Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BiancaSyta
#3371168
Mijn twee golden reuen van 2 jaar en de ander van 18 maanden barfen eigenlijk bijna volledig. Af en toe krijgen ze KVV of vul ik het menu hier mee aan. Het gewicht wat ze dagelijks krijgen pas ik geregeld aan. Soms iets minder soms iets meer. Vooral de oudste heeft nu wat meer nodig omdat hij wat is afgevallen.

Willen jullie onderstaande eens bekijken?

Mike
dag 1
400 gram reevlees
440 gram konijnkarkas goed bevleesd
80 gram lamslever

dag 2
150 gram reevlees
180 gram rundvlees
400 gram kalkoennek
100 gram geitenpens
110 gram lamshart

dag 3
150 gram zalm
320 hertenvlees
250 gram konijnenbil
150 gram eendennek
125 gemalen geitenorgaan
1 ei

dag 4
400 gram kipkarkas
80 gram lamsnier
100 gram geitenpens
300 gram rundvlees

dag 5
400 gram kiprugstuk/ kipkarkas
360 gram konijnenvlees
70 gram kippennek
100 gram runderhart
ei

dag 6
310 gramhertenvlees
230 gram konijnenbil
200 gram gemalen kalkoenbot
100 gram geitenpens
70 gram rundernier

dag 7
390 gram lamavlees
90 gram kippenlever
470 kiprugstuk goed bevleesd
banaan

Jesse krijgt van alles hetzelfde, maar dan iets minder.
Bijna elke dag krijgen ze er rauwe gepureerde groenten bij. Daarnaast krijgen ze meerdere malen per week bottenbouillon.
Bijna dagelijks een scheut karnemelk.
Normaal geef ik ze zeker 1 keer per week een vette vis zoals bijvoorbeeld makreel. Deze week hebben ze een stukje zalm gehad.
Hier reageert Jesse soms heftig op met diarree. Vandaar dat ze deze week een stukje hebben gehad.
Soms vergeet ik om een deel van het vlees op tijd te snijden om weer in de vriezer te doen. Dan krijgen ze de volgende dag de rest. Daardoor zie je soms van het vlees 2 soorten bijelkaar. Dat geldt ook voor het bot.

Ben benieuwd of ik het zo goed doe. Ze zien er in ieder geval heel goed en gezond uit.
Alvast bedankt voor de reacties.
Door Lizzy
#3371206
Hoi BiancaSyta,

Ik heb om te beginnen de percentages van je menu uitgerekend. En ik kom op 46% vleesbot, 39% spiervlees en 15% orgaanvlees, van die 15% is 5% ongeveer pens. Dat is op zich prima, maar je mag best 10% pens voeren. Verder zijn je percentages uitstekend (zou je 10% pens willen voeren, kun je wat minder spiervlees voeren). Oh. Ik realiseer me dat ik konijnenbil onder vleesbot heb laten vallen. Ik ken het niet en weet dus eigenlijk niet of daar bot in zit. Maar dan weet je dat. Als daar geen bot in zit, wordt je percentage vleesbot ietsje lager.

Verder zie je menu er stik goed uit joh! Ik denk dat menig hondje heel jaloers is. Mooie afwisseling in diersoorten ook. Ik heb er wel beeld bij dat je honden er heel goed uit zien!
#3371262
Ah wauw wat ben ik hier blij mee. Dankjewel Lizzie! Konijnenbil is veel vlees met ook bot. Maar zal hier rekening mee houden. Ik zal de pens wat verhogen naar elke dag een beetje. Wauw echt blij!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door