Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Moira
#3405698
Als ik het volgende aan mijn puppy van 6 maanden voer. Heeft ze dan genoeg afwisseling qua vlees? Dit geef ik over een duur van 2 weken. Ik heb de berekening van jullie website aangehouden voor de percentages voor haar. Overigens lijkt ze veel moeite te hebben met het doorbijten van de lamsribben. Ze wil altijd dat ik het vasthoud maar dan nog gaat het moeizaam. Kan haar gebit er niet van beschadigen?

Kippennek, Kippenkop, Kippenvoet
Lam (geit) ribben
Kwartel karkas
Gehakt

Runder pens, Runder hart
Kippen hart
Kippen lever

Alvast bedankt voor het meekijken.
:biggrin2:
Door Chouka
#3405703
ik tel: kip, kwartel, lam, rund.
Dat is 4 diersoorten. Dat moet dus kunnen.

Nier mis ik wel. In kwartelkarkas zou dat kunnen zitten. Kan je dat nog ergens toevoegen?
Door Too
#3405708
Hoi Moira

Wat goed dat je dit bij elkaar krijgt!
Het kan goed zijn dat de ribben (nog) te hard zijn of van relatief oude lammeren afkomstig zijn en daarom erg hard.
Hoe groot is je hond eigenlijk?

Nier zou inderdaad wel in je menu moeten zitten, je zou 2x per week een ei kunnen geven en àls je aan (vette) vis kunt komen is dat ook wel een echte toevoeging
Overigens geef ik mijn visweigeraars een omega3 pil
Gebruikersavatar
Door Moira
#3405982
Chouka schreef: di 23 jun 2020, 23:00 ik tel: kip, kwartel, lam, rund.
Dat is 4 diersoorten. Dat moet dus kunnen.

Nier mis ik wel. In kwartelkarkas zou dat kunnen zitten. Kan je dat nog ergens toevoegen?
Dat klinkt erg goed. :)

De kwartels waren schoon van binnen. Ik denk dat ik wel aan nier kan komen. Kan dat van rund zijn? :)
Gebruikersavatar
Door Moira
#3405984
Too schreef: wo 24 jun 2020, 12:05 Hoi Moira

Wat goed dat je dit bij elkaar krijgt!
Het kan goed zijn dat de ribben (nog) te hard zijn of van relatief oude lammeren afkomstig zijn en daarom erg hard.
Hoe groot is je hond eigenlijk?

Nier zou inderdaad wel in je menu moeten zitten, je zou 2x per week een ei kunnen geven en àls je aan (vette) vis kunt komen is dat ook wel een echte toevoeging
Overigens geef ik mijn visweigeraars een omega3 pil
Ja ik ben ook erg enthousiast iedere keer dat ik weer iets nieuws vind hier haha. Ja misschien zijn het wat oudere geitjes al. De ribjes zijn niet heel groot dus volwassen zijn ze zeker niet in ieder geval. Die ribben krijgt ze wel door maar de laatste stukjes die groot of scherp afgebeten zijn gooi ik ( als ze niet kijkt haha ) weg.

Mijn hond is nu 6.1 KG. Ik schat dat ze naar de 8 kilo gaat maar zeker weten doe ik dat niet. Ze is een kruising tussen een jack russel en een maltezer maar der zus van het vorige nest is nu 2 jaar en weegt niet meer als 3 kilo. :o

Ei kan ik nog wel extra geven maar dan gekookt. Rauw ei vind ze erg lekker maar spuugt ze helaas weer uit. Ze zal wel intolerant zijn. Maar gekookt lijkt me ook wel een optie?

Ik kan hier best wat vis krijgen wat hier lokaal gevangen wordt. Ik weet alleen niet wat voor soort vis je allemaal zou mogen geven? Zelf kan ik hier goed meerval vangen. Is dat een goede vis om te geven? En dan rauw?
Gebruikersavatar
Door Moira
#3405992
src_esther schreef: zo 28 jun 2020, 19:40 Vis geef je best rauw maar moet wel eerst minimaal 2 weken in de vriezer. Maximasl 10% van het totaal.
Vissenlijst: viewtopic.php?f=11&t=135229
Minimaal 2 weken invriezen is dat voor de eventuele bacterien/wormen etc?

En ik begrijp uit de lijst dat je het beste kunt afwisselen met vis zonder en met thiaminase? Of kan je beter zonder geven?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door