Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3353522
Hope schreef:Trovet regulator.
Hij heeft jeuk. Niet de niet-te-doen-jeuk maar met 16 mg apoquel per dag heeft hij toch nog wel meer jeuk dan wenselijk. Qua maag-darmstelsel deed hij het er eigenlijk prima op.
Ik snap je even niet, soms schrijf je dat de jeuk wel mee valt, dan is het weer wel te erg, en nu schrijf je niet-niet-te-doen. Als hij jeuk heeft, maar het wel te doen is, zou ik het eerst een houden op het voer waarop zijn darmen het beter deden?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353525
eelke schreef:Ik snap je even niet, soms schrijf je dat de jeuk wel mee valt, dan is het weer wel te erg, en nu schrijf je niet-niet-te-doen. Als hij jeuk heeft, maar het wel te doen is, zou ik het eerst een houden op het voer waarop zijn darmen het beter deden?
Ik snap dat je het niet snapt ;D

Het wisselt. Op sommige dagen is het te doen. Maar dan krijgt hij de hoogste dosering apoquel en dat wil eigenlijk niemand.
Daarnaast is zijn huid nu rood. Echt vuurrood. We weten uit het verleden dat het zijn typische allergie reactie is en zo rood als dit hebben we nog niet eerder gezien. We weten dus dat hij allergisch is.

Het punt is dat deze reactie ook inwendig plaats kan vinden. Je geeft iedere keer het immuunsysteem een optater en onderdrukt de symptomen met medicijnen en andere maatregelen zoals dagelijks wassen. Daarmee is hij een blije hond (en is het dus te doen) maar zo kan het niet blijven. Volgens de geleerden eigenlijk ook niet tijdelijk.

Dan waren er dagen dat het, zelfs met medicijnen, niet te doen was voor hem. De ene keer was dat zijn maag, de andere keer de jeuk. Zijn maag is nu goed op een uur na het eten na. Hij likt dan obsessief, verder zie je niks aan hem. Maar ik heb niet het idee dat hij dan diep ongelukkig is. Hij ligt in zijn mand te likken en dat willen we liever niet, maar aan de andere kant zie ik zijn huid nu al opknappen.
Die huid is met deze maatregelen te doen. Ik was hem en geef hem apoquel. We kunnen iets anders gaan geven tegen de jeuk maar dat is net zoveel symptoombestrijding dan we nu doen. We hebben wel unaniem besloten dat we geen dagen meer willen waarbij je kan twijfelen aan de kwaliteit van leven. Ik heb liever dat hij doodgaat van de apoquel dan van ellende zeg maar. Dus zonder medicijnen, of op zijn oude dosering, zou hij nu kapot gaan van jeuk. En dus krijgt hij nu een hoge dosering.

Is het zo een beetje begrijpelijk?

Voor mijn gevoel leeft hij in zijn reservetijd. We hebben al zoveel geprobeerd...
Door Janie2
#3353559
Ik zou toch ook eens kijken naar een andere hypoallergene brok. En evt nat zonder lijnzaad zoals de herrmanns bio gans of deze:

Of zelfs met alleen insecten of vegetarisch (:/).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353562
MarijeEnBoomer schreef:Waarom probeer je cytopoint niet?
Omdat we dan nóg een variabele factor hebben en omdat de oorzaak van de verergerde jeuk nu de voeding is.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3353563
Ik heb me gelukkig niet verdiept in cytopoint maar wat ik op pagina`s van de Engelse setter nog al eens lees is dat het veel beter werkt dan Apoquel en aangezien het wegnemen van de jeuk voor mij het belangrijkste zou zijn zou ik het proberen.
Door enya13
#3353567
op een amerikaans forum waar ik opzit, lees ik alleen maar positieve reacties. echt van honden die al "" opgegeven"" waren.
de eerste 2x zit er dan 1 maand tussen, maar daarna hoeven die honden met 3 maanden of zelfs per half jaar nog maar een injectie. het schijnt ook razendsnel te gaan werken.
ze zijn echt vreselijk kritisch daar, maar hierover dus alleen positieve reacties. zelfs geen bijwerkingen.
je moet toch wat he?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353590
We moeten de oorzaak aanpakken en niet het gevolg.

Citopoint werkt zo anders, daar zitten voor nu teveel nadelen aan. Lang verhaal. Maar ik vertrouw op het team van artsen wat nu samenwerkt hier in. We zoeken iets om te voeren, that's it.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353593
MarijeEnBoomer schreef:Maar soms is de oorzaak niet aan te pakken toch?
Dus dan geven we hem gewoon kip en stoppen hem vol Cyropoint? :g:

Hij is allergisch. We moeten op zoek naar eten waar hij tegen kan. Als hij cytopoint krijgt kan je niet meer zeggen of hij geen jeuk heeft omdat hij goed op zijn eten reageert of omdat dat spul fantastisch is. Als hij allergisch is geef je iedere keer zijn immuunsysteem een schop en gaat zijn maag er aan. Sorry, maar ik vind dat geen optie.

Met Apoquel kan je "rommelen". Beetje meer, beetje minder, o wacht hij heeft toch meer jeuk dan we dachten, hop weer omhoog met die dosering. Met cytopoint kan dat niet en je hebt dan gewoon geen flauw idee meer wat je aan het doen bent.

Als hij nou straks eten krijgt waar hij tegen lijkt te kunnen en hij heeft dan nog steeds jeuk, dán is cytopoint best een optie. Maar dus niet nu ;)
Door Janie2
#3353594
“Eten waar hij tegen kan maar nog steeds jeuk”, wat voor eten bedoel je Hope?

Op de trovet reageert zijn maag/darm stelsel goed, toch?, maar wel heel erg jeuk. Valt dat dan niet onder eten waar hij tegen kan maar dan met jeuk? Op de gekookte konijn reageert hij gelijk fout, likken en misselijk. Dan kan hij nu afgezien van de jeuk beter tegen de trovet dan tegen gekookt konijn toch? Op de brok reageert hij niet met misselijk, likken en dergelijke meen ik te herinneren uit je berichten.

Hills ZD hypoallergeen brok bevat geen lijnzaadolie, is dat een optie om te proberen?

Trovet zelf bellen zodat ze mee kunnen denken is misschien een goed idee?

Ik lees dat cytopoint minder bijwerkingen heeft en niet ingrijpt op het immuunsysteem, iets wat apoquel wel doet. Zou cytopoint niet het overwegen waard zijn juist omdat hij kloot met zijn immuunsysteem en maag/darmen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353597
Goed, laatste poging.

Ik snap jullie meedenken en ik waardeer de reacties en bezorgdheid maar ik blijf in lijn met Eersel en vroom.

We zoeken voeding waar hij tegen kan qua maag/darmen en waarbij hij qua jeuk op hetzelfde level uitkomt dan vóór hij ziek werd.

Liefst dus vlees omdat daar het minste ingrediënten in zitten.

Edit: misschien zoeken we naar een speld in een hooiberg. Misschien geven we die zoektocht over een tijd op. Maar nu dus deze zoektocht en niet de tocht naar medicijnen rondom jeuk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3353602
Lizzy schreef:Ik zit naar de samenstelling van de brok te kijken:

Samenstelling
Granen (rijst), oliën en vetten (visolie, pluimveevet, lijnzaadolie, rundvet, borage-olie), vis en visbijproducten( vis-hydrolysaat), plantaardige eiwitextracten (soja-hydrolysaat), plantaardige bijproducten (aardappel, bietenpulp), mineralen, vlees en dierlijke bijproducten (gehydrolyseerde kippenlever).

En naar mijn mening zit er genoeg in dat voor jeuk kan zorgen..... Lijnzaadolie is er zo een.

Ja. Wat nu he? Dit is echt heel lastig natuurlijk. Hoe misselijk is Nelson nu nog, een tijdje na het eten?

Is het niet een idee om Nelson voorlopig alleen even gekookt vlees te geven? Dus zonder bot? Bot is natuurlijk lastig te verteren, zeker als het ook nog eens gekookt is. Ik zit dus te denken aan gekookt vlees (maakt eigenlijk niet uit wat voor vlees maar liefst wel een mager vleessoort). Zijn er groentensoorten waar Nelson goed tegen kan? Kun je die er doorheen doen?

Hij gaat echt niet dood van een paar weken geen bot (calcium). Maar dit is wel beter verteerbaar.
Voortbordurend op de suggestie om alleen vlees te geven...

durf dit bijna niet op te schrijven...
Er is 1 diersoort die Nelson, neem ik aan, nog nooit heeft gegeten. Varken.
Rauw een absolute no-go natuurlijk.
Maar als t gegarandeerd uit Nederland komt en je verhit het vervolgens door en door. Dan is t misschien nog wel een last resort optie als er verder helemaal geen diersoorten meer zijn om te proberen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3353638
pluk schreef:Voortbordurend op de suggestie om alleen vlees te geven...

durf dit bijna niet op te schrijven...
Er is 1 diersoort die Nelson, neem ik aan, nog nooit heeft gegeten. Varken.
Rauw een absolute no-go natuurlijk.
Maar als t gegarandeerd uit Nederland komt en je verhit het vervolgens door en door. Dan is t misschien nog wel een last resort optie als er verder helemaal geen diersoorten meer zijn om te proberen.
Dit vind ik nou lekker out of the box!
Ik ga het overleggen. Dank je. En ik weet van de risico's maar inderdaad, gekookt is het misschien een optie.

Ik ben ook nog aan het kijken naar iets met insect. Dat heeft hij ook nog niet gehad. Of cavia, of rat (ik bedoel, een vermogen kost hij toch al ::) ) maar varken is ook nog een idee.

Overigens knapt zijn huid echt zienderogen op. De misselijkheid is alleen na het eten nog. Maar misselijk is niet fijn en het hoort natuurlijk ook niet dus we zoeken nog verder.
Door Siberienne
#3353644
Hope schreef:Dit vind ik nou lekker out of the box!
Ik ga het overleggen. Dank je. En ik weet van de risico's maar inderdaad, gekookt is het misschien een optie.

Ik ben ook nog aan het kijken naar iets met insect. Dat heeft hij ook nog niet gehad. Of cavia, of rat (ik bedoel, een vermogen kost hij toch al ::) ) maar varken is ook nog een idee.

Overigens knapt zijn huid echt zienderogen op. De misselijkheid is alleen na het eten nog. Maar misselijk is niet fijn en het hoort natuurlijk ook niet dus we zoeken nog verder.
En kangoeroe? Heeft hij dat gehad? Eland en rendier?

Fijn dat de huid iig beter gaat.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door