Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3354245
Twee keer per dag een uur likken is natuurlijk niet fijn maar wanneer je kijkt waar hij weg komt is het al een stuk beter dan die constante jeuk die hij had.

Ik zou bij Eersel vragen hoe zij staan tegenover reflux en wat je hier tegen kan doen. Daarnaast zou ik kijken wat het resultaat is van het hoger zetten van de voerbak.
:bigarmhug: Het is ook niet makkelijk om zo'n moeilijke hond te hebben qua gezondheid
Door eelke
#3354251
Ga het nou eens opschrijven. Want nu heb je het over 2 x een uur likken, terwijl je eerder deze week met hem gaan lopen bent, wat goed ging, en je het toen ook had over 10 minuten likken. Dus echt, hou het eens bij, dan krijg je een overzicht hoe het nu echt is, en dan kun je gaan nadenken hoe zwaar en snel de maatregelingen moeten en kunnen zijn.
Door Siberienne
#3354253
Hope schreef:Eten op hoogte, dat is het proberen waard.
Vandaag was het heel erg na het eten. Ik denk dat reflux best eens heel dichtbij de oplossing kan liggen.

Ik ga morgen maar weer bellen. Ik wil gewoon een hond die blij is. En hij doet ook wel heel blij, maar twee keer per dag ruim een uur liggen likken kan toch niet goed zijn?

Maar ja. Wat dan hè.
Ondertussen weet ik van gekkigheid gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ging naar Eersel omdat ze daar heel goed zouden zijn en het is echt een fantastische kliniek. Maar toch lijken we totaal vast te lopen. Volgens mij ga ik gillen als ik nu weer moet gaan nadenken over andere voeding.
Ik zit er even doorheen. Soms ben ik dit gedoe gewoon ontzettend moe. Maar ja, wat kan ik hier nou aan doen? Ik ben dit keer totaal niet eigenwijs, ik luister naar alle adviezen en geef hem braaf zijn brokjes en pillen. En het helpt allemaal maar zo weinig. Ga ik nu toch weer naar een andere arts? Ga ik voor alternatief? Ik weet het niet meer :'( :'( :'(

Maag-darm problemen duren lang. En dan is een lijn volhouden soms errug moeilijk maar ‘per dag’ reageren heeft geen zin, je moet naar verloop over langere tijd kijken. Dagboek, net wa5 Eelke zegt. Bij spot ging het soms ook op en neer en was dat cruciaal.
Door eelke
#3354274
Brandend maagzuur is natuurlijk ook nog wel vaak gerelateerd aan stress. Bij mensen in ieder geval. Bij Joep heb ik dat idee ook. Dus misschien kun je daar inderdaad ook nog wat mee. Wellicht ook in je logboek, kijken op welke dagen er stresssituaties zijn geweest, en kijken of ze zo veel mogelijk kunt beperken.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3354292
Omeprazol werkt niet tegen reflux, volgens mij, omeprazol zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Een bijwerking van omeprazol is trouwens wel misselijkheid....
Bij vermoeden van reflux zou ik voer niet op hoogte aanbieden. Vaak gaan ze dan meer lucht opslokken, daardoor boeren en stroomt maagzuur makkelijker terug.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354296
Ik heb bedacht dat ik even niets ga doen. Eerst overleggen. Want ik heb zelf gewoon geen idee wat ik zou kunnen doen en wat verstandig is.

Buiten voertijd om is hij een blije hond. Hij komt zo vast het weekend wel door :)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3354298
:-* :-* :-* :-*
Je doet ontzettend goed je best!!!
Ik kan me zo goed voorstellen dat je moedeloos wordt omdat er steeds weer iets komt wat opgelost moet worden.
Heel veel kracht en sterkte!!!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door eelke
#3354299
Hope schreef:Ik heb bedacht dat ik even niets ga doen. Eerst overleggen. Want ik heb zelf gewoon geen idee wat ik zou kunnen doen en wat verstandig is.

Buiten voertijd om is hij een blije hond. Hij komt zo vast het weekend wel door :)
Nou inderdaad, even rust, pas op de plaats, en dan weer eens verder kijken.
Door rosmin
#3354300
Inge en Bono schreef:Omeprazol werkt niet tegen reflux, volgens mij, omeprazol zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Een bijwerking van omeprazol is trouwens wel misselijkheid....
Omeprazol zorgt ervoor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt, en er dus minder maagzuur naar de slokdarm terugvloeit. Hierdoor kan de slokdarm de kans krijgen te genezen. Maar, dit duurt een aantal weken voordat het hersteld is. Bij mensen dien je ca 6-8 weken te behandelen.

Helaas kan een van de symptomen van reflux-oesofagitis ook misselijkheid zijn. Mensen klagen vaak over keelpijn en pijn bij het slikken, dus het zou me niet verbazen dat Nelson hier op een of andere manier ook hinder van heeft. Dat zou misschien een reden kunnen zijn dat hij na het eten likt, omdat hij pijn heeft door het doorslikken van eten, of misselijk wordt.

Duimen voor een rustig weekend zonder grote zorgen :)
Door Janie2
#3354344
Hoe gaat het met Nelson?
Vanwege dat vroom je renske zalmbrokjes aanbeveelde testte ik hier renske brokjes eend kalkoen, veel poep maar wel mooie drollen, en maagklachten als resultaat. Geen succes hier.

Maagklachten zijn vervelende testers, je ziet wel snel effect maar soms niet ala minute resultaat omdat het wat tijd nodig heeft om te genezen. Met de renske brokjes was het ook niet meteen weer volledig oké na stoppen.
En vergeet ook de prendison niet ivm zijn maag.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354354
Janie2 schreef:Hoe gaat het met Nelson?
Vanwege dat vroom je renske zalmbrokjes aanbeveelde testte ik hier renske brokjes eend kalkoen, veel poep maar wel mooie drollen, en maagklachten als resultaat. Geen succes hier.

Maagklachten zijn vervelende testers, je ziet wel snel effect maar soms niet ala minute resultaat omdat het wat tijd nodig heeft om te genezen. Met de renske brokjes was het ook niet meteen weer volledig oké na stoppen.
En vergeet ook de prendison niet ivm zijn maag.
Het wisselt, en daarmee blijft het dus hetzelfde ;)

Vroom adviseert echt alleen de zalm hé.
Gebruikersavatar
Door chery
#3354408
Ik lees veel mee. Maar is het iets om hem iets te kluiven te geven na het eten?? Als het stress is kan hij zich daarop af reageren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3354424
Dat zou absoluut heel fijn voor hem zijn, alleen zou ik niet weten wat hij zou mogen hebben.

Suggesties zijn welkom! :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3354434
Hope schreef:Dat zou absoluut heel fijn voor hem zijn, alleen zou ik niet weten wat hij zou mogen hebben.

Suggesties zijn welkom! :)
Kan hij tegen hert? Hertengewei vinden veel honden wel lekker.
Of churpi, dit is gemaakt van yak melk.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door