Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3200129
Wat een mooie ogen heeft je meisje :D

Goed van je dat je inmiddels overgestapt bent naar een kwalitatief betere KVV. Hou dat nog even aan tot je je verdiept hebt in Barf en weet hoe en wat je moet voeren.
Waarschijnlijk dat je met de nieuwe KVV al de voeding gaat verhogen omdat er minder vet in zit.

Wat betreft het zelf samenstellen. Zoals eerder gezegd is het belangrijk dat je weet waarom je wat voert. Hoe je het barfen opbouwt zodat je hond ook leert om goed te kauwen en nog belangrijker te verteren.
Tessa en Shanti heeft je de links al gegeven waar je meer informatie kan vinden. Dan ga je eens kijken hier op de site hoe andere mensen hun menu samengesteld hebben. Tenminste dat heb ik ook gedaan toen ik mijn eerste menu heb gemaakt. Hou daarbij wel rekening dat jij te maken hebt met een beginner en start dus met beginners bot (dus geen hazenkoppen). Ook die link heb je inmiddels gehad.

Maak een menu. Daarvoor kan je de rekenhulp op de website gebruiken. Vervolgens zet je je menu hier neer en vraag je om reacties, tips en adviezen.
Als dan in de toekomst je menu aangepast moet worden. Wat over het algemeen met een pup wel nodig is weet je ook wat je aan kunt passen en wat het met je menu doet.

Ik rond de gewichten van de karkassen ook af zodat het een beetje gunstig uitkomt met de porties. Dat betekent de ene dag net wat meer en de andere weer wat minder. Als het nodig is knip ik met een snoeischaar een karkas doormidden (kip, parelhoen, konijn) als dat qua gewicht beter uit komt.

Laat je vooral niet ontmoedigen maar neem wel de tijd om je goed in te lezen en te weten waar je mee bezig bent.

Barfplaats wordt gesponsord door