Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3229513
constance.blokzijl schreef:Ik heb er voor morgen haaskarkas uitliggen. Als ik het niet vergeet maak ik wel ff foto. Zijn nog steeds hele mooie karkassen, maar lang niet zo bevleesd als op jouw foto
Ik heb ook al gezocht . Ik had nog wel een foto van een kaler haaskarkas , maar daar staat al een hond van te vreten :biggrin2:
Is dan nog niet helemaal duidelijk
Door smulpaap
#3229605
Hier wat uitleg over een royaal bevleesd konijn karkas met orgaan ( hart/long en lever -nier )
Deze karkassen hebben een gewicht van 600 - 700 gram inclusief de organen
Afhankelijk van de grootte en het menu van jouw hond(en) kan je het karkas gaan portioneren

Wat de organen betreft : Afhankelijk van jouw menu - het percentage orgaan , en natuurlijk het gewicht van jouw hond
Stel : je koopt dit karkas voor de eerste keer bij verkoper Pietje . En je vind het nog moeilijk wat betreft de organen
Dan kan je de eerste keer de organen even wegen , en het even noteren .
De lever uit dit karkas woog bv 45 gram , dan kan je ervoor kiezen om dit karkas bv te voeren incl de lever
Stel : Je hond eet 100 gram lever per week dan trek je de 45 gram die hij heeft gehad van die 100 gram af
Voor een grote(re) hond is een verschil van 10 gram meer geen ramp
Voor een klein hondje is 10 gram al snel heel wat meer natuurlijk

Je kan ook denken dat is me toch te ingewikkeld . Dan kan je , als je meerdere van deze karkassen hebt de lever ook verzamelen
Totdat je een weekportie van 100 gram hebt


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door