat ziet er goed uit! Alleen vraag ik me wel af wat voor KVV je in het weekend geeft. Want door de weeks geef je best veel kip en rund. En in KVV zit eigenlijk ook vaak kip en rund. Als er in de KVV ook kip en rund zit, dan zou ik zelf door de weeks de kip/rund in mindering brengen en vervangen door iets anders zoals lam, gans, etc.
Door wenchew
#3408406
Ik heb barfmenu eend en konijn van onze vorige hond (maar nog ruim houdbaar) die heb ik 2 maanden geleden gehaald om te kijken of ze dat wel wilde eten..

Lam, paard en kalkoen kan ook nog (niet in huis, maar wel aan te komen), maar dat hou ik liever voor als ze ergens niet goed tegen zou kunnen.. (dan hoef ik niet direct naar het dure wild uit te wijken haha)
Door wenchew
#3408408
De pup zit bij de fokker op prins geperste brok met af en toe prins vers.. Kan haar gewoon "cold turkey" op vers zetten toch?
Of beter langzaam overzetten? (misschien eerst nog even een weekje ofzo voeren wat ze bij de fokker kreeg?)
Door Lizzy
#3408419
wenchew schreef: ma 10 aug 2020, 08:39 De pup zit bij de fokker op prins geperste brok met af en toe prins vers.. Kan haar gewoon "cold turkey" op vers zetten toch?
Of beter langzaam overzetten? (misschien eerst nog even een weekje ofzo voeren wat ze bij de fokker kreeg?)
De eerste dag zou ik het voer geven dat ze bij de fokker ook kreeg. De 2de dag zou ik KVV geven. De derde dag misschien ook. Dan over op BARF.
Door wenchew
#3408563
Top, bedankt voor je antwoord :)


En dingen als de beloningssnacks en kauwbotjes (bijvoorbeeld gedroog konijnenoor ofzo) tel ik die mee in het menu? Nee dacht ik mij te herinneren toch? (wel op de trainingsdag een niet te grote portie geven voor de training?)
Door Lizzy
#3408592
wenchew schreef: di 11 aug 2020, 14:12 Top, bedankt voor je antwoord :)


En dingen als de beloningssnacks en kauwbotjes (bijvoorbeeld gedroog konijnenoor ofzo) tel ik die mee in het menu? Nee dacht ik mij te herinneren toch? (wel op de trainingsdag een niet te grote portie geven voor de training?)
Nee hoor, die tel je niet mee. Ik tel ook de trainingsdingetjes niet mee omdat ik echt piepkleine beloningkjes geef. En ik vind ook dat een pup niet schraal op mag groeien dus ook om die reden tel ik het niet mee.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door