Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Magali_
#3394324
Hallo allemaal,

Onze Australian shepherd reu van 7 maanden staat sinds hij bij ons is op KVV. Graag zou ik geleidelijk aan een aantal BARFdagen willen introduceren. Na heel wat leeswerk kwam ik tot onderstaande menu. Wat denken jullie, voer ik hem zo evenwichtig?
Schermafbeelding 2020-02-01 om 11.43.06.png
Schermafbeelding 2020-02-01 om 11.43.06.png (363.12 KiB) 10060 keer bekeken
Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groetjes,
Magali & Djinn
Door Lizzy
#3394368
Ohhw, echt heel vervelend maar ik kan het niet lezen, je menu :-[ . Ik zit met bril op bijna tegen mijn beeldbuis aan en zie nog niet wat er staat :biggrin2:
Door eelke
#3394378
Waarom doe je er nog pens bij op de kvv dagen? Doe je dat nu ook al? (ik zou een beetje bang zijn voor dunne ontlasting).

Verder ontbreekt er vis in je menu. Ik zie wel dat je supplementen geeft, misschien is er een reden dat je geen vis voert?
Door Magali_
#3394406
Bedankt voor jullie feedback! Ik leer bij :)

Vervelend dat de afbeelding onduidelijk is. Kan ik deze op de één of andere manier groter in het topic krijgen?

Ik had reeds de tip gekregen om slechts 1x per week nekken te voeren vanwege de mogelijke invloed op de schildklier. Ik zou deze vervangen door kip/konijn/parelhoenkarkas.

Wat betreft de pens op de KVV dagen gaat het om een compleet versie. Hij krijgt deze nu al. Het gaat dus niet om puur runder of schapenpens. Zou dit toch teveel zijn? Ik kan altijd één portie van 500gr vervangen door een andere diersoort. Misschien door wild (bv. bosduif en hert)?

De levertraan krijgt hij nu reeds om de dag. Zou je die dan niet meer geven? Of minderen naar bv. 2x per week?

De omega 3 olie geef ik omdat Djinn KVV met vis niet graag eet. In het menu staat wel 2x per week sardien. Ik ben benieuwd of hij dit wel zal lusten. Als hij dit eet zou ik eens in de 2 weken ook zalmkop willen geven. Ik zou dan op een KVV dag een portie van 300gr daardoor vervangen.
Door src_esther
#3394454
Magali_ schreef: zo 02 feb 2020, 15:07 De levertraan krijgt hij nu reeds om de dag. Zou je die dan niet meer geven? Of minderen naar bv. 2x per week?
Maar waarom? Ben je niet bang voor een overdosering vitamine A? En ook al die andere supplementen? Is het een vaag/slecht/goedkoop merk KVV dat je al die dingen toevoegt?
Magali_ schreef: zo 02 feb 2020, 15:07De omega 3 olie geef ik omdat Djinn KVV met vis niet graag eet. In het menu staat wel 2x per week sardien. Ik ben benieuwd of hij dit wel zal lusten. Als hij dit eet zou ik eens in de 2 weken ook zalmkop willen geven. Ik zou dan op een KVV dag een portie van 300gr daardoor vervangen.
De meneer hond hier is van mening dat zalm heel goed eetbaar is, alle andere vis die ik verder heb aangeboden is in zijn ogen gif. Dus....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door