Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Freestylester
#3390523
Een opzetje voor een menu voor Koe en Hailey. Dit is wat er nu binnen komt.
Willen jullie even naar de botten kijken, want ik heb het idee dat er voor het begin nog tussen zit wat te hard is, maar ik wil graag jullie mening.
Voor Hailey staat er nu spiervlees en pens in hoeveelheid dubbel, omdat ik met kleine beetjes pens ga beginnen om te zien of ze niet weer aan de diarree gaat.

Vleesbot (kakas) Spiervlees Orgaan Extra
Dag 1 Kwartel Gans Sardine
Dag 2 Kip Pens + Hart
Dag 3 Konijn Fazant Ei
Dag 4 Parelhoen Pens + Lever
Dag 5 Patrijs Konijn Sardine
Dag 6 Wilde Eend Pens + Nier
Dag 7 Konijn/ Patrijs Rund Ei

Alle dagen groenten.
Hart: rund, lam, kip. Lever: lam, kip. Nier: konijn. Pens: rund, geit, lam.

Hoeveelheden
Koe (100g) Hailey (800g)
Vleesbot 45 360
Spiervlees 44 490
Pens (per keer) 24 187
Hart 28 210
Lever 21 175
Nier 21 175
Door smulpaap
#3390536
Wat de hardheid van het bot betreft : Dat hangt er ook vanaf hoe bevleesd het bot is
Kwartel kan natuurlijk prima als beginners vleesbot , parelhoen en konijn ook
Patrijs en wilde eend kunnen wat ""harder "" zijn . Maar dat kan je misschien ook voeren als bovenstaande soorten goed gaan ?
Ik zou de eerste tijd even goed de ontlasting checken
De variatie is prima , lekker veel afwisseling en voldoende vleessoorten
Het kan zo zijn dat wilde eend bah is , met patrijs kan dat ook
Maar ja daar kom je wel achter
En het zou kunnen dat twee keer een ei teveel is voor de kleine boef
Door Freestylester
#3390590
smulpaap schreef: za 30 nov 2019, 22:00 Wat de hardheid van het bot betreft : Dat hangt er ook vanaf hoe bevleesd het bot is
Kwartel kan natuurlijk prima als beginners vleesbot , parelhoen en konijn ook
Patrijs en wilde eend kunnen wat ""harder "" zijn . Maar dat kan je misschien ook voeren als bovenstaande soorten goed gaan ?
Ik zou de eerste tijd even goed de ontlasting checken
De variatie is prima , lekker veel afwisseling en voldoende vleessoorten
Het kan zo zijn dat wilde eend bah is , met patrijs kan dat ook
Maar ja daar kom je wel achter
En het zou kunnen dat twee keer een ei teveel is voor de kleine boef
Dank je wel voor je reactie, ik verwachte idd dat de wilde eend en patrijs wat harder waren, maar wilde het graag zeker weten.

Koe krijgt nu of 1 keer en hele of twee keer een halve en de rest halve gaat dan naar hailey. Dat gaat tot nu goed.

Het was idd de bedoeling om te starten met de zachtere botten en naar dit menu toe te werken. Later komt en ook fazant karkas en gans karkas bij. Wilde duif (gemalen) aten ze vandaar dat ik wilde eend ga proberen. En patrijs hebben ze gemalen gehad en wordt goed gegeten.
En verder zien we wel wat ze wel en niet lekker vinden. En smaken veranderen ook, zo liet Koe bijvoorbeeld een hele poos lam en geit liggen en eet ze het nu wel goed.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door