Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3213215
Eindelijk gaat het me toch lukken om weer volledig vers te voeren.
Ik heb het vorig jaar ook getracht, Maar toen is het niet gelukt en werd het me echt te duur hier. Nu lijkt het er op dat ik mijn bezoek geregeld een lading kvv mee kan laten nemen en als ik zelf in nl ben haal ik het natuurlijk zelf met evt een leuke bestelling bij het islamcenter in Rotterdam.

Zaterdag ga ik op pad om een extra vriezer te bestellen. wss 350 Liter, dus daar kan ik een mooie voorraad in opbouwen. in principe staan ze dan op kvv met geregeld wat extra kauwwerk, zoals zalmkoppen, schappenkoppen, kalkoennekken etc. niet te klein, want dan is het hap slik weg. Een penslapje kan er ook tussendoor natuurlijk.

Nu staat het bergwandelseizoen hier weer voor de deur, waarbij we geregeld wandeling maken van 8 uur. nu denk ik zelf dat het niet slecht is om die dagen, of de dag na zo'n wandeling, wat extra te geven, evt een dubbele portie. al heb ik ook het advies gehad om dan aan te vullen met schapenvet. wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3213287
Een dubbele portie kan, aanvullen met schapenvet zou ik zelf niet zo gauw doen.
Ik heb het een tijdje met groentjes gedaan, iets kokosolie in de pan smelten, dan de pan van het vuur en schapenvet erbij en dat door de groentemix mengen. Tegenwoordig lijkt mijn hond beter de groenten te eten en maak ik geen prakjes meer, dus ook geen schapenvet ;)
Door MarSpit
#3213296
Mijn ervaring met Daisy is als ze veel eet de dag erop wat slomer is, ze is dan aan het spijsverteren. Als ze een actieve dag tegemoet gaat krijgt ze de dag ervoor haar normale portie, en de dag dat we onderweg zijn wat minder, eenmaal weer thuis of met een rustdag in het verschiet dan een flinke portie voeren.
Ze eet uit zichzelf ook minder op de 'actieve dagen'
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3213324
Hier vallen ze in principe aan op hun bak, na een lange wandeling. Ik geef dan van te voren niks moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3213500
De vriezer is besteld en betaald, toch de 350 L, ben benieuwd hoeveel ik er in kwijt ben en of ik er een beetje een voorraad in op kan bouwen
Door MarSpit
#3213530
;D Welkom in de wereld van de barfers, je zal ontdekken dat je vriezer ALTIJD te klein is... Ik heb er vier in huis, een alleen voor Daisy, en toch moet er regelmatig een stuk vlees (altijd alleen geschikt voor menselijke consumptie vlees) in de andere vriezers. Nu liggen er weer rundvleespakketjes van 200 gram in de goede vriezer.
Gebruikersavatar
Door Jeannette
#3213532
Ik ben niet geheel nieuw gelukkig, ik geef alweer 10 jaar vers. Alleen ben ik 3 jaar geleden geëmigreerd en hier was/is het gewoon veel te duur en het aanbod is niet te vergelijken met nl, aangezien ik toch ook graag kvv geef.

Nu is het dit haar in elk geval zo geregeld met bezoek dat bij mij komt en mijn bezoekjes aan nl, dat ik een voorraad aan kan leggen. Ik moet er wel moeite voor doen, ik rij zelf de grens over, laad alles over in mijn auto en dan met het bezoek naar huis. Ik mag het invoeren, bezoek niet. Je mag enkel voor eigen gebruik invoeren en 80 kg, voor 1 hond, voor 1 week vakantie is wat ongeloofwaardig aan de grens.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door