Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3344879
Lizzy schreef:OK. Ja, zo'n vergissing is dan jammerlijk.... Nu weet je alleen toch niet 100% zeker dat hij aan EPI lijdt.

Je hebt Zymoral meegekregen? Daar reageert hij verder niet op (qua allergie)?
Ja, ik zit echt in tweestrijd. Hij gaat qua gewicht en ontlasting echt met sprongen vooruit maar heeft nu twee dikke hotspots :-\
Morgen even overleggen hoe nu verder want dit lijkt me geen toeval.
Door Janie2
#3345244
Gads!
Gelukkig zijn er genoeg andere enzymen op de markt zonder rund of varken.

Hoe gaat het nu met Nelson?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3345619
Het gaat niet goed met hem. Hij reageert heel negatief op de enzymen in de vorm van hotspots en veel jeuk. Hij krijgt nu de maximale hoeveelheid apoquel. We moeten met trail and error zoeken naar een middel waar hij tegen kan. In het één zit kip, het ander rund, of ei, of soja of hutjeflut-weet-ik-veel-waar-hij-allemaal-allergisch-voor-is.

Hij is nog meer afgevallen. Ik durf zijn voeding niet te veranderen vanwege zijn allergie maar ik weet niet meer wat ik hem moet voeren om hem niet af te laten vallen. Hij weegt nu 24 kilo en hij ziet er uit als een lopend skelet.

Ik ga de epi test opnieuw laten doen om te kijken of het dat 100% zeker weten is.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3345623
Hope schreef:Ja, ik zit echt in tweestrijd. Hij gaat qua gewicht en ontlasting echt met sprongen vooruit maar heeft nu twee dikke hotspots :-\
Morgen even overleggen hoe nu verder want dit lijkt me geen toeval.
Jeetje dan is hij in een week tijd wel heel erv afgevalen, of begrijp ik dit niet goed?
Heel veel sterkte met deze puzzel!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3345627
Hij is 600 gram afgevallen afgelopen week.
Het is echt een puzzel ja. Als hij nu eerst maar eens ging aankomen!
Door Lizzy
#3345632
Dit is echt wel heel raar! Te meer het toch behoorlijk wat beter ging toen je enzymen toediende. Is het een idee om toch verse varkenspancreas te gaan geven? EPI test overnieuw doen lijkt me ook een goed idee.
Door Janie2
#3345657
Neeee meen je niet?
Ben je wel al gewisseld van enzymen?
Ik neem aan dat je toen met de reactie hotspots al gestopt bent met de zymoral?

Zo niet.. wellicht dat deze 2 type enzym-mixen goede kanshebbers zijn. Plantaardig en daardoor “onbekend” voor je hond zn systeem hoop ik.

Komtie:
https://www.bonusan.com/nl/gastrozym

https://www.aov.nl/1129-plant-enzym.html

Beterschap voor je ventje. 600 gram pff ik lan me indenken hoe bezorgd je bent. Dikke knuffel.
Door Janie2
#3345658
En hij heeft dus wel/geen symptomen als:
- koorts
- overgeven
- maagzuur
- diarree
- regurteren
- hijgen
- slikken smakken
- boeren
- borrelbuik
Enzovoort?

Waar valt hij nou zo van af...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3345760
Hij likt enorm na het eten. Hij eet gras maar niet bijzonder veel. Boeren, hijgen, borrelen etc doet hij niet. Als hij niet zo broodmager was zou je zeggen dat hij kerngezond was.

Ik ben nu twee keer gewisseld van enzymen en het geeft allemaal echt een vuurrode huid en enorme jeuk. Die stress daarvan is ook niet tof natuurlijk, dat zal niet helpen. De dermatoloog zit er boven op. Bedankt voor de link met de enzymen. Ik ga die even doorspreken met de dermatoloog. Hij kan bijvoorbeeld ook niet tegen caroteen, dat is ook plantaardig, dus het is gewoon echt een puzzel. Geef hem een wortel en hij heeft twee dagen jeuk.

Morgen ga ik weer bellen. Nieuwe EPI test en desnoods toch maar de endoscopie. Hij is nog steeds wel levendig, dat wel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3346048
Mijn lieve maatje gaat ineens hard achteruit.
Hij gaat volledig onder narcose voor uitgebreid onderzoek. Echo van de buik, endoscopie, biopten van de maag en darm. Opnieuw bloedonderzoek wordt ook gedaan.

Hij krijgt geen enzymen meer nu. Hij lijdt veel te veel op deze manier, hij vergaat van de jeuk en die is gewoon niet onder controle te krijgen.

Ik kwam met een vraag over ons menu maar dat werd een heel gezondheidstopic. Mochten jullie hem willen verplaatsen is dat uiteraard prima.
Door Anne in Zweden
#3346052
Hè bah, Marloes, je lieve gekke Nelson toch. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er nou precies aan de hand is, en dat het iets is wat behandeld kan worden. Geef hem maar een voorzichtige zoen van mij op z'n snuitje. :(
Door Lizzy
#3346055
Oh jeetje, wat vreselijk.......... Wanneer gaat hij onder narcose........ Heel erg veel sterkte met Nelson :-*
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door